Gå til innhold

Fødeloftet stenges....


Alva76

Anbefalte innlegg

fra 20 juli til 13 august, fikk jeg beskjed om da jeg ringte dem!

 

Dette skuffer meg sånn, siden jeg pga seteleie sist, ikke fikk føde på ABC. Jordmor trodde på forhånd at det kom til å ha åpent, siden kapasiteten var kraftig øket, og derfor blir jeg så lei for at det tydeligvis ikke er slik!

Når en har et så bra tilbud, -så skal ikke alle på lik linje få velge å bruke dette! Det syns jeg er utrolig dumt! Er det noen måte en kan få dem til å holde avdeligen åpen?

-Det vil jo fødes like mange barn i den tiden..Hvis det er slik at de er få, og heller vil være flere nede, er det jo synd, siden det høres ut som det er en helt annen stemning og andre muligheter på Fødeloftet (og det kan jeg skrive under på fra Ullevåll/ABC -for jeg var på ABC til kontroller i for og etterkant, og fikk ligge på ABC-pasienthotellet i 2 dagers barsel med mannen min!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

yep, desverre har de alltid stengt noen uker i sommerferien :-(

Synes også det er kjempedumt!! Hvorfor kan ikke jordmødrene der ta litt spredt ferie?? Ellers får de vel ansette flere jordmødre der kanskje?

Jeg skal heldigvis ha i slutten av september, så blir ikke et problem for meg da, men allikevel. Det burde vært 'ulovlig' at ikke de som skal ha i august kan få samme tilbud som oss andre!

Den vanlige fødeavdelingen er helt pyton spør du meg. Vil aldri føde der igjen!!! Hvis jeg hadde hatt termin i august, hadde jeg nok heller født hjemme en på fødeavdelingen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre at grunnen til at de stenger er ikke pga ferieavvikling, men det er så mange gravide jordmødre der oppe som går ut i permisjon samtidig med ferieavvikling.

Jordmødrene på loftet har nok sett på de fleste muligheter istedenfor å stenge, så det er nok ikke med lett hjerte det er blitt gjort.

Det positive da er jo at dere kanskje er så heldige og treffer en av dem nede på den vanlige føden. Tenk positivt!!

 

Og for dere osm kommer utenom sommerstengingen så er loftet et fantastisk sted å føde, der skal jeg tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... kanskje det kan være at noen jordmødre skal ut i permisjon, men de har da stengt på fødeloftet hvert år i sommerferien såvidt eg vet.

 

Går jo kanskje an å legge inn et ønske om å få en av fødeloftet sine jordmødre?

Hadde Ann sist jeg fødte, og vil GJERNE ha henne som jordmor igjen (selv om alle på fødeloftet er kjempekoselige!)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men når jeg snakket med hun som er sjef på loftet, så var målet å slippe å holde sommerstengt.. Men men, jeg er nå glad jeg ikke sakl ha før i desember ihvertfall, da er de ikke stengt.

 

Kan du ikke bare ringe Ann og høre? Hun er jo på mamastork og nummeret og mailadresse ligger på nettsiden deres. mamastork.no

 

Jeg er enig med deg, alle de faste på loftet er fantastiske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hvilke andre jordmødre jobber på Fødeloftet fast? Jeg vil gjerne ha ei behagelig rolig dame som kan akupunktur. Kan alle det?

 

Jeg la det inn som TIPS på aftenbladet, -kanskje det hjelper om flere gjør det?!

 

:-)Kan jo alltids håpe!

Vanlig fødeavdelingen høres noe masete ut.

Takk for hjelp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Alva, jeg kjenner hvertfall Ann og Ragna, de jobber på fødeloftet og er også med i mamastork. www.mamastork.no

Ser at Grethe fra mamastork også jobber på fødeloftet, men jeg kjenner ikke henne.

Mener å huske at det var ei dame som het Margrethe eller noe, som jeg snakket med på fødeloftet før fødsel.

 

Både Ann, Ragna og Grethe kan akupunktur hvertfall!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også til Ann og Ragna. Grethe er også veldig behagelig, traff på henne på natten etter fødsel, Marianne er utrolig flink, jeg hadde en bergensk blond dame, står helt stilt hva hun heter som jordmor, hun virket rar på innskrivingen, men var helt utrolig flink.

Jeg har født både på "føden" og loftet, og vil helt klart si at det er en helt annen atmosfære på loftet. Men nå er det nesten 9 år siden jeg var på "føden", mye kan ha endret seg der bare så det er sagt!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det... leeenge siden jeg også fødte på vanlig føden (9,5 og 7,5 år siden), fødte på fødeloftet 2,5 år siden og det var såååå mye bedre.

Men kan jo være det har forandret seg på føden og ja! Får håpe det ;-)

Men tror nok det blir fødeloftet igjen denne gangen hvis det er opp til meg hvertfall!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har aldri vært på fødeloftet, men har hatt to flotte fødsler på føden. Den ene trengte jeg masse hjelp og fikk det, den andre var i vann, med roligmusikk i rommet og en fantastisk jordmor!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...