Skrevet 13 februar 2007 - 14:42
uff her var det mye. skal vi se..
når det gjelder fortid tror jeg vi begynner med..=)
har selv hatt en ekstrem barndom. vært utsatt for incest, mobbing, voldtekt og brutale kjærster. tatt abort en gang da jeg var 15 og er glad det barnet ikke lever! stakkars unge i tilfelle!
mitt råd her er og snakke med en psykolog anngående din barndom. for meg så virker det ikke som fødselen er hovedgrunnen til din smerte\sorg\ angst! viss du har opplevd ting i din barndom som har gjort deg usikker på deg selv, gjort at du ikke har tro på deg selv så er det lett og få slike følelser og tanker tror jeg. ( men dette er bare mine ideer og tanker)
jeg var redd for å føde, er 52 dager igjen nå og har overhørt ti fødsler når jeg var innlagt på sykehuset, pga kraftig sykdom i 5 mnd. og det hørtes ut som det mest brutale greiene, men så tenkte jeg med meg selv. det barnet som du bærer frem. det lille, vakre og uskyldige nurket må jo komme ut. tenk og holde dette vakre vesenet i armene dine.
jeg har totalt angst for og vise frem kroppen min. jeg har aldri dusjet samme andre før, og alltid fått egen dusj på skole og på trening. hjemme låser jeg nesten døra på badet for at ikke samboeren min skal se meg. sex skjer i mørket, innenfor lukket dør. ingen for se på kroppen min i lyset. jeg føler sterkt at noen skal se " rett hjem". det og ta gynekologisk undersjøkelse er strengt forbudt for menn, og jeg hater at andre enn megselv skal se der egentlig! sprøtt, men sånn er det. når man er naken er man så sårbar! en venn av meg fortalte at du får kateter for og tømme tarmen og barnet blir lagt rett på brystet ditt for og die. men jeg tenker...IKKE FAEN! jeg skal ikke ha noe dytta opp i rompa, jeg skal ikke blotte mine pupper for dem! amme skal jeg gjøre i et rom alene. ikke har jeg lyst og amme heller, for det er helt feil for meg. vet det er mange hardbarka amme fans derute som hater sånne som meg, men viss det ikke passer meg så kan jeg heller ikke trosse den tankegangen! men så tenker jeg. er det barnet eller meg som går først nå tru? han er jo helt uskyldig, min feil egentlig at han kom til verden. så jeg må jo bare gjøre det jeg må. har snakket masse om dette med samb. og han får ikke lov til og se når ting skjer. han skal se meg rett i øya hele tia. har tenkt masse på keisersnitt, men dette kan jo forårsake start vansker for barnet og det tør jeg ikke. men må jeg ta ks så må jeg.
har hørt om jenter som dør under fødsel og ks, men dette er så sjeldent at de det skjer med er det en mening med. det er deres tur og
skjebnen som avgjør.( men det er hva jeg tror) høres mer ut som du har døds angst. men hva er vi egentlig redde for? vi vet jo ikke hva det innebærer. er det det at vi er redd for det vi ikke vet? at det er uvitenheten som gjør oss redd. hvorfor skal man være redd for og dø? det betyr jo ingenting egentlig. det er jo mye farligere og leve! viss man setter det på spissen. " grip dagen og gjør den levende", " carpe diem", mitt personlige motto, som jeg faktisk har tatovert på underarmen er " det som ikke dreper deg, gjør deg sterker!" dype ord, men de er faktisk utfyllende på mange områder syns jeg. for du vokser på smerte og problemer, man lærer av sine feil og man klarer og styre unna ting man ikke vil oppleve en gang til.
når det gjelder den legen din! jeg er 1.58 høy\lav ( kall det hva man vil =)..) hva hadde han gjort med meg da.? banka meg opp? han skulle mista lege lisensen sin. send inn en klage på han!
vet jeg har skrevet masse ræl her, men var litt digg og få det ut også, men mitt råd i allefall da. stol på kroppen din, stol på deg selv. sett opp lapper forran speilet hvor det står positive ting om deg selv. heng opp en baby body eller noe sånt som minner deg om alt det vakre som venter deg=) ikke tenk på smerten, men jobb med den. tenk at din kropp vet hva den gjør. pust rolig og finn ditt indre punkt hvor alt er trygt og godt. når smerten begynner, så lukk øynene og tenk på en deilig baby latter.
håper du finner roen i deg! håper alt går bra. ingen kommer til å dø, skade deg eller le av deg, mn heller misunne deg og din kraft for og få frem et liv. du er tøff som er gravid og skaper et nytt menneske.
lykke til masse!!
masse varme klemmer og tanker....