Gå til innhold

Hvor tidlig fikk dere bekkenløsning??


**Frøken84**

Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

jeg tror jeg har fått bekkenløsning (skal til legen i neste uke). er i uke 13 nå. har hatt det i et par uker. og jeg har det kjeeeempe vondt...

 

men det er jo ganske tidlig å få det nå, elller?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var til legen første gang i uke 5 på grunn av ryggen. Da var han veldig usikker på om det var bekkenløsning siden det var så tidlig og jeg ikke hadde det i forige svangerskap. Etter to uker hjemme og to uker på jobb var jeg tilbake til legen igjen og da var han 90% sikker på at det var bekkenløsning. Nå er jeg 14+3 og er sykemeldt i de neste fire månedene pga. bekkenløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykemeldt i uke 17, 50%. Hadde vel merket det da i ca 1 uke. Legen ville sjekke om det var noe som klemte på ryggen og derfor gav meg isjas-smerter eller om det var bekkenløsning... konklusjonen ble bekkenløsning...

Er ingenting som er vanlig når det kommer til bekkenløsning. Alle var helt sjokket da jeg fortalte dem at det var bekkenløsning og at jeg er førstegangs... De fleste kjenner jo bekkensmerter mot slutten... noen av oss er ekstra uheldige og vet at det er et lite foster i magen med at de får vondt i ryggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.

er 1 gangs jeg også.. har flytta lege timen min til i morgen.. har hatt så vondt i dag at jeg sliter med å stå på beina.... uff.. dette er no drit.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg fikk påvist bekkenløsning i uke åtte, hadde symptomer fra uke seks.

Jeg hadde ingen problem med bekkenet under forrige graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Jeg har hatt smerter i noen uker nå. Men den "offisielt" diagnose kom forrige uke: min uke 28/29.

 

Jeg er gravid med barn nr 3. og aldri hadde BL fra før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste svangerskapet mitt visste jeg ikke om før jeg kjente at jeg hadde bekkenløsing. Jeg var altså ca 2 - 3 uker på vei, da jeg skjønte det på grunn av smertene....Rullestol neste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk bekkenløsning i uke 13/14, blei sykemeldt i uke 22.

legen sa jeg måtte komme tilbake hvis jeg følte smertene blei for ille så fra uke 22 orket jeg ikke mer. viktig å ta hensyn til kroppen din, og lytte til dens signaler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap ble jeg sykmeldt fra uke 20, men nå kjenner jeg det allerede (uke 11) Skal til legen på fredag å høre hva han anbefaler. Vansklig når en jobber på sykehjem, ikke akkurat plassen en får hjelp med tilrettelegging..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk!!! Jeg var til min lege for 2 uker siden (21 uker på vei da) og sa jeg hadde smerter i ryggen.. ikke vet jeg hva det er, asså.. Men legen min sa at "det er for tidlig med bekkenløsning nå"... Så det er asså mulig at det er det..? Den legen, asså!! Har ikke tiltro til henne i det hele tatt!! Og enda mindre nå!! Når jeg ser at det er ganske vanlig så tidlig... uff... frustrert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 13 blei æ 50% sykemeldt. er uke 21 nu. men er 50% sykemeldt ut året.

 

går tl fysioterapaut, men det eneste vi kan gjøre der er å hjelpe musklene å jobbe litt. vil nok ikke bli bedre. går også i varmt basseng for å bevege med litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

For meg var bekkenløsning/bekkenlåsning det første symptomet, før jeg visste at jeg var gravid! På siden min: http://marbellamamma...-bekkenlosning/ har jeg skrevet om hvordan kiropraktor kunne hjelpe og hvordan bekkenløsningen ble bedre. Håper det kan hjelpe deg - jeg var kjempedårlig og ble mye bedre! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Er usikker på om jeg er gravid i hele tatt enda. Er 5dpo, men slet med bekkenlåsning i de to siste svangerskapene, og ble aldri helt kvitt det.
Nå kjenner jeg allerede at det er kjempevondt i bekken når arbeidsdagen er slutt. Nesten sikker på at jeg er gravid bare pga at smertene har tatt seg opp så mye de siste par dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kjente det midt i uke 17 . Ble 40% sykemeldt i uke 19 da jeg fikk det konstantert. Er nå i uke 21 og er 80% sykemeldt og fy fader det blir bare verre for hver dag 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...