Gå til innhold

Noen som har hotel tips i London???


mamman til gogutten

Anbefalte innlegg

Lurer på en weekend til London, men aner ikke hvor det kan være greit å bo. Noen som er kjent der og som kan tipse meg om et ok hotel som er sentralt både med tanke på shopping og kanskje musical og sånnt? Har søkt på nettet men vet ikke hvor de ulike plassene er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange hoteller i London ligger i Bayswater området- gode hoteller som er veldig billig og sentralt. Selv bodd der flere ganger.

 

Men det meste i London er sentralt- det står vel ofte beskrivelser for hotellene på nettet. Gjør det på Finn.no jaffal..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta high park hotel som ligger rett med parken. Ingen klima og går ikke ann å ta vinduene opp, Holdt på å dø hvor dårlig luft det var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde på et hotel som heter hotel Amsterdam for et par år siden. Rimelig og greit hotell, standarden kan jo være så ymse i London, men dette var rent og fint. Fikk tom egen balkong. Hotellet ligger i Earls Court, litt utenfor sentrumskjernen, men rett rundt hjørnet for Metroen, så man er jo fort i midt i sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dessverre ikke gi deg noen tips - men du må for all del ikke bo på Ascot!!! Det ligger veldig sentralt, men rommene og servicen er elendig! Det er riktignok forholdsvis billig - men jeg skal i alle fall aldri sette mine ben der igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KFUK-hjemmet i Holland Park ligger stille og rolig til, men bare en liten banetur fra sentrum. Der snakker betjeningen norsk, du kan bestille måltider, og prisene er ikke så verst.

 

Skal du ha et -greit- sted å overnatte (dvs standard engelsk hotell) kan du prøve det som heter Picadilly Hotel (eller noe i den duren) ligger på Picadilly Circus, så mer sentralt kan det ikke bli. Greie priser, men du får hva du betaler for.. (ikke bad på rommet, men i gangen, maange etasjer og trege heiser etc..)

 

Har bodd på et hotel som het Lord's Hotel i Bayswaterområdet. Gammelt og loslitt, men trivelig betjening, og veldig billig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner London som min hjemby nummer 2; jeg er 27 år og har vært der vel 25 ganger eller mer, så kjenner litt til byen :)

 

Bayswater og Queensway er ok områder å bo i. Du bor rimelig nært Hyde Park og transport ned til "sentrum". Det går busser langs parken som går rett ned til Marble Arch og Picadilly Circus. T-banen er heller ikke langt unna. I selve Queensway ligger det et relativt stort kjøpesenter (Whitleys) hvor det er en fin matbutikk (Marks and Spencer). Her er det kjekt å kjøpe snæks og drikke til rommet. Det ligger litt unna West End hvor det er mange teatre, men samtidig så er det mer bråk rundt der. Uansett så er det ikke lange biten med enten buss, bane eller taxi :)

 

Det man må være oppmerksom på i London er at hotellstandarden er mye dårligere enn her. En 3 stjerners her kan nesten bumpes ned til 1 i London. Så man bør gå opp litt for å få et som ikke er elendig. Jeg skal ærlig innrømme at jeg har høye krav til hoteller, jeg bor aldri på dårligere enn 4 stjerner. Men det er hva jeg er vant til; I am a room service kind of girl hehe. Men som sagt London er spesielt sånn sett.

 

Aftenposten har tatt en test og de hotellene de fant er veldig bra;

http://forbruker.no/reise/article1572322.ece?sted=Hotelltest%20London

 

I tillegg anbefaler jeg å kikke på www.tripadvisor.com - skriv inn hotellnavnet og se hva andre skriver om det. Men ta det med en lite klype salt; mange er overdrevent pirkete :)

 

Uff blir jo ikke reisesyk nå nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp, har blitt litt klokere nå. Gleder meg:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du jeg tror vi tar jeg tur her i huset også. Savner London så masse + jeg trenger litt stæsj hehe. Stort sett alt av sminke og sånne ting får jeg jo kun tak i der borte :)

 

Skummelt med sånne vaner ja! Si fra om du vil ha shoppingtips, jeg har et ton hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i London, bodde vi i Earls Court. Ikke akkurat sentrum, men t-banen går der. Lett å komme seg overalt. Hotellet vi bodde på var ikke bra, do på gangen. :-(

Men det var mange hoteller i den gata, så jeg anbefaler å lete litt på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjere imot shopping tips ja :-) Gjerne babybutikker!!! Går vel an å kjøpe vogn der å ta med på flyet hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med det ville gå bra å ha med vogn hjem, men sjekk med flyselskapet ditt for sikkerhetsskyld. Det er jo nye regler overalt nå, så det kan jo fort endre seg.

 

Når det gjelder barnebutikker, så er Mothercare et bra alternativ - www.mothercare.co.uk . De har en stor avdeling ved Oxford Circus, 526-528 Oxford Street. Mulig det er nærmere Marble Arch faktisk.

Marks and Spencer har også mye fint, prisene er fine og god kvalitet. De har også en stor butikk på Oxford Steet.

De aller fleste større kjedene og butikkene har avdelinger rundt Oxford Street og Picadilly Circus. Baby Gap er kjempefin, jeg elsker "voksen jeansene" der! Kunne reist til London kun for de hehe!

 

Boots har veldig mye fint når det gjelder apotekvarer og toalettsaker. De er så godt som overalt, men det er en stor tvers over gaten for Whitleys oppe ved Queensway. De har også mange frisørmerker til en mye billigere pris! Jeg digger Boots for å si det sånn!

 

Burberry har fabrikkutsalg i sentrum. Du må ta buss, bane eller taxi, men det kan være vel verdt det. Jeg husker ikke adressen nå, men kan finne den om du vil ha!

Mulberry har fabrikkutsalg også, men det er en togtur på et par timer ca. Det ligger også en factory outlet village ca en time med tog utenfor London; Bicester Village. Her kan man spare masse penger, men krever en hel dag.

http://www.bicestervillage.com/Bicester/home.asp

 

Det er en fin kjede som heter Blooming Marvellous - de har klær og utstyr til både mor og barn. De har en butikk i Fullham - du kan se på linken og evt høre med hotellet om hvilken transportmåte som er best.

http://www.bloomingmarvellous.co.uk/default.aspx?language=en-GB

 

Kommer ikke på noen flere nå, høres jo ut som jeg er helt shoppegærn hehe!

 

Nei, ble så reisesyk nå at jeg må dra i løpet av sommern!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...