Gå til innhold

Helvete ramla ned trappa.. nokon andre som har gjort det og alt har gått fint med babyen??


Tulletutta

Anbefalte innlegg

Ramla på hofta, men det gjorde sinnsykt vont. Ingen blødninger enda, har ringt til legen med ordre om å slappe av, tar egenmld i dag og kanskje i måro.. Babyen sparker nå så eg klarer å slappe av litt meir.. uff detta var ikkje kjekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min svigernor raste ned hele yttertappa da hun var gravid. Gikk kjempefint det. Men følg med på bevegelser inni der... Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å ringe lege, og det har du jo allerede gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For litt over 1 uke siden ramla jeg ned en bratt skråning på plenen.. datt på rompa/hofta og kjennte at det gjorde ganske vondt,men bare der jeg slo meg liksom. jeg har ikke snakket med noen lege heller, har full aktivitet i magen så det gikk fint;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som datt da hun var VELDIG gravid og alt gikk bra med barnet. Men stakkars deg, høres verken godt ut å falle i trappa eller å måtte bekymre seg for barnet etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde æ ramla, så hadde æ ikkje nølt ett sekund med å ringe føden og snakka med dem.. Det kommer av egen erfaring, ei vennine av mæ, gravid i 3.trimester, datt på baken, kjente ikkje nokka spesielt smerter i magen og tok det med ro.. Senere fikk æ høre at ho mista babyen pga at morkaka løsnet..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror jeg ville dratt å fått det sjekket..skjer jo at morkaken kan løsne. leste noe om det for noen dager siden på vg eller hva det var, om en som hadde falt i 8 mnd og så døde babyen fordi de ikke visste at morkaka ble skadet. (hvis jeg ikker er helt på jordet nå da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ramla i februar!

Da var jeg ca 20 uker på vei!

 

Alt gikk fint, men for all del!

RING føden og få en sjekk.

Du kan aldri være sikker med morkake og slik!

 

bare ring... så kan de veilede deg der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir veldig nervøs no.. uff veit ikkje ka eg skal gjere om eg kanskje ska ringe legevakten seinere i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke for lite å ringe føden for. RING! jeg kan garantere deg at de vil hjelpe deg. best å få sjekket det, sånn i tilfelle det har skjedd noe. og så slipper du å bekymre deg også. de på føden tar også ting ofte mer alvorlig enn det legen gjør. beste er å få en ultralyd for å sjekke at alt er bra, og det får du nok også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk du kommer lenger med å ringe føden enn legevakta her på øya.. Er ikke beste systemet de har for å sjekke opp i noenting her. Erfaringer viser i alle fall det for meg:P Håper det går bra med hofta di! og babyen har det nok fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville helt klart krevd og få ultralyd i dag!

Det gikk nok bra men godt og være på den sikre siden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt og fikk komme til med eingang. alt var heilt fint, men legen kunne jo ikkje eit kvekk norsk, he he nesten litt komisk å måtte fortelle legen ved å vise han at eg ramla ned trappa og ikkje hadde besvimt.. Ja,ja no veit eg no ka vei eg skal gå neste gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men eg er jo på den andre øya.. he he fikk ikkje snakka med legen. men eg skal garantert ringe rett til brukner i staden for, så kan han heller henvise meg til sjukehuset viss han ikkje kan ta i mot meg..

Men eg skal ikkje ramle igjen med det første.. litt komisk at eg ramla på den andre hofta enn den eg går til fysio for.. uff uff, kjeme til å bli invalid så flink som eg er til å ramle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke samla, men jeg fikk en håndball i magen (er håndballtrener) da jeg var ca like langt på vei som deg.

Måtte overnatte på sykehuset i tilfelle morkaka skulle løsne...

Babien har det som regel fint og tåler mye, værre med morkaka som kan løsne etter et fall osv... vet ikke hvordan dette er når du lander på hofta. Hørt at hvis du detter på rompa kan dette være farlig... Rart at du ikke ble bedt om å komme på kontroll....

Det går sikkert bra. Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men han sa ikkje noko om det, men morkaka såg heilt fin ut sa han som tok ul`en. skal ringe jordmor på mandag, men babyen sparker meir enn noko gang nå så eg rekner med at det er heilt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du har snakket med lege og at du tar det med ro.

En liten trøst er at du er ikke den eneste gravide som har falt. Jeg var 7 måneder på vei da jeg falt på vei ut av bilen (regn oppå is) og landet på magen.Det var nerveprirrende 20 minutter før hun sparket. var litt sjokkert stakkars :) Fallet førte ikke til noe særlige smerter...

 

Lykke til!

Håper det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...