Gå til innhold

Bringebærkapsler for å fremskynde fødsel?!


Elimie :-)

Anbefalte innlegg

Var på helsekost idag for å kjøpe meg bringebærkapsler, og spurte for sikkerhetsskyld om effekten av disse. Svaret jeg fikk var at de skulle fremskynde fødselen, og taes når man på slutten av svangerskapet var lei av å gå gravid?!?!?!? Jeg trodde at de skulle gjøre at huden ble mer elastisk nedentil og ergo beskytte mer mot rifter, men dette ble ikke nevnt i det hele tatt. Hvis dette stemmer tør jeg ikke begynne på kapslene ennå ihvertfall! Er u\i uke 32. Har dere andre hørt dette om bringebærkapslene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann,

jeg tar bringebærkapsler nå og gjorde det under forrige svangerskap også.

Det skal hjelpe å modne livmoren.

Jeg begynte med det i uke 32 - to kapsler to ganger til dagen.

 

Lykke til - jeg er overbevist at de hjalp meg sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan si at de er overbevist at bringebærkapsler hjalp med å modne livmoren. Er det forsket seriøst på? Når man er gravid skal man jo føde uansett og kan ikke vite om det er noe som hjelper eller om man går i fødsel selv. Syns det er altfor mye fokus på ting som skal "hjelpe", men som ikke er dokumentert at hjelper. Gir falsk håp til ,mange og bransjen skor seg på gravide som tror slike ting hjelper. Det eneste som er dokumentert som kan virke for å være med å modne mormunnen, er tilførsel av stoffet Prostaglantin. Eller hvordan man skriver det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...