Gå til innhold

Uke 29. Hvordan er formen?


birma og tredjemann

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er nå i min 29. uke og begynner å merke graviditeten godt på kroppen. Har fram til nå hatt et veldig greit svangerskap uten kvalme eller andre plager. Men de siste to ukene har jeg slitt veldig med å få sove, har halsbrann og føler meg rett og slett sliten.

 

Hvordan står det til med dere andre som er kommet omtrent like langt? Jeg lurer litt på å spørre om å få delvis sykemelding for nå merker jeg at kreftene er i ferd med å forsvinne etter mange netter på rad uten noe særlig søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Er også i 29. uke nå. Begynner å merke at kroppen er blitt tyngre, og nattesøvnen blir stadig forstyrret av en meget aktiv krabat i magen. Våkner og får ikke sove igjen, må selvsagt løpe på do, og blir så liggende våken. Føler meg i god nok form til å jobbe (sitter på kontor), men alt er ikke like enkelt lenger. En delvis sykmelding hadde vært deilig... Men venter litt til, tror jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i uke 29. Formen har vært svært varierende under svangerskapet. Slet mye med oppkast, kvalme og migrene/hodepine i 1. trimester. Ble derfor 50 % sykmeldt. Dette begynte å gi seg i mai en gang, men begynte da å få antydning til bekkenplager. Jeg har klart å holde meg i jobb og er veldig fornøyd med det, men det hjelper veldig på med gradert sykmelding. I sommerferien følte jeg meg stort sett i strålende form med unntak av litt bekkenvondt. Etter ferien har jeg nå prøvd meg med å jobbe 60% men kjenner at det tar på i og med at bekkenløsningen blir gradvis verre, er mye svimmel og uvel og sover dårlig på natta. Jeg skal til legen i morgen og blir da sannsynligvis litt mer sykmeldt. Jeg vil ikke bli 100% sykmeldt for jeg blir helt sprø av å bare gå hjemme. Jeg synes tiden går så utrolig sakte, og trives egentlig godt på jobb. Har en del som må gjøres ferdig før jeg blir borte i et år og kanskje mer (tenker på å ta litt ulønnet permisjon etterpå). Hvis jeg var deg ville jeg bedt om en gradert sykmelding sånn at du får kortet ned på dagene dine, begynne senere og slutte tidligere. Det hjelper utrolig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 29 også. Jobber som lærer så har bare kosa meg i hele sommer, slappet av og gjort det jeg har lyst til akkurat når jeg vil. Har lite motivasjon til å begynne på jobb igjen til uka, men gleder meg til å møte elevene. Skal jo jobbe bare 7 uker før jeg går ut i permisjon. Men er likevel spent på hvordan det går. Har hatt et problemfritt svangerskap, litt ryggproblemer, men ryggen har jeg alltid hatt litt vondt i. Kan absolutt ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i uke 29. Har vært, og er fortsatt, mye plaget med kvalme og er 30 % sykemeldt. Har også mye vondt i rygg/hofter noe som gjør nattesøvnen dårlig (i tillegg til at jeg må opp og tisse i hytt og pine selvfølgelig). Og ikke minst, de siste ukene har jeg begynt å føle tyngden godt. Knøttet vokser jo noe sinnsykt for tida.

 

Må innrømme at jeg til tider begynner å bli litt lei av å være gravid, men kan jo ikke tenke sånn, er fortsatt leenge igjen... Heldigvis er jeg frisk og alt er normalt på kontrollene. Da får man tåle litt ubehag.

 

Kommer ikke til å orke å jobbe 100% før permisjonen, og kanskje blir det mer sykemelding også, vi får se an formen. Virkelig ingen grunn til å slite seg ut de siste månedene, kan jo ikke være utslitt til ny baby kommer i hus!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er utrolig bra:)

Vært i god form hele svangerskapet, jobber ikke n-vakter lengre, men jobber dag og aftenvakter i stedet. Blir sliten, men synes det er godt å røre på seg og føle at jeg gjør noe fornuftig og det å jobbe får i det minste tiden til å gå. Begynner å bli rimelig diger, så tyngden merkes. Men det er herlig å kjenne bevegelser og at alt står bra til der inne. Samtidig er det stas å kjøpe utstyr og ordne litt i stand til den lille kommer. Om jeg er litt sliten så synes jeg at jeg klarer bra å slappe av og kose meg med graviditeten og nyte hver dag og time som går.

 

Vi er jo fantastisk heldig som har noe stort å se frem til:) Det vil bli en flott høst og førjulsvinter:)

 

 

Lykke til alle mager i alle varianter!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...