Gå til innhold

Hvordan merket DU at DIN fødsel var i gang?


MammaChicka og Even Nikolay

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg satt på kino jeg.,..:))

merket kynnerene kom,de var vondere enn vanlig men ikke syyykt vondt,og de kom med jevne mellomrom..så bar det til føden..:)

då ble det bare vondere og vondere..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gange er lenge siden (6år siden)....men sov ikke på 2 netter pga plagsomme kynnere.....så ble de så pass tette og vonde at jeg ringte føden og fikk bekreftet at nå var de så tette og lange at jeg kunne komme ;) Hadde 2 cm da jeg kom, 13 timer etterpå kom hun ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimproppen gikk og bebisen var veldig urolig i magen slik at vi fikk komme inne. Vannet gikk rett etter at vi kom på sykehuset og litt over 11 timer etter så var han der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begge gangene gått ganske rett på sak..

 

Har stort sett hatt rier med 1-1/2 min mellom med en gang, ikke helt regelmessig hele tiden selvfølgelig... men vondt. Begynner fort å måtte puste meg igjennom de..

 

Så mine små gull har vært ute på ca 6 og 4 timer.. spent på denne tredje..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet mitt gikk da jeg akkurat skulle gå i dursjen...så da hva det enkelt å finne ut at det skjedde noen.så da dro vi til unn og 30 timer senere kom han ...eller ble krise keisersnitt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg gikk slimproppen på tirsdagen,vannet gikk onsdagen, torsdag natt kom riene og fredag morgen var hun ute =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først gikk slimproppen....ti minutter etter begynte vannet å piple...en time etter det kom riene....for fullt;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensmurring som etterhvert gikk over til regelmessige kynnere som ble vondere og vondere. Vannet ble tatt av jordmor i det pressveen kom og slimproppen gikk vel etter at de sjekket åpningen-begynte å blø litt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bråvåknet midt på natta og føyk opp på do, rar følelse for jeg pleide å drøye det lengst mulig med å stå opp å tisse de to dråpene. Merket blod på papiret. Etter 5 min i senga kom første ri, og de fortsatte leeeenge... Forferdelige rier, men ingen åpning eller noe som helst tegn på fødsel.. Så det ble en laaang og vannvittig smertefull fødsel som endte på operasjonsbordet i full narkose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet om morgenen , stod opp og da gikk vannet. Merkelig følelse men lettet over at det var igang da (14 dager på overtid og passe lei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Våkna av at vannet gikk!:-)

 

Snulla kom i verden 7 timer etter det...fikk ikke rier med en gang, og de kom aldri regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 gang: Fikk bare kynnere som ble sterkere og sterkere, så jeg tilslutt kjente at noe var i gang. Gikk nesten et døgn m slike halvvonde rier før det var ordentlig igang.

 

2 gang: Gikk over med 8 dager,ble strippet på dagtid,reiste hjem og etter 4 timer kom d blodslim og vonde rier. Reiste til sykehuset kl 18. Vurderte å reise hjem m 3 cm åpning kl 22. Fikk lov å reise. Men valgte å bli siden d er 1 time til føden og dette var 2 gang. Etter 2 timer kl 00.12 var snuppen født. Så d ble en styrtfødsel tilslutt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trodde først det var kynnere..

etter en stund ble det så vondt at jeg måtte ned på knær og hender og vugge meg.

husker jeg den dagen hadde bært tunge varer fra bilen og opp til huset =) hehe er "ganske" sikker på at det var det som hadde gjort utslaget :P

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til fødselsforberedende akupunktur jeg.

Onsdag gikk slimproppen.

 

Torsdag kl 13.15 begynte jeg å lekke fostervann, dro til føden for registrering. 0,5cm åpning, fikk dra hjem. Fikk svake modningsrier utover natta.

 

Fredag. Dro på føden kl 0900. Lak fortsatt fostervann og hadde 1cm åpning, svake uregelmessige modningsrier. Fikk dra hjem igjen.

Lak fostervann hele dagen, riene tok seg opp og kl 18 begynte det å gjøre litt vondt. Dro da til akupunktøren (som skulle være med under fødselen) og fikk behandling med nåler fram til kl 22. Dro til føden da det var sterke rier med ca 3min imellom.

Da vi kom på føden dabbet det litt av og det tok litt tid før vi fikk overvåkningsrom. Da jeg kom inn på det rommet tok riene seg opp igjen og jeg ble undersøkt..6cm åpning!

Fikk fødestue og rakk å få noen nåler før trykketrangen kom...ble lagt oppi fødesenga og da var det full åpning og hodet vistes i åpningen!

 

Lørdag. Etter 4-5 prssrier kom gutten kl 00.05!

 

Dette var en drømmefødsel =) Håper det blir like fint denne gangen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...