Gå til innhold

Dette med at baby maa sove inne hos oss i 6 mnd..


Patetica fåkksi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke hørt om det jeg?

Hvem, hva, hvor?

 

Jeg ønsker å flytte baby og babyseng over på eget rom når vi skal slutte med nattamming. Er vell rundt 4-6mnd det? Husker ikke når vi sluttet sist jeg.....

 

Heller bruke babycall`en.

 

Tror både vi som foreldre og barnet har godt av det. På mange måter.

Egentlig kvier jeg meg litt til å få babysengen på soverommet.

Er så glad i å ha det kaldt på soverommet. Kommer det mye ting der, synest jeg luften blir dårligere med en gang. Holder med en seng og skap ;)

Kan vell ikke ha det like kaldt med en baby på rommet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte fordi hos oss blir det helt umulig aa ha babyen inne hos oss, pga mangel av plass, saa den kommer til aa ha sitt eget rom fra dag 1.

 

Det er ret ovenfor vaart rom da, saa vi kan jo ha döra aapen osv saa vi hörer alt. Men alle snakker saa mye om dette med at den "maa" sove paa samme rom i 6 mnd nemlig.

 

Og en annen ting, skal den ikke ligge i en slags kurv-sak en stund? En saann stor krybbe blir jo ganske stort for en liten baby, eller?

 

 

 

Ja... jeg er litt grönn..-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ingen som har bebisene sine i si seng?....hehe...jenta vår ligger mellom oss enda hun er 6mnd...begynte vel med det pga amming,men så har det bare blitt sånn,syns det er kos jeg.Jeg har ikke egentlig tenkt på når hun skal sove på sitt rom enda...kanskje vi burde det..(iik)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell bare fordi det er praktisk?

Hører alle lyder og kan avgjøre om det bare er grynt eller om babyen er våken? Så er det ikke langt å gå hver gang det er mat-tid.

 

Vi brukte seng første gang fra dag 1. Fungerte flott det!

Har bedre tro på seng og skikkelig madrass jeg da, en vugge/kurv.

Føles sengen stor er det jo bare å dele den litt av. Enten ved å ta sengebeskyttelsen over en mindre del, eller legge en dyne el som sperre. Da føles det ikke like stort og åpent ut for babyen.

 

På en annen side snakker vi om å bruke ei kurd på stativ første tiden selv. Vet ikke om jeg orker å ha en hel seng stående.

For det første tar det mye plass og vi må gjøre om mye mer på rommet. Nå har vi skap på ene sideveggen, og sengen midt på. Sengen må skyves til side for å få plass til en babyseng. En kurv kan vi bare smette frem og tilbake som det passer.

Men det er dette med madrass og en skjør rygg da....

Jeg synest det er viktig at ryggen får en god start med en gang.

Skjønner meg ikke på foreldre som kjøper billige madrasser til barna sine. Eneste grunnen i mine øyne til at de ikke klager, er jo at de ikke vet at de faktisk har mulighet til å ligge mye bedre. Noe som både gagner rygg og søvnkvalitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...