Gå til innhold

Noen som blødde i 1. trimester?!


Nickoline med 2 jenter

Anbefalte innlegg

Jeg titter innom fra 1. trimester i håp om å få noen positive tanker... Er 5 + 2 og har blødd friskt blod i hele dag, noe slimete/koagulert. Har vondt i rygg + milde menssmerter. Det er for tidlig å ta ul. Har tatt hcg prøver som skal kontrollsjekkes om 2 dager, men føler alt håp er ute... Er virkelig helt knust. Så tenkte jeg at noen her inne kanskje har noen oppløftende ord, der en blødning endte godt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hei Nickoline,

 

jeg hadde blødninger da jeg var i uke 6, ble veldig nervøs da jeg hadde en sa for et år siden, men det hele gikk veldig bra, og sitter her nå med 8 uker igjen til termin. Har du vært hos legen, eller snakket med han? det hadde jeg anbefalt, for å få et svar, og evt slippe de store bekymringene..!! Krysser alt for deg, håper du kommer tilbake å forteller hvordan alt går.

 

Tvitvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nicoline

 

Jeg hadde blødning på selveste nyttårsaften (var da i uke 8) og var helt 100% sikker på at det var en ny SA (hadde en i sommer i 13. uke). Dro på legevakten, men det var fint lite de kunne gjøre annet enn å konstantere at det var en blødning. Fikk en ul dagen etterpå på Ullevål som viste at det var liv der inne. Klarte ikke å slappe av før jeg fysisk kunne kjenne liv i ca uke 17.

 

Det er ikke uvanlig med små blødninger i svangerskap, så ta ikke alle sorger på forskudd. Håper det går bra for deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det hjelper litt å høre slikt. Min fastlege har ferie og vikaren tar ikke telefonen... Men fikk trumfet igjennom hcg prøver på sykehuset. Skal oppsøke lege på torsdag, da jeg vet om hcg har sunket eller steget. Skal gjøre det uansett resultat! Kan jeg spøre hva de sa om hvorfor du blødde? Og om det var friskt eller gammelt blod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tilsammen 3 blødninger.

1 stor i 1. trimester, og 2 små i 1. og 2. trimester. Og det har ikke vært noe farlig :o)

Sist jeg var inne på kontroll fikk jeg høre at blodkarene der nede var mer skjøre under graviditet, og kunne ofte komme litt blod ved f.eks fysisk aktivitet. Men man skal alltid ta blødninger seriøst i et svangerskap, så det er riktig av deg å ta kontakt med lege eller fødeavdeling...

 

Lykke til :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dra på legevakten, og si du vil ha innvendig ul, du får det. Ikke vent, man blir bare så urolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...