Gå til innhold

Når forsvant kvalmen fra deg?


VirreVirre

Anbefalte innlegg

Jeg er 8/9 uker på vei og er så utrolig lei av å være kvalm og spy. (Jeg skal vel egentlig ikke klage da det tok oss over to år å få dette til..)

 

Er det håp for at den forsvinner før uke 12? Leser om flere som var kvalme til uke 20, og det vet jeg faktisk ikke om jeg kan holde ut :(

Noen som kan oppmuntre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble nok ikke før nærmere uke 20 her også.

Aner ikke hvordan jeg kom meg gjennom det. Desverre!

 

Bodde omtrent i sofaen. Glemmer nok aldri hvor negativt det var med striper på veggen i en slik periode. Det å prøve å fokusere gjorde alt mye værre.....

 

Ta det med ro. Hvil deg. Spis akkurat det du har lyst på, der & da. Drikk det som frister. Bortsett fra alkohol. Jeg lystet ufatelig mye mot smirnoff ice rundt uke 10.... Var skikkelig vanskelig å holde igjen. (Snålt, er egentlig ikke så glad i alkohol-holdig drikke)

 

Prøv å la være å tenk så langt frem.

Vi har også mange år prøving bak oss. For hver dag med den ekstreme kvalmen og ubehaget i kroppen fokuserte jeg på at det måtte være et godt tegn på at babyen hadde det bra.

Vet jo at det ikke trenger å være negativt om en føler seg på topp. Men den tanken skubbet jeg unna. Babyen min hadde det helt topp, for jeg var så enormt dårlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i uke 13/14 forsvannt det meste, har ennå litt kveldskvalme, men har ikke kastet opp siden uke 13/14 *BANK I BORDET*=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min forsvant vel rundt uke 20. Har hatt det helt supert fram til uke 37, da var det igang igjen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rundt uke 15..men den kom tilbake da jeg gikk mot slutten desverre..men ikke så mye som den første tiden da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+5 nå og fremdeles kvalm.. Hadde et par dager der jeg ikke var kvalm, men er tilbake igjen nå. Men trapper ned litt da, så håper på det beste. De fleste mister kvalmen rundt uke 12-14 har jeg lest, men kan godt være den varer både lenger eller kortere for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt :D Bare BITTELITT fram til uke 7, en uke til etter at jeg fant det ut :) Men jeg vet om en som var det faktisk hele svangerskapet!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var konstant kvalm og plaget med oppkast hver dag frem til ca. uke 14, etter det har det vært av og på med 3-4 dager i uka. Er nå i uke 37 og plaget med kvalme, brekninger og oppkast fortsatt.. MEN jeg klarer meg! Og de fleste er ikke kvalme lenger i 2. trimester - lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper vel ikke at jeg sier jeg fortsatt er kvalm,17+6. Spyr ikke like ofte lengre,og har gode dager,men jeg har stortsett bodd på sofaen og med huet i dass(20 ganger +++ daglig) Nå går det litt i bølger,men det er ihvertfall littegranne lettere å leve nå enn de første 14 ukene! Kan faktisk ta meg en bytur på gode dager:-)

 

Håper det gir seg fortere hos deg,vet hvor fælt det er! Om det er en trøst,så er vi jo flere her inne som har overlevd det samme,så man holder ut,selv om det føles som man bare vil gi opp der og da!

Jeg har også prøvd et par år,men kvalmen har ødelagt så mye at det har vært vanskelig å glede seg ordentlig over graviditeten,og at alt går bra....

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange svar, men det ser ut som det er mange som er kvalme leeenge. Huff, håper jeg er en av de heldige da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to uker igjen til termin, og spyr fortsatt:) Men jeg har heldigvis sluppet unna med alt det andre, som vann i kroppen, tung, hevelser, strekkmerker, osv. Så da får jeg bare spy resten..

 

Jeg fikk tusen råd fra tusen mennesker, som ikke funket. Men så fant jeg tilslutt en løsning som funket for meg (polarbrød med brunost og sjokolademelk om morningen, og milkshake om dagen hvis kvalmen ikke ga seg..) Så jeg håper du prøver deg litt frem, så finner du svaret på hvordan man overlever kvalmen, prøv masse forskjellig. En lang periode levde jeg kun på mandler og sjokolademelk. En annen periode klarte jeg bare å spise jordbær og plommer.

 

Lykke til i massevis!!Stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, polkadot. Jeg lever også på polarbrød. Begynte på det da knekkebrød ikke funket lengre. sjokomelk har jeg faktisk ikke turt å prøve enda, for regner med det kommer i retur. Takk for tips forresten :)

 

Du må ha hatt et tøft svangerskap, denne kvalmen er ikke morsom. Godt du har så kort tid igjen, lykke til selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var aldri så kvalm at jeg kasta opp jeg... tror det gikk mest på stahet da siden jeg ikke takler å kaste opp.. men den gikk over i uke 12-13...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den værste kaste-opp-kvalmen forsvant da jeg var ca 16 uker på vei, men jeg ble ikke kvalm før jeg var ca 8 uker på vei da.. Håper din kvalme gir seg snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...