Gå til innhold

Hvor ringer jeg for å få greie på rettighetene mine?


Nickie_og_GuttaBoyZ

Anbefalte innlegg

Er i trøbbel med bemanningsbyrået mitt, og skal ta kontakt med noen for å høre om dette er noe de har lov til... Jeg er ikke medlem av noen foreninger, men jeg må snakke med noen om dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Organiser deg og ring til organisasjonen. Avhengig av hvilke problemer det er, er det mulig du kan snakke med arbeidstilsynet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jeg organisere meg for å få hjelp? skal organisere meg, men jeg skal i møte på mandag, og er da redd for å miste jobben! *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vikarbyrået har truet litt om oppsigelse pga at jeg har vært syk (har hatt sykemelding og alt) men siden det ikke ser ut til at jeg kan jobbe uten å være syk opp og ned, så vil de nå forsøke å gjøre det vanskelig for meg.... presse meg til å jobbe mindre, ikke føre meg opp på timelister, eller gi meg føyken.... så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner hadde nettopp masse problemer med vikarbyrået sitt. Hun ble gravid, var en del sykemeldt pga bekkenløsning og fikk plutselig sparken (hun fikk ikke vite at hun hadde mistet jobben før 2 mnd etter at hun ble sykemeldt, og fikk da vite at hun var oppsagt gjennom nav!!!) Hun gikk til advokat, og byrået la seg flat. Hun trenger heller ikke betale adokatomkostningene, siden hun vant saken.

Dersom du mener det de gjør er helt ulovlig, vil jeg anbefale å ihvertfall få en veiledningstime hos en advokat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta kontakt med en advokat. Baksiden er jo at dette kan være ganske dyrt, men du får jo oppgitt prisen først. Ellers så er det jo noen steder på nettet de tilbyr fri rettshjelp hvor du kan prøve deg. Fant disse: www.rettshjelperne.no eller www.rettshjelperne.no. Dersom man har lav formue/inntekt kan man visst ha krav på fri rettshjelp (nå aner ikke jeg noe om din situasjon). Uansett kan det hjelpe å bare prate litt med en juridisk person, en som kan gi deg noen gode råd, argumenter og skyts. Da føler du deg kanskje litt tryggere til å gå på møtet etterpå også. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...