Gå til innhold

Hvilke navn HATER dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Av de "nymoderne" navna, så liker jeg absolutt ikke:

Caspian

Lukas

Leander

Noah

Emilian

Julian

 

Felicia

Isabelle

Nathalie/a

Sandra

Jessica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil vel ikke si jeg hater noen navn, men må inrømme at jeg tenker mitt om enkelte navnevalg... Chrisander, Carosander (egentlig alt med Sander) Maximilian, Chantal, Chanel osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de navnene jeg setter minst pris på :er Tyra,Therese,Tanja,Tonje,sabrina,sabine,Arna,Runa,Diora,Chanel,(snart bli det vel en som heter Mood of norway og ,tihi;P),savannah,Chanett,Beate,hanne( men elsker Hannah og Johannah)Ølfrid(litebrukt nå tildags), Linda(jeg har aldri mØtt noen Linda som er hyggelig enda.:S )

 

og gutte navnene som jeg ikke er mest begeistret for :Analius(heldigvis ikke brukt nå tildags å jeg håper det forblir slik),Florian,Hugo,svein,Robin,Halvgeir,Halfdan, Hans-Olav(hadde en som het det på skolen ,jeg trodde han het Solav ...altså "han Solav..." husker jeg synes det var litt rart at alle sa -han- fØrst..hehehehe;P

 

jeg liker flere av de veldig populære navnene men grunnet populæriteten vil jeg ikke velge det...5 andre i klassen som heter det samme så det blir Thea A, Thea G, Thea S, osv er utrolig slitsomt......men jeg ville heller ikke valgt peaches,apple..eller andre frukter :) Eple Larsen i think not ..er jo typisk kjendis fenomen å ha helt merkelige navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu godt vi er forskjellige med forskjellig smak! Hvis ikke hadde verden vært ett kjedelig sted. Jeg hater egentlig ingen navn, men mange navn jeg ikke ville kaldt mitt barn.... Men syntes det er flott når venner av meg velger navn jeg selv ikke ville brukt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de navnene jeg setter minst pris på :er Tyra,Therese,Tanja,Tonje,sabrina,sabine,Arna,Runa,Diora,Chanel,(snart bli det vel en som heter Mood of norway og ,tihi;P),savannah,Chanett,Beate,hanne( men elsker Hannah og Johannah)Ølfrid(litebrukt nå tildags), Linda(jeg har aldri mØtt noen Linda som er hyggelig enda.:S )

 

og gutte navnene som jeg ikke er mest begeistret for :Analius(heldigvis ikke brukt nå tildags å jeg håper det forblir slik),Florian,Hugo,svein,Robin,Halvgeir,Halfdan, Hans-Olav(hadde en som het det på skolen ,jeg trodde han het Solav ...altså "han Solav..." husker jeg synes det var litt rart at alle sa -han- fØrst..hehehehe;P

 

jeg liker flere av de veldig populære navnene men grunnet populæriteten vil jeg ikke velge det...5 andre i klassen som heter det samme så det blir Thea A, Thea G, Thea S, osv er utrolig slitsomt......men jeg ville heller ikke valgt peaches,apple..eller andre frukter :) Eple Larsen i think not ..er jo typisk kjendis fenomen å ha helt merkelige navn...

 

Da burde du få mØte meg da, så du hvertfall får mØte ei Linda som er ganske hyggelig. Som kan gi navnet en hyggeligere assisiasjon for deg :)

 

Jeg syns egentlig sjØl at Linda er dØrgende kjedelig og stygt navn, har syns det siden jeg var ganske liten. Men er så vant med å hete det at nå er det helt greit liksom. Men liker mellomnavnet mitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kevin,Cassandra osv,amerikanske navn...for å så hete Larsen,Knutsen eller noe typisk norsk til etternavn...KIll me please..:/ Det ER altså sååå stygt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hva det kommer av, men jeg klarer aldri å bli "venn" med navnet Linus. Jeg synes rett og slett det er forferdelig, enda jeg kjenner en liten gutt som heter det og det er ikke noe galt med han. I tillegg klarer jeg ikke like navn som Levi, Joel, Liam og Emilio.

Av jentenavn er jeg enig med mange over her i forhold til Vanessa, Melissa, Savannah osv. I tillegg har jeg alltid hatt litt problemer med Madikken....

Til gjengjeld synes jeg både Ingebjørg, Gunnhild, Astrid, Harriet og Aurora er flotte navn.

Navnet på sønnen min er også nevnt av en lenger oppe her, men jeg vet at det er et hat/ elsk navn som er ganske nytt foreløpig, så det bryr jeg meg ikke om.

Jeg liker også navn som Arne, Jostein, Vebjørn og Sondre, men kan styre meg for Nathaniel og Leander.

Smaken er heldigvis forskjellig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Det påstås at de som har sterkest meninger her er de som liker norske navn? Syns det virker tvert motsatt, at de sterkeste meningene tilhører dem som hater Oddbjørg, Kåre, Bjarne og Gunnhild!

 

Jeg syns vel ingen er direkte stygge, unntatt Clarissa. Jeg klarer det rett og slett ikke fonetisk, det høres ut som et glass som knuses...

 

Men det er en heeeeeel mengde jeg aldri ville ha brukt på mitt barn.

1) De som er hjemmesnekra eller som har en absurd stavemåte (Jånni, Elleodorah, Olander, Deivid, Chanett)

2) De som virker kjønnsforvirrende (Kim, Iven, Billie)

3) Jentenavn som egentlig er guttenavn pluss -a, eller guttenavn som er omgjorte jentenavn (Emilian, Filippa)

4) Bibelnavn/internasjonale navn som ikke har fått en norsk form (Jonah, Rebeccah)

5) Navn som er "oppkallinger" etter historiske eller litterære personer, men som ikke fins i noen opprinnelig bruk (Kleopatra, Agamemnon, Othello, Ronja, Bjørnstjerne, Ofelia, Ulysses)

6)Topp 10-navnene de siste 5 år, dominert av jentenavn som slutter på -a (Thea, Emma, Maja, Lea) og guttenavn fra Bibelen (Markus, Nathanael, Isak, Lukas, Daniel) samt både jente- og guttenavn med opphoping av vokaler (Liam, Eleah)

7) Såpeserienavn, både dem fra en bestemt periode (Krystle, Fallon) og dem som jeg oppfatter som generelt såpeaktige/amerikanske (Melissa, Savannah, Jackson, Brett)

8) alle navn som må "forklares" før de kan brukes (Haley - må forklare at det uttales heili, eller Demi - må forklare hvilket kjønn det er)

9) Navn som er kjælenavn eller forkortelse av noe annet (Tilde, Vilde, Alex, Nick, Bobbi), i alle fall hvis forkortelsen ikke helt har gått inn i språket. Jeg syns f eks Lena (for Magdalena eller Helena) klinger mer komplett enn Nete (for Agnete)...

10) Alle navn som kan gi eieren problemer. (Espen Thoresen-Hwærsaagod - hva tenkte han på??? Billie-Anette Bøe, som en lettversjon av mora, da? Musa, Kukan osv selv om de er vanlige i andre land!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, har lest igjennom hele tråden nå, og må si jeg ble litt overrasket over å ikke finne "mine" navn på listen, da vi alltid har fått en del reaksjoner på navnevalgene. Veldig glad for at ingen HATER navnet Ulvar ihvertfall :-)

Selv hater jeg feminine navn på gutter og amerikanske navn på norske barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke konstruerte navn som Crisander, Olander osv. Av jentenavn synes jeg det er litt drøyt å kalle barna sine for Lykke, Sol, Lava... Osv.. Tenk å bli lagt inn på psykiatrisk for depresjon og så heter man Lykke... Eller om man blir gother som tenåring og så heter man Sol.. Haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nå ikke Kristander er noe konstruert navn :) Søstenbarnet mitt på 20 år heter forresten det!

 

Jeg liker IKKE Rolf..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen navn jeg hater, men det er så klart noen navn jeg ikke synes er pene, og som jeg aldri ville brukt på mine barn. Jeg liker ikke disse "nymotens" navna, eksempel: Linnea, Chrisander, Lucas, Leander, Emma, Nathaniel osv... Samtidig som jeg sikkert går litt imot meg selv nå, siden jeg på sykehuset tenkte at jenta mi så ut som en "Sara", men hun ble ikke hetendes det, da:) Navnet til dattera mi er faktisk nevnt én gang her... Hun har 2 navn, og begge navna er nevnt én gang. Selv om jeg elsker navna hun har fått og det igrunn ikke betyr noe hva andre måtte mene vil man jo allikevel ikke at noen skal synes at navnet man har valgt ikke er noe fint.

 

I tillegg er jeg ikke så begeistret for "bestemor-navn". Vigdis, Gerd, Bodil, Solveig, Reidun, Randi osv...

 

Ville heller aldri brukt ett belastet navn, eksempel: Ronny, Jonny og Roger.

 

Utrolig nok er ikke mitt navn nevnt en eneste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de navnene jeg setter minst pris på :er Tyra,Therese,Tanja,Tonje,sabrina,sabine,Arna,Runa,Diora,Chanel,(snart bli det vel en som heter Mood of norway og ,tihi;P),savannah,Chanett,Beate,hanne( men elsker Hannah og Johannah)Ølfrid(litebrukt nå tildags), Linda(jeg har aldri mØtt noen Linda som er hyggelig enda.:S )

 

og gutte navnene som jeg ikke er mest begeistret for :Analius(heldigvis ikke brukt nå tildags å jeg håper det forblir slik),Florian,Hugo,svein,Robin,Halvgeir,Halfdan, Hans-Olav(hadde en som het det på skolen ,jeg trodde han het Solav ...altså "han Solav..." husker jeg synes det var litt rart at alle sa -han- fØrst..hehehehe;P

 

jeg liker flere av de veldig populære navnene men grunnet populæriteten vil jeg ikke velge det...5 andre i klassen som heter det samme så det blir Thea A, Thea G, Thea S, osv er utrolig slitsomt......men jeg ville heller ikke valgt peaches,apple..eller andre frukter :) Eple Larsen i think not ..er jo typisk kjendis fenomen å ha helt merkelige navn...

 

Da burde du få mØte meg da, så du hvertfall får mØte ei Linda som er ganske hyggelig. Som kan gi navnet en hyggeligere assisiasjon for deg :)

 

Jeg syns egentlig sjØl at Linda er dØrgende kjedelig og stygt navn, har syns det siden jeg var ganske liten. Men er så vant med å hete det at nå er det helt greit liksom. Men liker mellomnavnet mitt bedre.

 

 

jeg tror det er på tide å mØte en hyggelig Linda nå ja:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troy syns jeg er fælt.

Men til gjengjeld kjenner jeg ei lita jente som heter Eple! Det er faktisk ikke så galt når man venner seg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troy syns jeg er fælt.

Men til gjengjeld kjenner jeg ei lita jente som heter Eple! Det er faktisk ikke så galt når man venner seg til det.

 

 

joda for all del.mange som navn jeg aldri har hørt før jeg venner meg til å tilslutt begynner å like :) hadde jeg kjent en som het Eple hadde jeg ikke sagt noe styggt om navnet..meen aldri i mitt villeste liv hadde jeg kaldt dattra mi det..nå liker ikke jeg å spise epler heller ;P hehe kan ha noe med saken å gjøre...men i mitt hode ser jeg ikke for meg frukter og grønnsaker som navn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest "harryet" navnet jeg har hørt er Bent Teddy....Ellers så må jeg si som flere andre her inne at "poppis" navn er jeg lei..Syns alle guttene for tiden heter Oscar eller Lukas...og jentene heter Leah...hehehe...Men, det som jeg syns er det værste, er alle de laaaaaaaaaange navnene som florer. Gjerne to fornavn og to etternavn..Det blir to much for meg. Her er det ett fornavn og ett etternavn, thats it ! Men, smaken er som baken, den er delt :) Jeg kan ha meninger om navn som blir gitt rundt meg, men, respekterer navnet på lik linje jeg forventer at andre skal respektere mine navn på mine barn. Gutten vår heter Håkon + etternavn, så når jenta kommer, så blir nok ikke navnet i en helt annen "retning"...Det blir ikke Kristin forresten...hehehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke:

 

* De navnene som nå har blitt så populære som omtrent bare består av vokaler: Noah, Leon, Liam, Theo, Leah, Thea, Mia, Eleah....

 

* Navn som høres veldig amerikanske ut: Savannah f.eks.

 

* Guttenavn som høres latino ut: Matheo, Emilio, Romeo, Emilian, Julian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Bjørk, Ask, Rose og Iris er da navn? Trær og blomster er ok, men ikke frukt og grønt? Hva så med Kåre Kålrabi?

måtte bare le litt her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok mange navn jeg aldri ville brukt på mine egne,men vi har alle ulik smak heldigvis;)

 

navn jeg absoltt ikke ville brukt er:

 

Ramona

Gunnhild

Hilde

Lise

Mia

Ronny

Sander

Chris

Jonas

Emilie

 

sikkert mange andre også,men husker ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker ikke typiske norske, kjedelige navn. som feks

- kristin

- stine

- siri

- tina / tine

- sandra

- karoline

- vårin

- line

- lise / lisa

- nina

- linn

- mona

- marthe

- vilde

.- hilde

- anette

- hege

altså det de fleste jenter ble kalt på midten/slutten av 80 tallet. såååå harry og kjedelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

damenavn som er utleda fra 30-40-talls mannenavn er fæle som Kjellaug, Kjellfrid, Oddveig, Arnfrid osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...