Gå til innhold

Hvor lenge er det vanlig at ungen sover på samme rom som foreldrene?


Miss RM

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

dette bestemmer man helt selv. Vi hadde lille gutt oss oss i vår seng bare da jeg ammet og la han i sengen sin da han sov på rommet vårt.

 

Da han var 1 1/2 mnd la vi han på rommet sitt Fordi samboer står tidlig opp for å dra på jobb.. vi følte han fikk mer fred til å sove. og vi hørte han kjemep godt om det var noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har to soverom tilgjengelige(det 3.sover gutta på) vårt soverom er gansk så lite,og ikke plass til noen barneseng,så her blir nok lillebaby å sove i bagen sin i noen mndr,for så å bli flytta over til naborommet som ligger vegg i vegg,når mamman føler seg klar for det..hehhe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Rommet vi skal bruke til ungen ligger i andre enden av leiligheten og det er ikke så god lytt.. Men babycalling er vel greit å ha da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke litt tungvint å ha dem på eget rom når de ikke sover hele natta? da må du stå opp og gå til det andre rommet for å amme et par ganger i løpet av natta?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stå opp og hente den ut av senga må man jo likevel da;O)me mindre man har tenkt å samsove da (tørr ikke det jeg)

rommene her er så tett,at jeg går ikke mer enn kanskje fem meter..

 

og..hehhe...seff skal jeg jo være like heldig med denne her som med de to forrige,som sov natta gjennom når de var hhv 6 og 9 uker gamle;o) så da sover den jø sjølsæ innen den er ute av bagen på soverommet vårt *håpefullnåja*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt spørsmål, tenkte også på det.. Babyen skal selvfølgelig sove på vårt rom til å begynne med, men hvor lenge vet jeg ikke.. Håper jeg får en liten engel som ganske raskt sover hele natten.. Hehe, det er lov å håpe?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke lurt å ha de i samme rom også når de er så små? Syns det høres så tidlig ut å flytte bebyen på et annet rom når den kun er par måneder gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kansje ikke helt vanlig men dattera mi sover i sin seng på rommet mitt ennå..hun er 2+3mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..sånn som vi har det,så blir det nesten som å ligge på samma rommet..er kun 15-20 cm mellom dørene her,og om da begge står oppe så tror jeg ikke det blir noe problem når den er rundt et halvt år eller no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, mange delte meninger om dette.. Man må vel bare gjøre det som passer best i hvert enkelt tilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta vår skal ligge på eget rom. Rommet hennas er rett over gangen fra vårt, og når dørene er åpne så ser eg ho fra mi seng.

 

Som førstegangsfødane så har ein jo selvfølgelig desse rosenrøde planane, som nok går i vasken når kvardagen kjem. Uansett; planen er at ho skal ligge på eget rom, og natteamminga skal foregå på rommet, tissebleier skal skiftes der inne (bæjebleier krever jo vann så då må me vel på badet). Håpet er at me skal klare å gi minst mulig stimuli om natta og unngå at det blir stas å stå opp. Lillesøstra mi var ein slik natteravn som syntes det var såååå stas å stå opp om natta, og me vil prøve å unngå dette.

 

Eg rekner med at det er ein del mødre som ler av meg no. Jada, me er førstegangs, og planane er nok rosenrøde. ;-) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Ikke noe å le av! Vi er forskjellige alle sammen!

Skulle ønske jeg hadde barnerommet tvers over gangen, hadde kanskje vært litt enklere da :-) Men jeg tror jeg vil synes det er koselig å se babyen ved siden av meg om natta når jeg våkner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde nok ikkje planlagt å legge ho på eget rom allerede fra dag ein av om eg ikkje såg ho fra senga mi. Når ho kjem til verden så rekner eg med at beskytterinstinktet mitt kjem til å ta litt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet snuppa inn på eget rom da hun var ca 2mnd. Hun sov natten igjenom med en gang, men det gjorde ikke jeg. Jeg våknet for hvert eneste lille grynt og snork som kom, så for min skyld så fikk hun eget rom. Hørte jo fremdeles om hun begynte å grine da.

Har også hørt at det er lurt å gi dem eget rom før de kommer i den fasen der de merker at mor og far ikke er i rommet, da er de allerede vandt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor mange soverom man har! Vi bodde i leilighet med ett soverom til poden var et år gammel, og han sov naturligvis sammen med oss hele den tida.

Slik jeg ser det, er det fornuftig å ha babyen på samme soverom som foreldrene mens babyen ennå nattammes. Det er mye lettere å hente babyen fra senga i samme rom, enn å traske huset rundt først. Dessuten føler jeg de tryggere å kunne høre babyen den første tida.

Denne gangen tenker jeg at babyen får sove på samme soverom som oss fram til vel 6 måneders alder. Da skal minien og ikke-fullt-så-minien få dele soverom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet lille på eget rom da hun var 5,5 mnd.

Både hun og vi sov bedre da :)

 

Alt ettersom når man føler for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann ventet vi til hun var over ett år, det anbefales ikke... Hun sov mye bedre, og det gjorde vi og, når hun fikk eget rom...

 

Veslejenta mi er snart 4 mnd, og ligger i senga si på vårt rom. Planen er å flytte henne til hennes rom (som ligger helt inntil vårt) etter sommeren..

 

Jeg syns det er greit å ha henne hos meg så lenge hun våkner om natten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi sov natta rundt fra hun var 1 måned, da hun var 2 måneder flytta vi senga hennes inn på hennes rom, hvor hun faktisk sover kjempegodt.

med det sagt så nevner jeg også at rommet hennes er i rommet vårt, det er som et kott med vindu inne på vårt soverom med egen dør inn...

for oss har dette funka perfekt:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest litt på siden til krybbedødforeningen. Der står det at man anbefaler at barnet sover så samme rom som foreldrene til de er rundt året (mener det var det) men at de ikke skal ligge i samme seng som foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt å ha babyen liggende inne hos oss til h*n er rundt året, men såklart kan jeg skifte mening når h*n faktisk kommer=)

 

har et vennepar av oss som har en datter på 5år (!!!) og som ennå ligge på samme rom som dem..

DET hadde jeg aldri taklet, hun blir å få det tøfft når hun skal på egent rom, og ikke minst: NULL privatliv for foreldra=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...