Gå til innhold

Hvor lenge går man med vonde menssmerter i rygg/ mage før man føder? Tappet for energi.


Ninn (har født:)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer; hvor lenge er "vanlig" å gå med vonde menssmerter i rygg og mage, før man føder. Nå har jeg hatt vondt (såklart ikke konstant) siden uke 34 og er nå i uke 37, har i morgen 3 uker til termin. Kan menssmertene vare i for eksempel 5 uker til hvis jeg går over termin, huff da:). Hvordan er det med dere andre som har 3-4 uker eller kortere tid til termin?

 

Jeg er bare så sliten for øyeblikket, med mye vondt og er så trøtt og slapp og orker ingenting lenger nesten. Føler meg helt tappet for energi....er dette vanlig? Begynner å lure på om jeg er en ordentlig svekling he he. Jeg savner å kunne gå tur og bevege meg uten å bli sliten etter 100 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt det siden uke 35, (har 2 uker igjen på torsdag..) da ble jeg nemlig innlagt med rier.. siden da har det gått i ett med vondter av og på.. menssmerter i mage og rygg, maserier og sterke kynnere.. særlig om natta,sånn at jeg ikke får sove.. Er dødstungt,og jeg er skikkelig sliten.. får nesten ikke til å gjøre noe lenger, fordi det tapper meg så veldig å gå med vondt heeeele tiden.. såe, jeg gruer meg litt til fødselen jeg... alle sier jo man skal lade opp til den, og det er jo da ganske umulig når man blir gående sånn her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, det er ikke lett, stakkars deg, høres så slitsomt ut å gå sånn så lenge, men jeg kjenner meg igjen. Begynte i uke 34 med smerter (masse kynnere, mensmerter i rygg/ mage, nedpress, stikking ol) og de har egentlig trappet opp sakte men sikkert, slik at jeg er så veldig sliten for tiden, jeg også lurer på hvordan i all verden man skal klare å komme seg gjennom en fødsel når man er utslitt før den begynner.

 

Jeg syntes det er tungt nå mot slutten, føler meg ikke i form, har begynt å lure på om det er noe "galt" med meg siden jeg føler det slik, virker som om andre gravide har mer energi.

 

Noen andre som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok ikke noe galt med oss som føler oss slitne og trøtte:) det er sommer, varmt og vi er HØYgravide! kroppen er sliten og det har den lov til å være!

derimot er det mange som sier man kan få litt mer energi og føle seg bedre når fødselen nærmer seg, kan jo være det som har skjedd noen av de du har snakket med?

jeg er ihvertfall som deg, døsliten nesten hele tida. igår var jeg plutselig i finform, og vaska huset... du kan jo gjette hvem som er helt ødelagt siden det...-jepp, thats me!;)

 

så kos deg i sofaen og senga du, vi får det snart nok travelt igjen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å dra seg skikkelig til her også. Er i uke 37 med nr 2. Har måttet få hjelp med vesla(hun er 16 mnd) hver dag framover, orker ikke mer løfting og bæring. Bekkenløsningen som har vært så bra så lenge har satt inn for fullt, og jeg har et konstant trykk inne i kroppen. Spyr om natta, har halsbrann hver kveld (gavisconen hjelper ikke lenger), vann i beina, vene cava syndromet, er svimmel med pustebesvær, masse vonde kynnere med stikkinger og nedtrekk og er i generelt dårlig form. Har sinnsykt mye sparking enda også, og føttene til babyen spenner ribbeina utover.

Men jeg var hos jordmor i dag og hun mente jeg måtte forberede meg på å gå helt fram til termin (3.sept)! Og for 2.gangs kjennes alle bevegelser og kynnere litt kraftigere ut, sa hun.

Unnskyld meg for SYT!

Trøsten får være at man som regel får uante krefter under en fødsel, derfor kommer vi oss igjennom den uansett hvor umulig det kan virke nå!

Lykke til og god bedring underveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere!

Takk for svar og bare syt og klag i vei! Jeg klager masse selv for tiden til mannen min, han blir sikkert sprø av å høre at jeg har vondt her og der, er sliten, svimmel, kvalm og uvel...osv osv..Føler meg som en hypokonder. Tilbringer mye tid på sofaen nå ja.

 

Kanskje jeg bare må innse at det er pyton å gå de siste ukene av en graviditet, bare føler meg så svakelig, i dårlig form og lurer på hvor lenge det er mulig å gå slik! Men det er vel ingen som vet..Og håper det er sant med de uante kreftene som dukker opp ved fødselen he he...for de trenger jeg virkelig hvis formen fremover ikke plutselig bedrer seg!

 

Til dere alle; masse lykke til!! Og god bedring- håper formen bedrer seg for oss alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...