Gå til innhold

Hvilke navn HATER dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan heller ikke fordra navnet Julie - det er så sukkersøtt at jeg blir kvalm. Liker heller ikke Silje av samme grunn. Ellers støtter jeg meg stort sett til alle de andre navnene som er nevnt her. Vil gjerne legge til Christer, Frank og Birger.... Grøss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha ha ha ha

Her hadde jeg latterkrampe mange ganger. Bare ved å LESE innleggene over her. Sikker på at sambo (som har lagt seg), våkna av at jeg lo så det rista i stua.

Ja navnesmak er som baken. Heldigvis er mine barns navn ikke nevnt her. =0) Så de blir sikkert ikke forbrytere...He he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo en grunn for at navn er populære... fordi de er fine... å ha et barn med navn som var populært da faren og moren ble født.. er jo heller ikke så fantastisk flott.. syns jeg.. liker selv mange av "hat" navnene her inne jeg.. :D men det er jo meg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Hater er et sterkt ord, men listen er veldig lang på navn jeg misliker:) Veldig mange er nevnt overfor:)

Roy, Ronny, Johnny, Tommy, Raymond, Kevin, Robin, Mikal, Nathaniel, Maxmilian(hallo hvor femi går det an å få et navn:) Ken, Harry, Kenneth, Leo, Theo, Ari, DaniAl, Didrik, Dennis, Eskil, Emrik, Fabian, Falk, Glenn, Jardar, Julian, Leander, Timian, Matheo, Mika, Loke, Odin, Omar, Patrick, Ravn, Remy, Ruben, Scott, Shawn, Tinius, Tony, Torben, Torjus, Tristan.

 

Også var det jentene sin tur:)

Jeanette, Michelle, Samantha, Vanessa, Melissa, Jessica, Atiana, Alexandre, Viktoria, Anastasia, Angelica, Andrine, Ariana, Emily, Ariel, Carmen, Cassandra, Cindy, Dorthe, Elisabeth, Felicia, Gabriella, Gøril, Idun, Isabell, Jannicke, Jasmin, Maiken, Marina, Merete,Savannah, Mira, Miranda, Natalie, Naomi, Natasha, Ramona, Ronja, Sabrina, Saga, Sienna. Også alle navn som slutter på - laug, - hild, - bjørg.

Det aller veste er når to slike navn blir satt sammen, som f.eks Savannah Angelica:) Jada, som eg sa listen ble lang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gøyeste med denne tråden er at de med sterkest meninger er de som elsker flotte, stolte, sterke norske navn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell her er endel ikke fine navn: roger, roar, glenn, truls, pål, per, karlll, jarle.. også guttenavn på R..

bjarnhild er et styyygt navn!

misliker navnet elise, anette, kari, janne, sofie(sukkersøtt), birte.. jeje, finns sikkert enda fler navn:p

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrè.. definitivt det navnet jeg liker MINST!

 

Ellers kan jeg jo nevne at omtrendt alle guttenavn på R ikke scorer særlig høyt hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av en eller annen grunn, kunne jeg aldri tenkt meg å kalle dattera mi Renate.. Tror det har noe med at de lyder så hardt i starten...(spesielt for meg med skarre-r...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vil si det samma som at du kunne ikke hatt Remi eller rebecka heller da, jeg syns heller ikke det er fint, MEN det finnes så mange styggere navn enn maange av de normale navna som er nevnt her da, er ikke Åse litt mindre pent enn for eksembel Elise ? hmm... kan være mange grunner til at man missliker ett navn, men kan ikke si det er STYGT bare for det, mener jeg da! for min egen del så liker ikke jeg navnene Karen og Maren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så begeistret for de moderne oversøte og overspesielle navnene som f.eks

 

nathaniel

matheo /mathea

chrisander

angelica

 

hele greia høres ut som en talefeil :)

 

Og dessuten synes jeg ikke noen bør bli støtt om deres navne eller deres barns navn er nevnt i denne tråden. Hadde alle hatt samme smak så ville vi vært et kjedelig samfunn. Og dessuten er mangen av navna "mislikt" pga at de er så populære. Og populære navn er jo tydligvis godt likt blant de fleste da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Hater de navna som høres ut som et påfunn: Bastiander, Leorita o.l. som bare er konstruert av noe annet.

 

Ellers hater jeg ingen, men vill ikke ta i med ildtang:

Navna som Ari Behn og Märtha har gitt ungene sine

 

Navn som er henta rett fra en tv-serie (Krystle, Linus o.l.), ikke fordi de er stygge, men fordi jeg ikke vil ha ungene mine som del av en bølge med dato fastsatt etter en serie....!

 

Navn som har tilhørt en bestemt historisk eller litterær person, og som aldri har vært i vanlig bruk - da mener jeg ikke Redningsskøyta Elias, for det har alltid vært i bruk, men heller sånt som Ophelia, Isolde, Lancelot eller Bjørnstjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse liker jeg ikke:

 

Nesten alle jentenavn på R og G, unntatt Guro som jeg synes er søtt,

Gerd, Gørild, Renate og Rigmor er verstingene

 

Alle navn som slutter på -dis og -laug (Frøydis, Perdis, Oddlaug usj, usj..)

 

Ingebjørg, Bjørg, Oddbjørg (harde navn)

 

Ea (ikke noe navn synes jeg. Høres ut som noe mangler, altså Mathea, Linnea feks)

 

Gutt: Birk (hardt), Åsmund, Geir, Olve, Esten, Anskard, Edgard, Gard, Trym (høres ut som en stygging fra norrøn mytlogi), Tord, Leander (høres så konstruert ut), Gunde, Ådne, Bjørn, Bjørnar, Ørnulf, Ulf, Perry, Harry (mange av disse høres mindre intelligent ut.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke selv ha vurdert:

 

Leah/Thea/Ea/Mathea/Dorthea/Anthea

Isadora/Isabell/Isolde

Nathalie/Jessica/Madeleine/Alexandra

 

Theo/Neo/Leo/Ivo/Milo

Linus/Tinus/Silas/Milas

Johhny/Ronny

Noa/Isak/Lukas/Gabriel/Nathaniel/Samuel

 

Men, det må jeg si, de fleste navna er helt ok, og jeg reagerer ikke hvis noen kaller barna sine det:)

 

Dessuten syns jeg verken Robin eller Kevin er harry, hvor har dere det fra???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de fleste har vel fått med seg at jeg ikke ser vitsen med desse unødvendige "internasjonale" bokstavene: c, x, w, q og z.

 

F.eks:

Jacob, Isac, Oscar, Camilla, Joachim

Alexander, Alexandra

Oliwer, Wilma

 

Hva med litt språklære, folkens???

 

De navna jeg faktisk hater (av personlige grunner) glemte jeg å skrive:

 

Elise

Cecilie

Renate

Andrine

 

Kim

Magne/Magnus

Markus

Are

Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke navn med s i seg jeg, så ganske mange uaktuelle navn. Syns s lyden er så ekkel, så ssssslange. Sissel feks og susanne. Sssss er verdens mest ekle lyd! Og så guttenavn som blir gjort om til jentenavn, Hermine, albertine, edvarda, sigvarda etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjekt! fant navnet mitt 5-6ganer på listen... gunnhild... og likevel står det rett ovenfor her at de her med sterkest meninger støtter gamle norske navn!! hvis ikkje gunnhild er det, som de fleste dronningene her i norge het på 1200-1400 tallet, så vet ikke jeg.. hadde vært fint med en forklaring på hvorfor det er sååå stygt... folk flest jeg kjenner synes navnet mitt er kjempeflott, og ja, jeg er ung, blond og ei heilt vanlig jente på alle måter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater disse navna:

 

Thea - et motenavn som snart er harry

LInnea - også et motenavn, som i tillegg ikke er pent.

Emma - alt for søtt

Julie og Sara - kjendisnavn

Andrea/Tomine/Martine - og alle andre gutte navn som er omgjort til jentenavn

 

Elias/Marcus/Lukas- og alle andre bibelnavn

Storn, Jens August, Linus, Mio, Noah - og alle andre navn hentet fra tv og kjendiser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...