Gå til innhold

Noen flere som gruer seg til fødselen?


Dibber

Anbefalte innlegg

Dette er min tredje. Har hatt udramatiske fødsler før, men de har tatt sin tid, for å si det sånn... Har slitt i mange timer og hatt det så grusomt vondt at nå gruer jeg meg noe helt forferdelig.

 

Jeg ser ikke frem til fødselen i det hele tatt... Skulle ønske jeg bare kunne få babyen uten å føde! Søren, kanskje jeg heller skulle adoptert.. Hehe, litt seint å tenke på det nå, i uke 30...

 

Noen flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp:-)

 

Også min tredje, har hatt raske fødsler, våkna ei natt å tenkte, faan, dette vil jeg da ikke igjennom en gang til:-) Litt sent er i uke 37!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, signer inn her jeg også, er ikke redd for smertene, eda ihvertfall ;)

det som skremmer meg er at jeg ikke har kontroll over dette som skal skje, jeg kan ikke gå bort fra det og si at dette vil jeg ikke allikevel, det er ikke noe jeg styrer....det syns jeg er skummelt...flere som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette er veldig skummelt og gruer meg!! Storken hadde vært mye bedre. Trivs veldig som gravid, men burde vært en annen måte å få en baby på enn den torturen fødsel er, tror jeg... Er jo min første da så jeg har ingen erfaring utenom skrekkhistorier fra venner og kjente.. Skal vedde på at om det var mennene som måtte føde, hadde det vært smertefritt!! Da ville noen glupe forskere trått til og fiksa det på ett eller annen vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gruer meg også mer og mer, det begynner å nærme seg, jeg har lest en bok som handler om fødsel og kvinnekroppen og kunne nesten ønske at jeg ikke hadde lest den...Fint med fakta, men man henger seg kanskje mye opp i alt som kan gå galt, komplikasjoner ol....hjeelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har begynt å grue meg sånn de siste dagene, enda jeg har 50 dager igjen.. lillegutt har plutselig snudd seg med rumpa ned, og det var det som utløste min angst tror jeg.. sitter å tenker på keisersnitt, men vet ikke om det er noe bedre.. liker ikke tanken på å ikke ha kontroll over egen kropp, og alle komplikasjonene som er forbundet med et keisersnitt.. min lillegutt kan raskt bli en 4-5 kilos baby, og da er det uaktuelt å føde i seteleie!

ettersom jeg er førstegangs vet jeg ikke hvordan det kjennes ut.. men det høres ikke ut som om det er noe bedre dersom man har født før.. skulle bare vist hvordan det blir.. kjedelig å gå rundt å grue seg sånn..

Noen med erfaringer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.. Jeg grudde meg ikke egentlig til fødselen, jeg har født to ganger før. Men nå som hu ligger i seteleie, så begynner nærvene å komme. Også tror jeg kommer til å gå på overtid jeg har termin til lørdag, men jeg skal inn på sykehuset til uken viss ikke noe har skjedd...Så jeg gruer meg for jeg vet ikke helt hva som kommer til å skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, ja - merker at jeg har begynt å grue meg litt mer nå som det begynner å nærme seg (er 32 uker i morgen). jeg hadde også en tøff (langvarig) fødsel sist gang, og håper så inderlig at det ikke blir like ille denne gangen...minnene fra sist gang kommer oftere nå - det er ikke noe kjekt! En ting som har hjulpet meg endel er at jeg var til samtale på sykehuset der jeg fødte sist, gikk gjennom journalen og forløpet sist sammen med en jordmor og fikk snakket lenge med henne om opplevelsen sist gang og forventninger til denne fødselen. Det hjalp veldig! Kanskje noe å vurdere for flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Eg er også 3. gangs, og har grua meg masse til fødselen heile tida. Til slutt sa eg i frå til legen min, og då fekk eg samtale med ei jordmor på sykehuset. Ho har spes erfaring og kunnskap om fødselsangst.

 

Da va godt å få snakka ut om ting og tang, sjøl om eg ikkje kom heilt over angsten. Eg fekk derfor innvilga keisersnitt. Etter at dette blei avgjort har eg sove bedre, hatt litt meir energi og gleder meg til at babyen skal komma. Dette e ein utruli god følelse. So eg anbefale deg, og alle andre med fødselsangst, til å ta snakka m legen om da, og få ordna samtaler.

 

Lykke til alle sammen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...