Gå til innhold

Hvilke navn HATER dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg liker ikke:

korte navn som enstaving, bla. tom, ove... heller ikke for tunge navn...

ronny, knut osv, er heller ikke av favorittene...

 

av personlie grunner liker jeg aldeles ikke navn som:

emma, jane, cindy, merete, osv.. eller veldi enig med andre...

 

er ingen fan av cecilie, dog, heter det selv, men er bedre enn silje:)

ellers veldig enige med andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er tøft med unge jenter som har gamle damenavn jeg:)

 

Forbinder Gunnhild med tanten til min mor, men betyr ikke at jeg synes det er stygt.

Har selv et navn som desverre har blitt poppis de siste åra. Noe det IKKE var i 1981. (Ada)

Jeg sier "desverre" fordi jeg liker at navnet mitt er litt spesielt:)

 

Vært stolt GUNNHILD!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har venetet lenge på denne tråden :-)

Hate er kanskje å ta litt hardt i, men jeg misliker sånne "tulle-navn" som Chrisander, Timian og Christiander. Syns ikke Leander er NOE fint heller.

 

Bibelnavn som Markus, Isak, Noah, Sakarias, Rakel og Lea (med eller uten h tilslutt) er ikke noe særlig.

 

Isadora og Angelica scorer også høyt, kan man si.. Det er ganske teit at mange "pynter" navnene med -h tilslutt, som i Sarah og Hannah (syns ellers at Hanna er et fint navn, altså!)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Navn jeg ikke ville hatt til ungen min

Jentenavn:

Mona,frida,elise,maja/maia,kaja,lise,lisa,maria,josefine,ylva,alva,mia,merte,margrethe,monica,anita,marianne,guro,mette,marita,pia,tone,miriam,carmen,joanna,johanna,johanne,jorunn,tiril,jane,elif,lillian,trine,hilde,petra,mille,sofie,...sikkert mange merr og

 

Guttenavn:

Roger,casper,jesper,jonatann,eskil,jørge,jørgen,joakim,aleks,karl,rune,petter,morten,torge,torgil,even,evandre,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer jeg aldri til å kalle mine unger.

Jente navn

Linn, jeanett,guro,guri,pia,fia,kristine,anna,hanne(synes hanna e kjempe fint) renee,kim, sunniva, jurunn, camilla,rebekka,else, elise,eva,kine, madelein, nelly, kelly, serine/a. rita, katinka, + mange mer

 

guttenavn. alexsander, adrian, elias,magnus, marcus,roger,rolf,cato,leander, jørgen,andre, jonatann,mats,matias,svein,georg,åge, kåre, torstein, nelly, rene, remi, glenn, daniel,sander,sondre,terje,kim,pål++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. pga at ingrid alexandra kom så slutter drømmen din om å få en jente som heter alexsandra???? er ikke det litt dumt?? velger du da et navn du ikke liker pga det????? bare lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor mange som hater navnet JEANETTE!

 

Trodde det bare var meg..

 

Egentlig er ikke navnet så grusomt i seg selv, problemet er at det omtrent bare er HARRY folk som heter det ...

 

De som heter Jeanette og leser denne tråden, må føle seg utrolig støtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk får hete hva de vil for min skyld, men må innrømme at jeg reagerer bittelitt på de som kaller barna side det min foreldre-generasjon heter (er født i 1978). der er det myyyyyyyyye dølle navn for søte små barn å hete!!!! Bare for å nevne noen: Bjørg, Bjarne, Randi, Berit, Astrid, Åshild, Birte, Trude, Bente, Solveig (og alle andre navn som beg på "Sol"..), Tore, Guri, Torunn, Helge, Vigdis, Svein, Wenche.......... Ja, jeg nevner i fleng...!!!

 

Men forundrer meg ikke om jeg endrer mening om noen år. Sånn er det ofte med det meste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker ikke:

Sandra

Nathalie

Michelle

Jeanette

 

Ruben

Preben

Kevin

Adrian

Tommy

Ronny

Johnny

Robin osv osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sønnen min har et navn som flere "hater" her inne. Han heter Adrian. Navnet har jeg likt siden jeg var 14, da jeg leste Adrian Mole`s dagbok. da bestemte jeg meg for at fikk jeg en sønn, skulle han hete Adrian. Og nå er det et skikkeligt poppis navn!! Men, men, tror han overlever for det!

 

Kan ikke si at jeg hater noen navn, men noen er jo så klart mindre pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidun, det het min "mobber" i barndommen! HAT

 

Hater også Tommy, Gunnar, Jonnny o.l. disse må liksom bli veldig harry lastebilsjåfører eller rundbrennere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle klisjé/ motenavn, som folk velger nå, og ikke skjønner at alle andre velger også.

 

- sofie, sofia

- LEAH (grusomt navn!) pinlig å velge det samme som kongefamilien.

- isadora (grusomt)

- elias

- mathea

- bastian, tobias, mathias etc - samme sjanger.

- aurora viktoria (og andre pompøse dobbeltnavn)

 

ABSOLUTT ALLE NAVN SOM ER HENTET FRA USA: savannah, jennifer, jack, jade, kendra, ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater virkelig navnet Martin, for det het han psykopaten som plaga meg i mange år... Får helt angst bare jeg ser navnet!!!!

Liker heller ikke andre navn som begynner på Ma..... *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å se hvor mye psykologi som er ute og går her i denne tråden. De fleste navnene som folk ikke liker er navn som de har dårlige assossiasjoner til som f.eks navn på mobbere, kriminelle eller bare folk som man rett og slett ikke liker. Det virker som om det ikke er navnene i seg selv som man ikke liker, men følelsen man får når man hører dem.

Er litt usikker på hvilken nytte en slik tråd egentlig har når man ser at flere av innleggerne føler seg støtt over at deres eget eller navnene til barna deres blir nevnt ett eller flere ganger.

Enig i at alle har hver sin smak, men blir ikke dette litt mobbeaktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, ganske mobbeaktig, men kanskje noen av de med elendig dårlig smak her inne ser tråden og unngår å velge jævlige navn til barna sine.

 

da har vi jo oppnådd noe.

 

kanskje hun dama her inne dropper å kalle sønnen sin jean-rudi, for eksempel det er jo noe.

 

en stor seier for sønnen hennes, i hvert fall.

 

kanskje vi forhindrer mobbing av barna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler av alt jeg har lest - her kan noen og enhver bli støtt!

 

Tenker på navn jeg ikke syns er fine, og blir flau, for jeg har kanskje vonde følelser for de? Jeg har et problem med andre ord?

 

Noe å tenke over før du leser videre!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...