Gå til innhold

kan hormonspiral foremprovosere tidligere bekkenløsning?


mcnxbz

Anbefalte innlegg

Har 2 tette barn-2 og 1/2 år. Fra start av 1.svangerskap var jeg betydelig plaget av bekkenløsning. Fikk funnet ut hvorfor jeg haltet, og hadde da svært god effekt av terapimaster. Har trent jevnlig slyngeterapi gjennom begge svangerskap og mellom dem. Men kuttet ut all slik spesifikk trening etter siste fødsel.

 

For ca 1 mnd siden fikk jeg satt inn hormonspiral. Rundt samme tid merket jeg snev av de tidligere plagene. Og siste uka har jeg havnet på haltestadiet. Har begynt å trene med terapimaster nå, og det hjelper jo et par dager.

 

Trolig har jeg igjen fått plagene grunnet fortsatt amming og ingen bekkenmuskeltrening på 1/2 år. Eller det kan være hormonspiralen?? Noen som har erfaring med dette? For da må jeg få fjernet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

 

Jeg har to barn og har vært plaget av bekkenløsning i begge svangerskap. 9 mnd etter mitt andre svangerskap fikk jeg satt inn hormonspiral. Da hadde jeg i tiden etter fødsel gått til fysioterapeut og trent med terapimaster og følte at jeg hadde fremgang.

 

Etter at jeg fikk satt inn hormonspiralen ble jeg verre et par dager før forventet menstruasjon, jeg fikk en skikkelig jojo form og det tok litt tid før jeg skjønte at dette måtte henge sammen med spiralen. Plagene var som når jeg var gravid, bekkenet ble "slarkete" igjen og det var lett i de dagene før forventet menstruasjon å gå seg ut av hakk.

 

Nå er jeg gravid med nr. 3 og etter at jeg tok ut spiralen for å bli gravid på nytt ble jeg straks bedre. Jeg tror ikke at jeg tar sjansen på hormonspiral som prevensjon etter dette svangerskapet, ettersom det påvirket formen min så tydelig. Det var ikke mange dagene i løpet av en syklus hvor formen ble dårligere, men de dagene var nok til å terge frem gamle plager.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...