Gå til innhold

Uff, merker jeg er på vei inn i 3 trimester ja...


Gjest

Anbefalte innlegg

Har gledet meg sååå til 3. trimester, å endelig være ferdig med 2. trimester som er såååå langt. men det stemmer at 2 trim er det behageligste ja! nå går jeg inn i 3 trimester på tirsdag, og kjenner det godt på kroppen. Plutselig har jeg fått plager! kynnere, svimmelhet, hovner opp i beina, kramper i leggene, konstant sulten, vondt i ryggen og bekkenet er helt forjævlig...

 

var en del plaget i 1 trimester med svimmelhet og hodepine. men 2 trim har jo vært helt fantastisk...

 

uff, er 3 trim så fælt som folk skal ha det til eller? jeg er jo ikke begynt på det engang (dog bre 5 dager igjen) og begynner å bli ganske sliten allerede... Fortell meg at tiden går fort! hehe, vææær så snill???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min følelse for 3 trimester er at det er utrolig slitsomt... ja.... Fikk bare vondere og vondere i bekkenet, ble tungere og tungere, kunne bevege meg mindre, kunne nesten ikke sove, for armene sovnet når jeg lå på sidene.. og veldig sliten sjenerelt. Men TAKK GUD for at jeg ble dårlig! jeg var så redd for å føde, men jo værre jeg ble, jo mindre skremmende så fødselen ut. Hadde det ikke vært for plagene, hadde jeg nok nesten ikke "turt" å føde, og vært utrolig nervøs, men jeg var faktisk helt avslapper, og ville bare være ferdig med det hele. så jeg syntes det var kjekt at det var slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slitsomt, ja, men det går fort kjære deg!

 

Planlegg godt fremover nå, få gjort unna ting du må få gjort unna... for det blir antageligvis bare tyngre og tyngre, så det lønner seg å ikke utsette for mye!

 

Men du får gode dager i 3.trimester også! Folk viser feks mye mer hensyn til deg når du vagger rundt med svær mage, enn med liten kosemage i 2.tri. Og så har du lov til å være litt primadonna en gang i blant! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er på langt nær ferdig med 3.trim, men kan med hånden på hjerte si at jeg så langt synes at 3.trim er mye bedre enn 2.trim. Selv om jeg har en del vondter.

 

Jeg koser meg mer og mer og mer :) Og nyter at magen blir større, bevegelsene mer merkbare.. Sove og gå normalt og sånn kan jeg gjøre senere vettu..

 

Jeg er bare 32+2, så det kan jo være at jeg sitter å klager snart jeg også.

Har ikke vært på 3.trim så lenge enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj..kansje jeg skal handle inn bebyutstyret mens jeg er i så fin form da?

Ikke vits å utsette det dersom man er trøtt og i kjip form uansett i 3. trim..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe har jo sååå mange planer for 3 trimester da... tenkte å bruke det på å lese på allmenn påbygg (har store planer om å ta eksamener til jul og neste sommer, og man har jo ikke så god tid med en liten i hus...) men det er jo "sitte i ro-aktivitet" så blir nok ikke så mye stress der... Oj, nå tenker jeg plutselig at jeg har dårlig tid når jeg ser på gjøre-listen... uffda... heldigvis er alt handlet inn utenom noen småting, så trenger ikke bekymre meg for det da!

 

Og godt hvis folk endelig skal begynne å ta mer hensyn til meg... Nå er det endelig slik at folk ser at jeg er gravid og ikke tenker "er hun feit eller gravid?" så folk tør liksom å la meg gå foran i køen og sånn... hehe litt pinlig hvis jeg bare hadde hatt litt mage og ikke vært gravid da... hihi =)

 

men jeg tror nok du har rett i at når man får så mye plager så gruer man seg ikke til fødselen , man vil bare være ferdig med hele greien så fort som mulig... Men jeg har faktisk ikke gruet meg til fødselen en eneste gang til nå!!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...