Gå til innhold

Vi må ha en ny bil: har dere en god stasjonsvogn dere vil anbefale?


nikoline, prinsen og prinsessa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vi har volkswagen passat og er kjempefornøyd, lite feil med de og goood plass til barnevogn og bilstoler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på hvor dere bor - vi har Subaru Legacy, vi. Det er generelt lite feil på Subaruer ettersom de blir eldre, og de har kjempegod firhjulstrekk. - Helt uunnværlig her om vinteren...

 

Men så har de litt høyt drivstofforbruk, og det er like godt å bytte ut de dårlige Subaru-vindusviskerne jo før jo heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen spes på hjertet, men den bør ha:

-dieselmotor; billigere drivstoff, bruker mindre pr. mil

-klimaanlegg; Greit å få perfekt temp til junior uansett vær

 

Kjekt å ha:

-isofix feser; alt for lettvinthetens skyld... :P

og noe som vår bil har; jeg kan skru av airbagen på pass.siden, så jeg kan ha babysetet foran, ikke i baksetet. Ser for meg at det er utrolig praktisk når man er ute på tur aleine og ikke får sjekket babyen bak fordi man må ha øya på veien.....

 

Vi har en Peugeot 406 st.vogn 2004 mod....

Veldig fornøyd med den! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har akkurat bestilt en ny 2008 Volvo V50 stasjonsvogn! Den er kjempefin og har masse plass. Masse utstyr som regnes som extra på andre biler er inkludert her + den oooooser sikkerhet!

 

Får den ikke før i august da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Audi A6 stasjonsvogn og jeg eeeeelsker den bilen.

Dieselmotor og utrolig god å kjøre! Dyr, men bra....!

Holder akkurat på å bytte den ut i en nyere modell og da har alle vi har sett på så langt (fra 2004 modell og oppover) isofix!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Citroen Berlingo 1.4. Det er en skikkelig fin familiebil. Det er god plass, både i bagasjerommet og framme der man sitter. Og skulle man trenge litt ekstra stor plass for frakt eller lignende, kan man skyve fram baksetene og vips, så er den en varebil! hihi.Den er litt høy, så man får veldig god oversikt når man kjører, i tillegg til at den er veldig trygg. Ettersom det ikke er så stor motor i den så er den veldig billig å kjøre, og man blir ikke fristet til å kjøre så fort eller ta usikre forbikjøringer.

 

Er den beste bilen jeg har sittet i noen gang i alle fall, og anbefaler den på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Passat 1,9 TDI stv. Er kjempefornøyd med den!

Billig i bruk, lite feil, og MASSE plass:) Vi har hytte på fjellet, og skulle egentlig hatt 4hjulstrekk. Men denne er det så mye bra utstyr på, så nærmere kommer vi ikke! Har ikke hatt noe problemer i hele tatt opp på påskefjellet!!

Vi får plass til hund og barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal legge til at vi savner isofix muligheten.. Har ikke det på vår 02 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Audi A6 Quattro. Kjekt med 4-hjulstrekk hvis dere skal på hytta + mye tryggere på glatt føre.

 

God plass, gode seter, og en følelse av bra kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nå drevet en del research i forhold til ny bil. Vi har sjekket mange og bestilte til slutt Toyota Avenis og gleder oss veldig til vi får den 2. juli. Den har vi hørt mye bra om og har prøvd den mange ganger. Tror vi skal bli fornøyd og kan helt sikkert anbefale den videre... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en toyota avensis. Veldig fornøyd med den. Har simo duo, og den går fint bak der. Men det er større plass i passaten.. Der kan man sette simo vogna rett inn.. mens jeg må sette den sideveis.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har WV Passat stasjonsvogn, den aller nyeste og den er helt super. Masse plass både inni bilen (integrerte barneseter er der også! :)) Og mye plass til vogn etc bak i :) Viktig!!

Vi hadde Toyota Avensis stasjonsvogn før og var kjempefornøyd med den også!

Samme komplimentene til den! Anbefaler begge :) Og de er begge kollisjonssikre og familievennlige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vi har en volvo V70 som vi nå, dessverre, må selge. Måtte ha 7-seter siden nr 4 er på vei. Veldig fornøyd med volvoen, og den er både god å kjøre og sikker. Stødig på veien, og god plass både i baksetet og bagasjerommet.

 

Hvis dere er på utkikk etter en slik, kan du legge melding i postkassen min. Vår ligger ute på autodb og er som sagt til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min har en litt spesiell interesse; nemlig å undersøke hvordan ulike biler reagerer i kollisjoner og andre ulykker. Og han har kommet fram til at vi ALDRI skal ha ford. Spesielt ford mondeo er rene dødsbomben i front-mot-front kollisjoner. BMW 5-serie, Volvo og Mercedes derimot er å anbefale både når det gjelder trafikksikkerhet, komfort og plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

signerer den! vi hadde en slik for vi flyttet fra Norge, og jeg har ikke for eller siden hatt en sa bra bil m.h.t kjorekomfort. Det er som de sier pa reklamen: "The ultimate driving machine" :D Og sa er den jo veldig trygg, da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SCODA OCTAVIA!

Her får du utrolig mye god bil for pengene. Absolutt å anbefale! Hvis dere vil koste på litt så kjøp Scoda Octavia Scout - det er "off-road" utgaven. Den er helt ny og utrolig flott! Absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fanget oss en subaru legacy, og har ikke angret et sekund på den. utrolig god å kjøre/sitte på i, veldig stor plass, for ikke snakke om fin bil gennerelt..

jeg hater stasjonsvogner egentlig, men elsker legacy...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke stasjonsvogn i dag, men har hatt en saab 95 tidligere - og om/når det evt. blir tid for bytte her i huset blir det en saab igjen tipper jeg.

Var veldig fornøyd med bilen - kjørekomfort, plass og aller mest sikkerheten - saab går stadig ut og vinner tester som har med sikkerhet å gjøre.

 

Kan hende ville vi og vurdert en volvo xc, da disse bilene og har de samme egenskapene som saaben.

De fleste stasjonsvogner er vel sikre, gode biler i dag - men så har man det lille ekstra som gjør noen forskjeller hos noen tenker jeg.

Når vi kjøper ny bil en gang skal den beste sikkerheten definitivt lede an valget vårt.

 

Det er i grunnen veldig mange gode stasjonsvogner der ute, både med god plass og sikkerhet. Jeg tror dere rett og slett skulle prøvd flere ulike, se hva dere syns om de forskjellige. Prisen varierer en del fra merke til merke, sånt noe har vel og litt å si i valg av bil vil jeg tro.

 

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...