Gå til innhold

Stellebord m/badekar eller stellematte og badebalje separat? (samme som skravle)


TM2006

Anbefalte innlegg

Får ikke bestemt oss for om vi skal kjøpe stellebord med badekar eller om vi skal ha en stellemadrass på vaskemaskinen og en enkel badebalje....

 

Blir det stellebord blir det en enkel og ikke for dyr en, men er redd disse muligens kan lekke fra badekaret og ned i hyllene under..... Dessuten er det mange som har fortalt meg at stellebordet er en av de tingene som ikke ble brukt og at de heller brukte en enkel stellematte og ei badebalje istedet.....

 

Noen som har erfaringer de vil dele med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har stellebord med badekar under stellemadrassen. Lillegutt er nå 12 uker, og vi får ikke brukt badekaret lenger fordi han har blitt for stor til det. Dvs vi har hatt bruk for det i toppen 2 mnd. Kjedelig. Det dumme karet i stellebordet har en opphøyning som han liksom kan sitte på. Men når kan han sitte da?? Når han er et halvt år og i allefall ikke passer oppi der. Nå angrer jeg for at jeg ikke kjøpte stellekommode i stedet. Da kunne jeg brukt kommoden senere. Veldig kjekt å ha alle klærna hans ved stelleplassen og benken på badet er for liten for stellemadrass.

Hadde jeg vært deg, så ville jeg nok hatt stellemadrassen på vaskemaskinen og kjøpt badebalje ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt stellekommode med badekar, og tror vi kommer til å bli veldig fornøyd med det. Vet det er flere her på bim som har skrevet negativt om de, men vet også om mange som har positive erfaringer med de. Kommer vel an på hvilken modell man kjøper...

Hva man skal velge, er jo en smakssak, og kommer jo også litt an på hvor stor plass man har på badet i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stellebord med stellematte , Brio moon lux...1399.- De har to hyller under, hvor jeg har kurver med bleier, håndkler og kluter...

 

Ville ha egen kleskommode..

 

badebaljen har eget stativ... men kan også bruke det uten stativ...

Kjøpte ganske stor balje jeg, så vi har den lenge... oppi har jeg et sånt "stativ" som babyen ligger i...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skaffet en stellekommode med badekar i og tenker å kjøpe en større seperat balje når han blir større og ikke passer i badekaret lenger.

Finnes det små badekar til barn? Har ikke plass til vanlig badekar nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver for seg. Kjøpte stellekommode som kan brukes som vanlig kommode senere. Mer lønnsomt. På badet vårt passet det uansett ikke med badekar i stellekommoden, vankelig å fylle og tømme pga plassering i forhold til vannkraner og sluk. Dyre er de også. Balje er rimelig, og den kan brukes til andre ting senere. (som f.eks svømmebasseng til barbiedukken, slik jeg brukte da jeg var liten jente =)..hehe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Badebalje for seg. Vi badet småen maks 8 ganger i den baljen som hørte til stelllebordet, og han var prematur..... da ble det for lite og upraktisk. Brukte en klesstamp istedet. Når han ble året kjøpte vi en megastamp som vi har i dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har kjøpt stellebord på ikea til 198,- og stellematte 59,-.. og separat badebalje. billigst og mer praktisk i vårt tilfelle. (må ha stellebordet på barnerommet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt stellekommode med badekar og stellematte. Blir til vanlig kommode senere. Den badebaljen på toppen sier mange er upraktisk fordi den øverste skuffen ikke får så mye plass og fordi det lekker vann nedi etc. Vi kommer til å teste den ut, og fungerer ikke badekaret så tar vi det bare ut, ikke verre enn det. Kommer da enten til å kjøpe et større badekar (for det holder uansett ikke så lenge det som hører til kommoden), eller bade sammen med babyen i badekaret vårt. Det er jo ganske koselig vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har badebalje og skal kjøpe stellematte.

fordi jeg ikke har plass til stellebord på badet.

hadde jeg hatt plass hadde jeg nok hatt stellebord eller stellekomode m/ badekar, høres lettere ut med det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nurkimagen: Nå har jeg ingen erfaring siden jeg er førstegangs. Men hadde vi hatt et stort bad, så hadde vi valgt stellebord med badekar og hyller under. Veldig greit å ha plass til klær og bleier osv. Nå har vi planer om å kjøpe sammenleggbart stellebord med badekar. Dessverre ikke plass til et stort stellebord. Vi tenkte på stellematte på vaskemaskina, men det er så dårlig plass og vi har tenkt på tørketrommel etterhvert, så litt vanskelig sånn da... Har ei venninne som har stort bad, og det er så praktisk med stellebord med alt i :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en kommode på ikea og stellematte oppå.. Kostet meg tusenlappen. Stellekommoden på brio skulle de ha 2100 kr for og virket pinglete og ustødig. Har badebalje fra forrige mann(som han fremdeles bruker av og til - 4 år gammel) som jeg har planer om og ha oppå kommoden når småtten skal bade:) Ikke alltid det dyreste er det beste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår erfaring er at stellebord/stellematte og separat badebalje fungerer kjempeflott :) Vi kommer til å gjøre det samme denne gangen, selv om vi strengt tatt hadde hatt plass på badet i nyhuset vårt til å ha større stellekommode. Den første tida bader vi ungen i vasken uansett. Kjempepraktisk løsning å ha balje separat! Er også dette vi har hørt av andre som har prøvde BEGGE løsningene. De fleste har foretrekt separat, ikke badekar i stellebordet/kommoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt stellebord med mykt badekar under, (1000kr.)som kan slås sammen, dette på grunn av plassmangel. Hadde ikke noen annen mulighet til å få skiftet bleie på badet.(Måtte ellers skiftet i gangen, på kjøkkenbordet eller på stuebordet,noe som ikke syntes særlig fristende) Virker veldig greit, men aner jo ikke før jeg har prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...