Gå til innhold

Når har man egentlig så stor mage som folk forventer?


Lumsk

Anbefalte innlegg

Jeg var i bryllup nå i helga og ble spurt om hvor langt jeg var på vei. Jeg svarte nå som sant var at jeg er 32 uker og dermed har igjen et par måneder før puddingen skal ut. Jeg ble møtt med full vantro. Hun kunne ikke tro at jeg var så langt på vei. Dette er andre gangen jeg har fått samme reaksjon på relativt kort tid av voksne kvinner. Hvor stor må man egentlig være før man ser ut som folk forventer? Symfysemålene mine ligger helt i overkant av det grønne feltet så jeg regnet med at jeg var litt over gjennomsnittet stor, men... Mulig at det kan ha noe med at jeg ikke har lagt på meg noe til nå i svangerskapet, men magen er jo fortsatt stor (synes jeg). Merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplever det samme som deg, og jeg er i uke 35. Ligger over snittet på SF-målet, så magen er faktisk ikke liten, men jeg får hele tiden høre at den er så liten og at jeg ikke har vokst siden sist de så meg osv osv. Det skyldes kanskje at jeg er liten og tynn og at jeg overhodet ikke har lagt på meg andre steder enn magen? Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg er det helt omvendt, men like fullt irriterende. Er i uke 29 og får stadig høre hvor stor jeg er, og folk kan bare ikke skjønne hvordan det skal gå når det nesten er tre måneder igjen, og er jeg egentlig sikker på at det ikke er tvillinger... Men symfysemålene ligger helt på gjennomsnittet (på stripa i det grønne feltet), og legen min sier jeg er helt normalt stor. Skulle nesten tro at gravide er "fritt vilt" når det gjelder kommentarer om kroppen, virker som det er mye folk får seg til å si til gravide som man ikke ville finne på å si til andre jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har like erfaring, jeg er i uke 30, og de fleste sier 'nei men du er ikke så stor!' og på en annen side tror en annen at jeg skal få tvillinger. Akkurat som dere følger jeg malene. Jeg er ganske høy, så regner med at babyen har mye plass for tiden. Jeg tror at det er like greit å stole på disse malene, og ikke høre på folk så mye.. Folk er rare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner akkurat hva du mener. Er i uke 30 selv, og selv om målene ligger på streken, så har jeg ikke lagt på meg noe særlig, så det synes ikke så veldig. Og folk bare måååååååååååå kommentere det i det vide og det breie.

 

Nei, nyt den magen du har, og blås en lang marsj i alle fjollete kommentarer... Det er bare å konstatere at det finnes utrolig mange folk der ute som er fullstendig blottet for sosialt intellekt...

 

lykke til videre!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...