Gå til innhold

Boblebad/massasjebad


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat gått til anskaffelse av utendørs boblebad/massasjebad. Så fikk jeg høre at gravide ikke skal ta boblebad på slutten av svangerskapet, spesielt siste måned, jeg er nå i uke 33+3.

 

Jeg har prøvd boblebadet noen ganger, men bruker ikke de kraftigste massasje dysene. Bruker mest der hvor jeg får massert skuldre, bein og føtter.

 

Noen som har erfaring, eller vet om det er farlig/skadelig med boblebad i slutten av svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike boblebad gir god grobunn for bakterier, og det er på grunn av faren for infeksjon at gravide bør være forsiktige nå på slutten. Kan bla. forårsake urinveisinfeksjon... Men dette kommer jo også ann på hvor rent/hvor mange som bruker det. Du kan jo bli flink til å desinfisere det med noe antibakterielle midler.

 

Ellers er jo faren ved infeksjon sterkest etter at slimproppen er gått, (og etter at vannet er gått, men da bør man jo ikke bade overhodet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har massasje bad og har spurt jm om dette. hun sier det ikke er farlig så leneg man ikke setter dysene mot magen ( unngå magen aaltså)..og ikke for varmt vann ,da blodvolumet i kroppen din kan gjøre dg svimmel når du reiser deg. Kan være lurt å ha noen i nærheten når du skal opp rett og slett;)

Hun sa at det IKKE er infeksjons fare så lenge man renser sitt hjemme kar som vanlig.( ville ikke brukt offentlige kar- i hvertfall ikke når proppen er gått.). men vær forsiktig med aroma oljer... noen av dem er ikke bra for beibin;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig da!

 

Venninnen min har en slik badestamp med bobler ute og i fjor (før jeg var gravid heldigvis), satt vi 4 personer i det. Da fikk to av oss urinveisinfeksjon. Men det er jo noe helt annet når det er ditt eget og du ikke har tenkt å dele det med hele nabolaget, he-he.

Bare å passe på hygiene slik de andre har skrevet! Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ej spurde jm mi om d tidligere i svangerskape (i februar) og da sa ho at d ville ho absolutt ikkje anbefale mej å jer.Pga av at "maseringa" mot ryggen og magen kunne starte fødselen. (i d tilfelle at ej va så tili da,kunne d forårsake abort)

Så e d jo også d me at der e en del bakteria.Ej satt misunneli å såg på alle andre som satt oppi badet.Kunne jo ha beina mine oppi,men d va alt.

Men d e d ho he sagt t mej da.Veit ikkje kosn alle andre ser på d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet bare at i offentlige bad, frarådes gravide pr skilting til å bruke boblebadet. vet ikke hvorfor, men har tenkt at det fordi det kan sette igang fødsel.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så lenge du føler de hygieniske anbefalingene er det ingen fare så lenge slimproppen ikke er gått. før den tid er det lukket inn til barnet.

jeg regner også med at dere utfører målinger FØR dere benytter badet. slik gjør vi det og tilpasser eventuelle kjemikalier etter pH målingene. jeg har tre uker til termin og bader daglig. alle som skal i badet hos oss må dusje FØR de skal bade. ingen har vært plaget.

kos deg du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...