Gå til innhold

dere som har barn fra før..ang hviletid på dagen..


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg vile egentlg ikke ha marcus i senga si på dagen siden den skulle forbeholdes natta..

men han sover mye bedre i den enn vogna..

hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det har så mye å si hvor de sover hen.... Jeg har to barn (venter nr tre), og de har brukt både vogn og seng... De to første er høstbarn slik at de sov en dupp ute i vogna og neste i senga, men hvis d var kaldt så fikk de sove i senga... Det har sikkert noe med komfortabelheten å gjøre...

 

Nå når jeg får sommerbaby så tror jeg at jeg skal venne på å sove mest mulig i vogna og ligge ute... Mine barn sover bedre når de ligger ute. har du prøvd å la han sove ute i vogna da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra kine!!!!

 

Det samme gjorde vi med storebror her i huset.. og jeg er helt sikker på at det var det som fikk han til å sove myelengre og bedre på nettene så raskt som han gjorde.

 

Vi brukte vogna til dagsoving fra første stund, og helt til han var 1 1/2 år. Nå er han 2 år og 3 mnd og sover bare 30 min når han er veeeeldig survete på dagen, og da får han sove i senga til meg og gubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi også lot han sove mest ute... selv om det var kjølig og kaldt, kledde på han godt så gikk det fint, og han sov veldig bra ute. (fikk han jo i februar så det var vinter) men var det for ille vær så la vi han fortsatt i vogna men satte vogna i gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har byttet litt på seng og vogn. Men teorien om at hvis de ikke sover i sengen på dagtid vil de sove mye bedre der på natta har jeg faktisk ikke tenkt på!!

 

Og det skal jeg jammen meg ta med meg videre til neste man hvis han blir like mye natterangler som lillemann er nå :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har latt mine som regel sove ute på dagen. Da har de sovet mye bedre enn om de sover inne. Men det er jo ikke alltid at det passer sånn, så da får man bare improvisere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to barn som har reagert helt motsatt på det. Storebror sov mye bedre i senga si om dagen (eneste forskjell fra natten var at vi ikke dro ned rullegardina eller hadde på pysj...).

Lillesøster derimot vil ikke sove i senga om dagen og sov mye lengre om hun sov ute den tiden hun fikk sove så lenge hun ville (kan ikke det nå for da sover hun ikke så bra om natten).

Så, det må du nesten se an ungen din. Barn er forskjellige og du velger det som passer best for ditt barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det ikke aktuelt at han sover ute,vi har ikke noen uteplass,veranda eller noe sånt..

så han må være inne...

 

men jeg får legge han i senga,og ha rullegardina oppe..slik at det ikke er mørkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...