Gå til innhold

Til dere som har født før: Babyvekt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på dette med vekten på babyen 1. og 2. gang. Er det sannsynnlig at de blir rimelig jevne,- uansett kjønn.

jeg fikk ei jente sist,- 3379 og nå venter jeg gutt. Er det sannsynlig at denne vil veie mer?

 

Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er det jeg har hørt. Jeg venter også nummer to og legen min sa jeg kunne vente meg en litt tyngre baby nå. Hun sa det bare var positivt fordi vi har et større bekken pga. første fødsel + at den økte vekta vil sammen med tyngdekraften skyve barnet fortere ut. Gjennomsnittlig bruker man lengst tid på 1. gangs fødselen.

Positivt det da!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første var 3786g og 51cm... den jeg bærer på nå er jeg sikker på en mye mindre... kjennes hvertfall slik ut.. håper ikke hun er altfor liten da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første veide 3840 og 51 lang.. Nr to veide 3400 og var 50 lang.. Nå venter jeg ei jente rundt den samme vekta som nr to..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

 

Mi første veide 3740 gram og var 50 cm lang, mi andre var 4240 gram og 52 cm lang og min tredje var 4290 gram og 52 cm lang....

 

Jeg synes det som var litt forskjellig var at med tredjemann var han 38 cm rundt hodet, mens di to jentene mine var 35 cm.. di 3 cm kjentes godt for å si det sånn... ellers syns jeg ikke det var noen forskjell... Ondt gjør det jo uansett så... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luna var 4325g52cm å 37cm i hodeomkrets..

Skal på vekstestimering å leie-stadfestelse på onsdagen, men ligger skyhøyt over på symfysemålene denne gangen også så det blir nok ikke en mindre jente denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn veide som følger:

gutt 3310 gr

gutt 4200 gr

jente 3450 gr

 

jordmor mente gutter generelt var litt tyngre enn jenter men ingen regel uten unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frantic

Gjennomsnittsvekten på gutter er litt høyere enn på jenter - 3500g på jente og 3600 g på gutt, så det er ikke så stor forskjell. Ellers så viser vel statistikkene at en ofte får litt større baby andre gang. Min første gutt var 3600 g, og den andre ble hele 4236 g. Venter nå en jente som er estimert til akkurat gjennomsnitt 3500 g ved termin - så får vi se da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første jente veide 3290 g, 50 cm lang, og 35 rundt hodet. Nå venter jeg jente nr.2, og jeg har følelsen på at denne jenta blir mye større. Har fått noen bemerkninger om at jeg har veldig stor mage -er 24 uker og sf er på 23cm. Jeg har oxo hørt at nr.2 blir gjerne litt større...og har sett eksempler på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...