Gå til innhold

Hvor lenge jobber dere??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 29 uker på vei idag og jeg er rett og slett sliten , alt er ett ork , skal gå til legen for å høre om han kan sykemelde meg ei liten stund , føler at jeg aldri har noe overskudd og dette går ut over humøret mitt , dette er slitsomt , hvor "dårlig" må man være for å få sykemelding???

Er det grunn nok at man er sliten , får nesten dårlig samvittighet , men kroppen min fungerer ikke lengre!!!!

Takker for alle svar!!!! Kanskje noen har hatt det lignende noen gang!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regner med å jobbe helt frem til permisjonen - men har perioder da motivasjonen er ganske på bunnen!!... Men jeg tror uansett det ville vært kjedeligere å være hjemme og bare gå og vente - ventetiden er lang nok som den er! det kommer vel litt an på hva slags jobb du har også. jeg sitter på kontor, så det er ikke så mye fysiske anstrengelser her... er snart 32 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 % til jeg skal ut i permisjon. Har nå 1 uke og 2 dager igjen - altså full nedtelling.

 

Har periodevis vært forferdelig trøtt og sliten. Har ei jente på 2 år som også krever sitt hjemme. Men det går på sett og vis. Ikke så lenge igjen. Dessuten driver jeg med opplæring på den som skal overta etter meg, så jeg får jo mindre og mindre å gjøre, og mer roliger dager.

 

Når folk nå spør hvordan formen er, så svarer jeg at den er bra etter forholdene. For JA, det er tungt og slitsomt :-) Alt annet er en løgn !! hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er 34 uker, og er kjempesliten. Samboern min og foreldrene mine mener jeg bør sykemelde meg helt, er i jobb ca 50 %. Har to barn på 5 og 7 fra tidligere forhold, som kommer hjem fra ferie med pappa i dag, så vi får se hvordan det går, blir ofte mer stress når de er hjemme :) Ellers har jeg hatt en del kynnere og plager med bekken, så det var ingen problem å få sykemelding 50 %. Fungerer ikke kroppen, er det på tide med en liten pause, du skal jo tross alt ha litt overskudd til den dagen babyen skal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv i uke 37, og jobber med stort mot, og regner med å jobbe frem til en uke før termin, eller noe slikt - om ikke barnet skulle komme før.

Jeg er andregangsfødende, og denne runden er mye enklere enn forrige, da jeg var mye sliten og motløs, og ikke orket. Sånn sett kan jeg kjenne meg igjen i hva du sier. Denne gangen har jeg spurt om å få jobbe selv om permisjonen egentlig har trådt i kraft - og det var helt ok.

Eneste nå er at sjefen har angst for at fødselen skal begynne her, og han må fungere som jordmor.. hehe.

 

Men lykke til, snakk med legen din, og husk at det er viktig at du lytter til kroppen din - det er den som sier hva som er bra og ikke for deg!

Du kan jo høre med din sjef om det er tiltak som kan gjøres for å lette arbeidsdagen uten at du blir 100 % sykemeldt også, feks reduserte arbeidstider, varierte arbeidsoppgaver, etc..

Tiden kan bli veldig lang når man bare går hjemme..

 

Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Fra jeg var ca 5 måneder på vei så fikk jeg 30% sykemelding av legen min. Følte rett og slett at jeg ikke orket tempoet lenger, men så har jeg en veldig stressfull jobb .Det er bedre å ta ut litt sykemelding i tide enn å plutselig ikke kunne jobbe i det hele tatt synes jeg. Så tok jeg ut 4 uker ferie rett før permisjonen, så det har vært mye fri men det trengte jeg. Nå har jeg 17 dager igjen til termin og håper at knøttet kommer snart...litt lei ja....:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble 50 prosent sykemeldt i tre uker pga det samme som du beskriver (fra uke 27 til 30). Jeg var omtrent helt i kjelleren når det gjaldt energi på det tidspunktet og det så legen med én gang. Fram til da hadde jeg jobbet 100 prosent og legen mente det var best for meg å trappe ned litt før ferien.

 

Ferien var nok det som hjalp meg mest, men jeg skal love deg at de tre ukene hjalp også mye! Fikk anledning til å sove litt på morgenkvisten ettersom jeg sov dårlig på natta, og jeg kunne gå litt tidligere fra jobb – før jeg ble møkkasliten. Og jeg var mer effektiv på jobben fordi jeg ikke satt og halvsløvet.

 

Nå er jeg snart 35 uker på vei og jobber normalt igjen. Regner med å jobbe 100 prosent fram til permisjonen for jeg føler meg i fin form!

 

Noen av oss bli rett og slett mer slitne enn andre, det er bare å innse at vi er forskjellige og har ulike behov. Det er sikkert noen som mener vi må stå på til siste slutt selv om vi er gravide – at vi ikke skal sykemelde oss for at vi er slitne osv osv. Dem skal du IKKE høre på. Hør heller etter på hva kroppen din forteller deg og fortell det til legen din!! Det er tross alt viktigere at du lytter til deg selv enn å la deg styre av hva naboene, familien, venner og andre perifere bekjente måtte mene om saken. Alle skal liksom mene noe, men det er bare DU som vet hvordan DU har det akkurat nå.

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er i 29 uke og er 50 % sykmeldt pga bekkenløsning.

Har vært det siden uke 22.

Klarer rett og slett ikke jobbe mere.

Var hos legen i dag og han ville sykmelde meg 100 % frem til permisjonen fordi jeg har en del kynnere og smerter i magen pga spent musklatur pga bekkenløsningen. Har fått vikar nå så jeg trenger ikke stresse så mye på jobben + at jeg må lære opp henne før jeg kan bi 100 % sykmeldt.

 

Kjenner at veken og kroppen har forandret seg mye i det siste og da blir ting mye tyngre.

Lytt til kroppen den sier i fra hvis.

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært 20 % sykmeldt siden uke 25 pga. vondt i bekkenet og beina generelt. Har en jobb med mye stress, går og står hele dagen. Når jeg kommer hjem fra jobb er beina så vonde at jeg ikke klarer å gå på butikken omtrent ( den er 200 meter unna....). Er nå i uke 31, og får se hvor lenge jeg klarer å jobbe 80 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykemeldt i uke 30. Jobber som sykepleier og nå om sommeren er det et rotterace på jobb. Fikk en del vonde kynnere og økende bekkenproblemer siste tiden, så det var ikke noe problem for meg å få sykemelding. Jeg behøvde ikke spørre om det en gang. Nå har jeg en super lege som selv tar vakter på sykehuset i sommer og vet hvordan det "koker". Siste tiden gikk jeg for halv maskin og jeg hadde rett og slett ikke klart å gjøre jobben min lenger. Det kreves nærmest at man jogger hele dagen uten matpauser, mye mas og helst en time overtid. Hadde jeg hatt en fysisk roligere jobb så hadde jeg muligens jobbet enda, uke 35+4.

Til tider er det kjedelig å gå hjemme, men å true seg på jobb syns jeg virkelig ikke har noen hensikt. Man har en liten en å ta hensyn til også, og en tid etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sykemeldt fra uke 30. Mye pga de samme plagene som deg, i tillegg til tung jobb med funksjonshemmede... Har etter dette hatt overskudd til å gjøre ting her hjemme. Jeg fikk sykemelding frem til permisjonen starter - syntes det var deilig å få den roen over meg.

Lykke til hos legen - husk at det er vi som bestemmer over vår egen kropp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...