Gå til innhold

Født på badet!


Gjest

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått jenta mi! Ble født 25.mai, tre dager på overtid.

Hun hadde det travelt frøkna, hun ble født på badet hjemme med meg som jordmor.

Jeg kjørte treåringen i barnehagen halv ni som vanlig, kjente "noe" som jeg trodde var knip, var litt "gæren" i magan! Var innom butikk på vei hjem og hadde fortsatt knip, men skjønte også at her måtte det være veer også. Regna med vi skulle på sjukehuset i løpet av dagen og ringte ei venninne som skulle hente datteren min i barnehagen.

Hadde også fått ringt min kjære som da var på vei hjem fra jobb, er seks mil å kjøre så han brukte litt tid. Vannet gikk mens jeg prata med venninna mi, fikk lagt på og karra meg inn på badet og fikk satt meg på do! Ringte føden derfra og fikk beskjed om å komme! Og jeg som var alene hjemme! Sitter på do da pressrier begynner, kjenner hodet på babyen er nesten ute, merkelig følelse å kjenne det selv, husker jeg tenkte at hun har da mye hår! Fikk mirakuløst nok ringt min kjære som da satte opp farten til 150 km i timen (minst)! Han fikk ikke gjort annet enn å ringe 113, jeg fikk akt meg ned på gulvet, raska ut en haug med store håndklær, og på pressrie nr 2 var jenta ute! Klokka var da to på ti. Ambulansen ringte rett etterpå og sa at de var der hvert øyeblikk. Hadde jo selvsagt låst alle dører etter meg da jeg kom hjem, så jeg måtte pakke inn morkaka, navlestrengen og ungen, labbe ut i gangen for å låse opp! Ambulansen kom og kjørte meg til riksen og den stolte far rakk akkurat å hilse på oss før vi reiste. Han fikk den delikate jobben med å vaske badet etter oss! Ellers gikk jo alt bra; mistet en del blod pga noe skade på livmorhals, men er overlykkelig at det gikk så bra! Det var merkelig at det skjedde så fort, med førstemann gikk det tre dager med veer før hun kom, så jeg regna med det gikk litt kjappere denne gangen men det får da være grenser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

å herregud!! hehe...sitter å smiler mens jeg leser!! jøsses, gratulerer så mye med jenta da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiiiiii :) ..

Gratulerer så mye som 2 barnsmamma :) ..

Hun kom som en rakett ja.. Håper min lille baby kommer fort, men ikke så fort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow..Gratulerer så mye med jenta di =) Litt av en opplevelse å ta imot sitt eget barn helt alene...beundringsverdig!!

Lykke til videre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy!

Rart hvor rolig man blir når det kreves =)

Bra du hadde født før da, så var du litt klar over hva som skjedde og skulle skje!

Gratulerer masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt! Det var fort gjort,du! Kjempeflott at det gikk så bra da,og at du var samla nok til å vite hva du skulle gjøre!

 

Gratulerer så masse med baby! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

guri meg! først og fremst: gratulerer så mye med tulla:o)

sitter her å tenker på hvor mye jeg sikkert hadde freaka ut om det der var meg:oO fikk du til å bevare roen i det hele eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å gurimalla, fy søren så tøff du er!

jammen bra ting gikk godt, og gratulerer så mye som tobarnsmor!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, kjenner at jeg begynner å puste fort her altså.. er litt skremmende å lese sånt selv om det gikk bra. Du taklet jo dette helt utrolig bra dame!!!!! skikkelig imponerende! Tenker du var glad for at du hadde født før da, så du ikke var heeelt grønn på området? For en førstegangsfødende vet kanskje ikke hvor hun skal klippe navlestrengen f.eks.. oioioioioi, kanskje jeg burde sette meg litt mer inn i sånt, kan jo faktisk skje enhver dette..

 

Uansett - gratulerer så mye med jenta deres =)=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, helt rått og fikk ståpels her jeg nå! Gratulerer så masse med jenta de og godt det gikk så fint da. Hadde nok fått noe mere panikk enn det du fikk jeg da, hihi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud for en opplevelse!!!!!!!!!

 

Gratulerer sååååå mye forresten:-)

 

Går det bra med deg, har du fått prata med folk om hendelsen????

 

Min lille hadde det også travelt og ble født hjemme, men heldigvis var dette på natta, så jeg hadde mannen og en nabo (som skulle passe gutta boys) som jordmor og jordfar!!!

 

Husk du har rett på noe penger fra nav, litt må du ha for tort å svie, og kanskje kjøp av nye håndklær etc.

 

 

Nok en gang gratulerer!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!

 

Fy fillern! Dette var helt rått.

 

Legg merke til med hvilken ro dette er skrevet... mye som skjer med kropp og sinn i de modige barseldager!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med vesla... ;o)

 

E så glad for at fødselen gikk greit..

 

Hadde en drøm her om dagen som va så å si prikklik din opplevelse, forskjellen va at gubben lå på soverommet og sov, vegg i vegg med badet, fikk han ikkje våken, det va ambulansefolkene som fikk den jobben..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!

 

..det var en helt utrolig fødselsopplevelse du delte med oss der!

Kjempeglad på deres vegne over at alt ser ut til å ha gått kjempebra! :D

 

Måtte flire litt da jeg leste profilen din, da..:

'..og jeg skal føde på riksen som jeg også gjorde sist.'

Så mye for planlegging! ;)

 

Nyt deilige dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...