Gå til innhold

keisersnitt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

noen som har tatt keisersnitt på SUS???

hvordan gikk det? er det ok å få igjennom?

skal dit ti samtale om et par uker og lurer på om jeg har et hardt slag i vente?!?

 

Tusen takk for alle svar!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg hadde ks sist gang. Det gikk greit å få det, har en fysisk grunn til det. Det var en god opplevelse, jeg gjør det sannsynligvis igjen denne gang også. Det verste er at man så vidt får hilse på babyen før de tar den ut, fordi det er for kaldt for den på opersajonsstua. Men så snart du er sydd, har hvilt litt og ber om det, kommer de med babyen. Jeg syntes det var veldig vondt i såret den første dagen, klarte ikke bevege meg mye pga smerter. Men det bedrer seg fort. Da jeg reiste hjem etter 5 dager trengte jeg Paracet en dag eller to. Du kjenner såret flere uker etterpå, så ta det med ro og ikke løft annet enn babyen. Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og takk for svar!

Jeg har termin i august. tenker også veldig på det med å få se babyen etter snittet. Synes det burde væe en løsning der slik at vi fikk litt bedre tid med babyen.

 

Je ønsker KS pga tidligere traumer pga overgrep og faktisk angst for sykehuset skjenerelt.

(De var ikke greie med meg sist jeg slapp dem til mellom beina kan en si.) Håper at jeg vil klare å få det igjennom da men er ikke så sterk psykisk slik at jeg gjærne blir en lett kanidat til å overtale. Men satser på forståelsefra jordmor og lege.

 

Er det lenge siden du tok KS der?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ks der i desember 2004. Kanskje vi treffes på barsel i august? Jeg syntes det var til stor hjelp å ha med mannen min da vi skulle snakke om fødsel/ks på sykehuset. Ta med deg noen som kan snakke for deg om du mister motet, eller om du lett tar til tårene (du er ikke alene). Lurt å skrive ei liste på forhånd med argumenter og spørsmål du har. Ta den med, så slipper du å bli helt satt ut om du glemmer hva du ville si. Har du fått tid til samtale på sykehuset? Jordmor eller fastlege kan skrive henvisning dit, så får du time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen og yusen takk for at du svarer meg:)

 

Jeg har fått time til tirsdag. (ser virkelig ikk fram til det)

Tenkte kansje jeg skulle prøve den første samtalen alene! Vet jo ikke helt va jeg har i vente da men håper på at de vil forstå!

 

Har så vidt begynt på et lite brev til den jordmora jeg skal snakke med men er litt usikker på hva jeg skal skrive/formulere meg.

 

skal du ha KS nå igjen i august? Jeg søker pga traumatiske opplevelser og og føler at jeg har opplevd nok smerte der nede om du skjønner..

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er tøff hvis du går alene. Det kan bli mange følelser å takle foran fremmed lege/jordmor,samme hvor greie de kan være. Jeg skal til samtale i juni. Regner med å få ks, fikk signaler sist gang om at det sannsynligvis ville gå slik med neste fødsel også. Lykke til på tirsdag! Skriv og fortell hva resultatet ble!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei igjen!

 

Jeg fikk KS:) Det var en koselig og forståelsesfull jordmor som snakket med meg om den samtalen trengte ikke vare særlig lenge før hun fikset time med legen.

Møtet med legen kan diskuteres (han var veldig sånn som skulle overtale meg), men han sa at til syvende sist så var det jeg som fikk bestemme. Møtet med legen hadde jeg forresten 2 dager etter at jeg hadde snakket med jordmor.

 

Hva er din tremin? Jeg fikk 11 dager før termin men legen sa det var vanlig å ta babyen 7 dager før.

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ordnet seg for deg. Jeg har termin i slutten av august, er spent på hvilken dato de setter opp for ks. Skal på samtale i slutten av juni først, men tror det går i i orden for meg også. Begynner å bli utålmodig nå, skulle ønske det var august allerede. Men får prøve å nyte sommerværet før det blir uutholdelig varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

heia!!!

Hvordan gik samtalene dine?? veldig spent nå?

 

Mvh (skal ikke være anonym lenger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fint! Var ganske nervøs, for jeg fikk time hos en annen lege enn sist gang. Men han så papirene mine og var rett og slett enig i at keisersnitt var en god idé denne gang også. En vanvittig lettelse. Har fått dato 11 dager før termin, jeg også, så det blir i midten av august. Nå gleder jeg meg enda mer til babyen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg få spørre om datoen?

Jeg reiner med jeg er ute av sykehuset rundt den 10ende-11 aug siden jeg tar KS 6aug.

Men veldig kjekt å høre at de tok deg også på alvor og fikk det innvilget.

Vet du hva du venter?Kjønn liksom?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ute av sykehuset minst ei uke før jeg kommer inn. Hvis ikke noe skjer av seg selv før tida her, da. Håper du får en fin opplevelse. Jeg gruer meg i alle veldig lite, håper du også føler deg trygg på at dette går bra. Vi får trolig en gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare spørre deg..... Har du fått beskjed om at hvis fødselen starter før så må du føde vanlig?

Den beskjeden fikk eg i går..Er litt satt ut!!!

Eller har du kansje sterke medisinske grunner til å få det?

Jeg har jo fødselsangst da.. Men lurer liksom bare om du har fått samme beskjeden?-eller om de har bekreftet at de tar KS uansett om fødselen starter før!!

 

tusen takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var da en merkelig beskjed!!? Hvis keisersnittet ditt er p.g.a. fødselsangst så har du vel fødselsangst samme når fødselen eventuelt starter av seg selv! Skjønner godt at du ble satt ut.

 

Jeg spurte også hva som ville skje dersom noe skjedde av seg selv. Legen på sykehuset sa da at jeg skulle ringe og komme inn, og så "tok man det derifra". Men jeg er ikke særlig redd for å få kontrabeskjed, siden han med én gang sa han var enig i at jeg burde ha keisersnitt. Jordmora mi sier at hvis fødselen starter av seg selv vil riene stoppes med medisiner, og så tar man keisersnittet. Jeg har en komplisert fødsel og en dødfødsel (for tidlig) bak meg, utenom et vellykket planlagt keisersnitt.

 

Var det noen på sykehuset som sa at du må føde normalt hvis fødselen starter før? Merkelige greier. Så nå skal du liksom gå rundt og være livredd for det? Ikke mye beroligende, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp inne på keisersnittdebatten, så da vet jeg litt mer om hva som skjedde under samtalen. Kanskje prøver de bare å skremme deg, men det er ikke garantert. Jeg har ikke fått innkalling til noen ny samtale om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...