Gå til innhold

Magekommentarer..


Fabelaktiv

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er rart at folk tar seg nær av at folk kommenterer megene deres og/eller tar på dem.. litt mange innlegg om det her i løpet av mnd jeg har vært her

 

Siden tidenes morgen har vi mennesker fornyet oss.. det er en prosess vi ikke kan eller bør stoppe.. folk er levende opptatt av gravide mager og av små barn... det er jo bare skjønt!!

 

At folk sier "så stor du er i forhold til termin" gjør da vel ingen verdens ting.. ?? de husker vel ikke hvor store de selv var eller kanskje de bar annerledes..

 

La folk få bry seg..

 

(nå mener jeg ikke at fremmede skal komme frem og ta på magen min og at jeg syns det er greit altså.. men dere skjønner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg! Det betyr bare at de bryr seg om deg og den lille som vokser inni magen. Syns det bare er koselig når folk jeg kjenner kommer og stryker over magen min...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe megene.. eller magene som andre ville ha skrevet - de som ikke tåler skrivefeil.. humre og ert ert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det...+ Jeg må bare at jeg var faktisk stolt av min ekstremt store mage da jeg skulle ha jenta mi.Det kunne ikke falt meg inn og bli fornærmet på noen av dem som komenterte hvor stor jeg var..Det ser jeg ikke negativt på i det hele tatt:=)

 

Ble også bare glad for at folk brydde seg og ville kjenne babyen på utsiden av magen min...bare stas!!!! vel ment i fra andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns d er litt weirdo jeg,ettersom jeg bare er 22+6 og enda føler meg litt kvapsete,at folk da skal komme å ta på magen min;o)

datteren til hun som driver familiebarnehagen vår er enormt opptatt av det! hun gleder seg som om det skulle være hennes søsken som kommer ut..akkurat det er jo veldig koselig da:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... må innrømme at jeg tar meg nær av slike ting. I disse hysterieske spiseforstyrrelsetider har jeg aldri opplevd at folk er så flittig til å kommentere hvor STOR jeg er. Har faktisk aldri fått noen kommentar på kroppen min før fra andre en min kjære. Er nok derfor dette er litt spesielt...

 

Dessuten er det slik at når noen sier "Å, såååå STOOOOR mage du har da" så føler man seg gjerne litt unormal.

 

Jeg synes magen min er fin, og er veldig stolt av den. Blir derfor såret når folk sier den er unormalt stor.

Har tidligere vært veldig fornøyd med kroppen min, men hadde blitt litt trist og lei dersom noen skulle sagt at den er STOOOR!

 

Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

joda,hehhe,men når folk tar på magen min og mener de kan kjenne babyen,trykker og styrer,så må jeg og si meg litt enig i at det er litt ekkelt,når en vet at en sjøl ikke engang kjenner kroppsdelene til barnet utenpå;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foresten ingenting imot at folk tar på magen min. Men da må det være folk jeg kjenner.

 

En dag kom en shabby man bort til meg på t-banen og kjente på magen min. Dette var litt ubehagelig. Følte ikke at smiger var den følelsen som utspillte seg inne i meg akkuratt da nei... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentarer på magen har jeg aldri brydd meg større om.....

Har egentlig ikke fått så mange..... :P

 

Men at folk skal drive å pelle og plukke på den, DET misliker jeg sterkt!

Off...... Det er MIN mage, liker absolutt ikke at noen skal plukke på meg, for det er jo MEG de peller på, ikke babyen..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at folk tar på magen min, men som jeg skrev i et innlegg på 2. trimester, hvorfor skal folk som ikke har tatt på meg før gjøre det nå? Jeg er kjempestolt av magen min, og vil vise den frem til hele verden, men er litt tilbakeholden når det gjelder fysisk kontakt fra nesten fremmede.. Greit med venner, men mange av de spør faktisk først om det er greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare det er koselig eg. Det er jo normalt å bli større når ein er gravid, så det er jo ingen grunn til å bli såra av at folk kommenterer det. No er eg kanskje heldig eg då, men eg har vert kjempefornøyd med kroppen min gjennom svangerskapet. Eg har ganske stor mage, sannsynlegvis fordi eg er lav, men eg har aldri tatt meg nær av at folk har kommentert det. Hadde vert meir stusselig om ingen brydde seg. Vanlegvis så er eg ikkje ein person som klemmer så mykje, og gir lite "kroppslig" kontakt, intimsona er stor, men når det kjem til magen no så er det jo så koselig at folk bryr seg. Eg er den einaste gravide i studentmiljøet her og har til tider hatt både to og tre klassekameratar som har klappa på magen og ein har passa på å synge litt til den og. Koselig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov og normalt å ikke like å bli tatt eller strøket på av hvem som helst.....Men det var ikke så mange som strøyk meg over magen når jeg var gravid med datteren min....ingen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Å så stor mage du har" trenger jo på ingen måte bety at den er abnorm... folk legger jo fryktelig mye bedre merke til en gravid mage enn en ikke gravid en.. de tenker seg ikke om og er nok bare begeistret over magen akkurat som du er :)

 

Men for all del - dere som bryr dere og tar dere nær av det - værsågod. jeg skal ikke nekte dere, men det virker litt trist bare

 

men jeg skjønner de som ikke syns at fremmede skal fofle med magene deres altså.. mine perifere venner syns jeg det er greit med men ikke fremmede

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...