Gå til innhold

Er så redd for å gå for lenge over termin jeg.


//MAM\\

Anbefalte innlegg

Har hørt at det ikke er bra å gå alt for lenge over termin.

 

Jeg fikk mens-termin 27. juli. (For meg stemmer denne terminen ganske bra, da jeg vet sånn ca når jeg hadde EL.)

Etter UL har gyn. skrevet at terminen ble beregnet til 8 dager senere. Dvs 4. august. Men i mine papirer står ny dato 8. august. Altså 12 dager etter første termin.

Har tatt opp dette med jordmor, som også mente at første termin godt kunne være riktig. Men da jeg nå tok opp dette hos en annen jordmor (hun jeg pleier å ha er på ferie), fikk jeg beskjed om å bare holde ut et par uker til...

 

Det samme skjedde forrige svangerskap. Fikk mens-termin 14. oktober og ULtermin 26 oktober. Da kom jenta vår 5 dager over ULtermin og 17 dager etter menstermin.

Men hun var ikke planlagt, og jeg hadde ingen oversikt over noe som helst av siste mensen eller EL, så det bekymret meg lite...

Men fikk beskjed om at hun hadde ligget litt lenge...

 

Skal på neste kontroll til lege 11. august (men selvfølgelig ikke min egen lege da han har ferie) Kan jeg kreve å bli satt i gang etterhvert da, eller drøyer de uansett til 14 dager over?

(Om de drøyer til 14 dager etter 8 aug, blir jo det 26 dager etter første termin. Synes det er litt lenge...)

 

Ingen tegn til at noe er på gang heller, så nå skal jeg vaske badet og klippe hekk, også kanskje det blir noe på samboer i kveld også, så far jeg håpe noe skjer etter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du forteller legen det du har fortalt her, så BURDE legen din ta deg alvorlig og sende deg på sykehuset for overtidskontroll litt tidligere enn 14 dager over UL-termin ja! Jeg ville krevd det! Så lenge du er bekymret for om barnet har det bra, så må du jo få komme til kontroll på sykehuset! Der klarer de kanskje bedre å vurdere om du bør settes igang tidligere ut fra deres undersøkelser og det du forteller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar.

Så man kan få overtidskontroll på sykehuset altså. (Vet ikke så mye om dette her jeg.)

Jordmoren jeg var hos sa det ikke var noe fare så lenge det fortsatt var mye liv i magen. Er jo ikke urolig ennå, men har ikke lyst til å bli gående alt for lenge.

Skal forklare saken til legen, så ordner det seg vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...