Gå til innhold

Da har jeg nettopp vært på kontroll - 34 uker i morgen og 32 cm sf-mål - hva har dere andre som er ca like langt?


*RutIetutt*

Anbefalte innlegg

Ser ut til at det flater litt ut nå, ja - ligger bare rett over den røde streken i stede for over det grønne skraverte feltet:o)

Hjertelyden var 148 og snuppa lå og hikket mens hun målte;o)

Har ikke gått opp så mye som jeg fryktet heller...har gått opp ca 8 kg så langt - og det syns jeg er bra....gikk opp 17 kg med Tobias, men hadde da myyyye vann i kroppen. Har ikke så mye vann denne gangen, selv om det er varmt - heldigvis:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal på kontroll på torsdag jeg, men tror ikke magen er mye større enn sist. Sist jeg fikk målt var 25.mai (31+3) og da lå den på 32,5 cm. Er jo litt for høyt det da.. men som sagt, tror det er noe det samme nå. Skal oppdatere tråden på torsdag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, magemålet mitt har faktisk flatet litt ut siden sist....mamma kommenterte det i går, at det ikke så ut som om magen min var blitt så veldig mye større siste mnd....og det stemte det;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er i uke 35 og SF målet mitt har vert 31cm på dei siste to kontrollane (i uke 32 og 34). Eg har ikkje det norske helsekortet som dåke har, kan dåke sei kor eg ligger på den linja som dåke følger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 34 på Onsdag, og målte SF mål i dag. Da hadde jeg 32 cm, altså litt over den røde streken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 35 nå,men sist kontroll uke 32 hva jeg akkurat 30..men har ligget over den røde streken hele veien,først nå det roer seg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA&SL -høggravid:

Du ligg midt i det grøne feltet (to hakk over den raude streken) i veke 32 og midt på den raude streken i veke 34.

 

Jordmora mi sa til meg at SF-mål-kurven på det norske helsekortet er gjennomsnittet for Europa, og at dei skal endre det norske helsekortet fordi norske kvinner som oftast ligg over den raude streken (vi får større barn i Noreg enn lengre sør i Europa, sånn gjennomsnittleg sett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at det grønne feltet er normalverdiane, og den raude linja er midtverdien? Eg har ikkje sett dette kortet før, så eg er "heilt grønn" med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer.. Men er du høygravid, og har ikke sett helsekortet for gravide før?! Det er jo det første man fyller ut omtrent. Brukes jo hver gang man er på kontroll, og man skal ha det med seg i tilfelle noe skjer. Rart du ikke har det!

 

Jeg var forøvring 29 cm. i uke 31+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bur i utlandet og har ei anna type helsebok. Her blir mine mål ført inn i ei bok, men den inneholder ikkje ei kurve som viser gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering fra meg!

 

Var på kontroll i dag, og er altså 34+2 og sf-målet er faktisk 34 cm hos meg!!!! Men trenger ikke være stor baby for det, har jo lagt på meg endel, hele 24 kg i dag, så det kan være påvirket av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til jm idag jeg,og er 36+4 idag,og sf målet var på nesten 34 cm..ligger sånn ca midt på streken:) bare 18 dager til ks nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...