Gå til innhold

Hvilke navn HATER dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste som ikke har sansen for Cornelia / Kornelius ?

 

Jeg har ikke så sansen for Kornelius (tenker på Kornelius Kvakk), men Cornelia er jo helt nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne aldri fått meg til å hate noen navn. Det er selvfølgelig noen navn jeg ikke kunne valgt til barna mine, men de aller fleste navna blir jo fine fordi man er glad i personen. Mobberne fra ungdomsskolen het Thomas og Stian, men så kalte to venninner barna sine for det og da forbinder jeg jo navna med barna istedet for mobberne.

 

Men ... navn med virkelig sterke assisasjoner ville jeg nok hatt store problemer med å vende meg til: Adolf, Judas, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fordra kjedelige norske navn. Kommer ikke på ett eneste norskt navn som ikke er fullstendig sjarmløs, trist, kjedelig og uordinært. Liker ikke samtlige navn på B, D, F, G, K, O, P, T, U, V, W, ø, å

 

Liker ikke de aller fleste "poppis" navn, med noen få unntak.

 

Liker svært få navn med mindre enn tre stavelser. Syns de blir tamme, kjedelige, med lite trykk og spenst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater ingen navn, men synes det er en del poppis "luftnavn" som bare virker fjollete. Emilian, Millian, Matheo, Christander er noen eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri likt navn med lyden æ, ø å. Eks, Lotte, Albert, Dorthe, Ronja, Bertine, Pauline etc

 

Maskuline jentenavn som: Andrea og Erika

 

Jentenavn på B: Bodil, Birgit, Bettina, Berit, Benedickte

 

"Klissenavn" som: Cassandra, Amanda, Jessica, Venessa, Melissa

 

Guttenavn på R: Ronny, Roger, Rino etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de navnene kjempegodt jeg! Elsker navnet Sebastian også, er bare synd det er blitt så vanlig. Skjønner imidlertid godt foreldre vil kalle barna sine det. Klinger godt på de fleste språk gjør det og. Det er godt folk har forskjellig smak. Navnene jeg ikke liker så godt er de som gir meg dårlige assosiasjoner til mindre sympatiske mennesker. Det koseligste er da å møte et menneske som snur opp ned på den assosiasjonen. Syntes trauste norske navn var kjipe før - men hadde jeg fått en gutt nå hadde jeg lurt på å kalle han Tord. Eller så skal jeg finne meg en italiener så jeg kan kalle gutten min Enzo. Bare det vanligste i Italia - men jeg digger det.

tror nok Francesco er haket mer vanlig enn Enzo :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle 10 på topp...folk eier ikke fantasi!!!

 

Fantasi? Er det meninga at man skal finne opp nye navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fordra kjedelige norske navn. Kommer ikke på ett eneste norskt navn som ikke er fullstendig sjarmløs, trist, kjedelig og uordinært. Liker ikke samtlige navn på B, D, F, G, K, O, P, T, U, V, W, ø, å

 

Liker ikke de aller fleste "poppis" navn, med noen få unntak.

 

Liker svært få navn med mindre enn tre stavelser. Syns de blir tamme, kjedelige, med lite trykk og spenst.

 

Skulle gjerne ha visst hvilke navn du liker, etter denne "hater-listen" her? Jeg synes alltid disse trådene er snodige. Ofte så elimineres alle typer navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen navn jeg "hater", men det er noen jeg ikke er like glad i.

For eksempel er jeg ikke så glad i Nicoline (forbinder det med nikotin)

Er heller ikke glad i navn som Harry o.l.

Og så er jeg ikke så veldig fan av "nymotens oppdiktede" navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fordra kjedelige norske navn. Kommer ikke på ett eneste norskt navn som ikke er fullstendig sjarmløs, trist, kjedelig og uordinært. Liker ikke samtlige navn på B, D, F, G, K, O, P, T, U, V, W, ø, å

 

Liker ikke de aller fleste "poppis" navn, med noen få unntak.

 

Liker svært få navn med mindre enn tre stavelser. Syns de blir tamme, kjedelige, med lite trykk og spenst.

 

Skulle gjerne ha visst hvilke navn du liker, etter denne "hater-listen" her? Jeg synes alltid disse trådene er snodige. Ofte så elimineres alle typer navn.

 

Det skulle jeg gjerne gitt deg, men jeg legger ikke ut navna på barna mine på nettet. Og ja jeg sliter med å finne navn, og nå venter vi nr. 4 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg ikke er så glad i:

 

Jennifer, Jessica

Adrian, Johnny, Ronny, Fred

Frida

Pluss veldig mange kjedelig 1960/70 vanlige Norske navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...