Gå til innhold

Tips ang stelleplassen til barnet?


lille*engel

Anbefalte innlegg

Hva anbefaler dere?

Har et romslig bad, så tenker å ha barnets stelleplass på badet.

Synes slike stellekommoder med balje "i øverste skuff" ser praktiske ut!

Noen som har erfaringer?

Evt nettsider der jeg kunne fått sjekket priser ol.?

Håper på litt hjelp:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det var veldig greit å ha stellekommode m balje i øverste skuff. Da har en plass til klær og kluter og sånn der og slipper å gå fram og tilbake mellom badet og soverommet.. Sånne stellekommoder kommer i mange forskjellige kvaliteter, hvis du ønsker å bruke den som vanlig kommode etter at babyen ikke trenger stelleplassen lengre, så ville jeg lagt litt mer penger i den. Da blir den jo et skikkelig møbel (feks. i heltre). Ellers kan du jo få dem myyye billigere i plastikk, men like praktiske! Hold øynene åpne etter tilbud, ring og hør forskjellige steder. Vi fikk drømmekommoden i heltre til 2.100, og bruker den nå som vanlig kommode på barnerommet. Hvis ikke jeg trengte en kommode etterpå, så hadde jeg nok gått for en billigere variant! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi har kjøpt stellekommode. Og det var en ting vi ikke var klar over og som hellr ingen informerte oss om. Nemlig at du må ha 35 cm klaring i alle kanter rundt hele kommoden for å få brukt den. Bare så du er klar over at den egentlig trenger mer plass enn den ser ut til :)

 

Vi måtte flytte vår inn på stua da det plutselig ikke var plass på badet likevel. Men den ser kjempefin ut og vi har plass til alle babytingene oppi den. Kjekt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt ein vanlig kommode, og lagt ei vanilig stellematte oppå. Denne kan vi bruke etter at "stelleprioden" er over også. Er kjempe fornøyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere balje som dere tenker å bade babyen i da eller?

Tenkte å kjøpe av de badebaljene de har på ikea, men de har gått ut av produksjon:( de så jo så praktiske ut, også som plaskebalje når barnet er for stort til å bades i baljen ikommoden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi kjem nok til å ha balje utenom, og så bade ho i badekaret eller sammen med oss i dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt info:

De fleste i tre tåler ikke den høye fuktigheten på badet og mye vannsprut. (skal egentlig informeres om av de i butikken) Skal man ha kommoden på badet bør man velge plast. (hvorfor er det da balje i de i tre?? Ja spør du meg...)

 

Beregn å ikke ha noe i øverste skuff. et lite plask og klærne under er våte:) (har ejg hørt da, sikkert litt forskjell på dem, men litt vil nok renne uansett)

 

Mange av baljene er ganske små og passer ikke så lenge til babyn uansett.

 

Er ikke imot kommoder, men tenkte det var greit å få synspunkter den andre veien og:)

 

Google på stellekommoder da vel. Ellers kan du gå inn på de enkelte butikkenes websider. Ser noe der iaf. Går og an å ringe dem å spørre om pris dersom det ikke står.

 

babyshop.no, rudo.no, happyland.se, babyproffsen.se, og hva heter den på bla. alnabru igjen a...æh..husker ikke. Søk på babyutstyr, så får du opp masse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk stellebord av svigermor nettopp. Det var i brun plast med 4 skuffer og balje. Det som var ekstra greit er at det på siden er et stativ du drar ut og kan sette baljen i. Dermed kan jeg bade lille gullet og legge henne rett på stellebordet etterpå, uten å måtte legge ned stellematten....sjønner??

Er kjøpt på Olsen...

Har ingen erfaring, men gleder meg til å bruke det snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har plass, vil jeg absolutt anbefale en stellekommode uten badebalje, og heller bade barnet i balje på gulvet. Barnet passer ikke i den balja så lenge uansett. Vi har stellekommode i tre, fra Ikea, med tre skuffer under, det mest praktiske jeg noen gang har kjøpt. Har stått på badet i tre år og ikke blitt noe skadet av fukt ( vi har dusjkabinett ). Det er også veldig praktisk å stelle barnet forfra istedet for fra siden. Var på Ikea Furuset før helga, der hadde de den balja som vi har. Tror den koster 69 kroner, tre åringen vår bruker den fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som trebarnsmor, snart firebarnsmor har jeg prøvd både en "skikkelig" stellekommode i plast, med balje. Skuffeene har vridd seg så den ble fort ubrukelig som annet enn stellebord og badeplass. Problemet er at baljene blir fort for små. Har derfor konvertert!! Kjøpte en vanlig furelutet kommode, som jeg la stellematte oppå, og bruker balje når babyen skal bades. Kommoden tåler godt å stå på badet, derssom den ikke utsettes for direkte vannsprut. Når babyen blir større har du en fin kommode somm kan plasseres hvor som helst i huset. Her er det iallefall ikke tvil i hva jeg synes er best... styr unna disse plaststellekommodene, og kjøp en vanlig kommode, med stellematte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en stellematte oppå vaskemaskinen vi. Helt greit det. Har vasken rett ved siden av. Også har vi hengt opp et par hyller over stelleplassen til kluter,bleier,pysjer m.m.

Sånn har vi hatt det til første mann i over et år nå, og vi kommer ikke til å forandre noe på det til nr.2. Skal lage en liten stelleplass på et lite bad vi har i annen etasje også, og da kommer vi til å kjøpe sånnt stellebord til å henge på veggen fra Ikea til 600kr.

Vi har brukt egen badebalje til bading. Når sønnen vår var helt liten baby badet vi han i balje på kjøkkenbordet. Etterhvert tok vi balja inn i dusjkabinetet. Fordelen med egen badebalje er at den kan brukes mye lenger enn de som hører til stellekommodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en plass og råd er det veldig fint med en ny hvitmalt heltre stellekommode.Baljen til 69 kr kan en kjøpe dersom en vil ha det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg har valgt stellebord med balje og 3 hyller under.

Mitt tips til det er at jeg bta 599 svenske (gml. svinesund) for det samme bordet som koster 1198 på babyshop i Norge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...