Gå til innhold

Gravide drømmer mye rart...inkludert meg selv.


♥Koseklumpen-3 barnsmor♥

Anbefalte innlegg

I natt drømte jeg at jeg hadde nettopp født den jeg har i magen, og begynte med en gang igjen etterpå for å prøve å få en ny. Metoden var vel kanskje den mest urovekkende... Befruktningen skjedde i disse uringlassene jeg leverer til JM/lege, og den var en slags blank væske på de. Oppi der var det i tillegg oppkutta ferske hasjblader (har aldri tatt i hasj en gang!). Også måtte pappaen tilføre litt av "saften" sin. Denne blandingen skulle injiseres i meg etterpå. Og slik skulle jeg bli gravid på nytt! Uff, så mye rart jeg drømmer for tiden. Flere med artige drømmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehehe, godt å høre at det er flere. Jeg drømte i natt om at jeg fødte og en bjørn tok barnet mitt. Jeg måtte slåss for å få det igjen, men først måtte jeg lage sjokoladekake... (ja, følte meg litt syk når jeg våkna og tenkte over det. ) Og noen ganger drømmer jeg at jeg drikker alkohol og får i meg en hel haug før jeg plutselig husker at jeg er gravid og blir helt hysterisk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer også veldig ofte at jeg er på fylla! Og gjerne at jeg blir edru igjen og bekymrer meg over hva folk må tenke om meg etter å ha sett meg dritings og høygravid. Babyens ve og vel tenker jeg ikke så mye på i drømmeland. Blir jeg en god mor, tro? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som drømmer om fylla :-) Det var fint å høre :-) Våkner jo nesten i panikk, for tror jeg er våken og drikker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte i natt at jeg fødte babyen. Hun var sykelig tynn og veide kanskje bare en kilo (iflg UL i uke 32 i virkeligheten var hun stor og fin da..puh).

Jeg klemte og klemte på puppene mine men fikk ikke ut noe melk, så jeg fant frem alt mulig rart fra kjøleskapet mitt som jeg prøvde å mate henne med isteden..! Hun kunne snakke, så vi diskuterte litt, og jeg var streng og sa at "spiser du ikke nå vil du ikke overleve vet du" og hun var enig i det..

Og så dro jeg på jobb, mens det bittelille nurket på en kilo lå igjen i sengen sin med litt mat ved siden av seg- som jeg ba henne prøve å spise mens jeg var borte..

 

Har jobbet for lenge med å prøve å få gamle mennesker til å spise i hjemmesykepleien tror jeg..huff ;)!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig....jeg har aldri drømt om alkohol før i svangerskapet, men akkurat i natt drømte jeg at jeg drakk alkohol - ikke mye, det var bare en sup av et eller annet + et lite glass baileys - jeg sa til mannen min "jeg skal bare ta et lite glass" - for jeg var jo nesten ferdig med svangerskapet - og han syntes det var helt i orden, men akkurat da jeg drakk fikk jeg dårlig samvittighet, og ble liksom mer og mer klar over at jeg var gravid...

 

Og for et par netter siden drømte jeg at jeg "testet" stellebordet - fyllte opp med vann og prøvde ut hvordan jeg skulle holde en baby oppi der...hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke så mange artige her,nei......har mareritt nesten hver natt,noe som holder både meg og mannen min våkne.Drømmer enten at de 2 andre barna mine dør på groteske måter,at noe gale skjer med den nyfødte eller at mannen min er utro eller mishandler oss.er helt ødelagt om morgenen når alle står opp,og jeg må fungere.det er hver gang jeg er gravid jeg har det sånn.siste gangene jeg har vært på kontroll har babyens hjertelyd vært på 160,noe som er max på det normale.tror gjerne jeg stesser henne opp.kan ikke være så bra i lengden!!!??????heldigvis ikke så lenge igjen nå,og mannen min vil ikke ha flere barn,så...........foressten noen som kan tyde drømmer?hadde vært spennende å hørt om di kan ha en form for mening......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tolke drømmer til en viss grad, men det er vanligvis ikke det du drømmer som er poenget med visse unntak- men din reaksjon og tanker i forhold til det som skjer- og hvor handlingen finner sted.

 

F.eks. hvis du drømmer at din mann er utro..

- Med hvem?

- Tar du dem på fersken, finner du bevis eller bare vet du i drømmen?

- Hvor er han utro, i deres hus(evt hvilket rom) eller andre steder?

- Hva er din reaksjon og dine tanker i drømmen?

- Er det noen merkelige ting/symboler med, f.eks. er mannen din utro og bruker paraply som sexleketøy e.l?

 

I graviditet har jeg uansett inntrykk av at utroskapsdrømmer er veldig vanlig- rett og slett fordi en føler seg mer usikker, usexy og sårbar enn før og engstelsen kommer til uttrykk i drømme. Drømmer om døden symboliserer ofte sirkelen med død- fødsel osv..og er også ganske vanlig under graviditet.

Men er fælt å ha mareritt ja..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:o)

husker som regel ikke hvem som var den andre parten,men det har vært alt fra søster ,venninner til helt ukjente fine damer.jeg tar han på fersken i veldige detaljerte "scener"og han bare flirer av meg .er som regel hjemme eller hos kjente.en gang hos mormor faktisk....(med min søster)husker ikke så mange symboler,men det har vært i badekaret (trekant)........våkner våt i svette og helt på gråten,kjempe sint på han som ligger ved siden av.........stakkars! prøver å tenke fine tanker,men så forsetter jeg bare å drømme videre på samme drømmer.så en drøm får gjerne 3 forskjellige slutter.jeg stoler veldig på mannen min,og vet at han aldri kunne vært utro i virkligheten ,men har opplevd ganske mye vondt fra tidligere forhold som kanskje sitter igjen......ikke vet jeg .vet bare at jeg er passe lei dette.gruer meg til leggetid.ei venninne sier at hun hadde kjøpt en drømmefanger og hengt over sengen til dem og barna,og at det hjalp mot mareritt..kanskje jeg skulle fått meg en sånn.andre som har prøvd det?en må kanskje tro veldig på det for at det skal virke:o)litt psykisk?!

 

hvordan har du lært å tyde drømmer?finnes det en bok med sånn?hadde vært spennende å kunnet det selv.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som typisk hormonell frykt drøm ja, hvor det du frykter underbevisst er å bli sviktet av din kjære - uten at det nødvendigvis har noe med frykt for utroskap å gjøre.

At det i drømmen for det meste skjer utenfor huset er et godt tegn (da hus ofte symboliserer en selv, og de ulike rommene ulike sider ved seg selv.)- og jeg vil tolke det dit hen at du egentlig stoler på mannen din og ikke egentlig er redd for det du drømmer om i virkeligheten.

Hadde utroskapen i drømmen skjedd i huset, kunne det vært nærliggende å se etter om du på noe vis følte deg sviktet av mannen din på et eller annet personlig plan (ikke oppmerksom nok mot deg eller liknende...)- men siden det skjer utenfor huset tror jeg mer drømmen er knyttet til sårbarhet og redsel for å bli sviktet på det underbevisste plan.

 

Slike drømmer er uansett ganske vanlige, men har hørt at de kan bli spesielt livaktige under graviditet- fordi en føler seg mer sårbar da.

 

Synes du skal prøve en sånn drømmefanger! Er jo et forsøk verdt, om det kan påvirke underbevisstheten din til å slappe mer av i søvne :).

Ellers kan det faktisk hjelpe å prøve å "velge" hva du vil drømme om før du legger deg. Gjenta f.eks. for deg selv innvendig flere ganger før du sovner: "I natt skal jeg drømme at jeg og mannen min er på en ferieøy og koser oss og at alt er bra mellom oss".

 

Har lært mye om drømmer fordi jeg i slutten av tenårene fikk helt dilla på dette. Leste masse bøker om alt fra forskning på søvnforstyrrelser til drømmetolkning, og begynte senere å studere psykologi (det var ikke mye drømmetolkning der da, men lærte noe om Jung og det underbevisste - som regnes som viktige innenfor drømmetolkning).

Lånte de fleste bøkene på bibilioteket husker jeg, fant vel de fleste under psykologiseksjonen om ikke jeg husker feil..

 

Lykke til uansett :)!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...