Gå til innhold

Andre her med lave sf-mål?


2 barnsmammaen

Anbefalte innlegg

Er 38+6 idag og sf målet mitt ligger på 31.Var på vekstkontroll på sykehuset igår,og fikk vite at babyen har ca 20 % vekstavvik.

Var godt å se at alt var fint,men vil jo helst at hun legger litt mer på seg før hun kommer ut...?Er jo ikke så lenge til termin.

Noen som vet hva grunnen kan være til at noen babyer er så mye mindre enn andre?Jeg er 178 og samboer er over 180,så det var litt uventet.

Noen flere med små babyer?Evt lave sf mål?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja det er det Jeg lå over rødstrek frem til uke 33, så snudde babyen seg og symfysemålet sank. Jeg er nå 36+ 5 og målet er 28. Har hatt ul fire ganger og den kommer til ny lege hver gang. De sier lite i samsvar med hverandre. Heldigvis kan jeg lese målene selv og finne på internett gjennomsnitt og slikt. Første legen forespeilet også vektavvik på 20% og de tre neste har sagt at babyen er helt gjennomsnittelig. Ca 3500kg hvis den blir født til termin. Jeg har hatt lite fostervann. Med det som kalles sukkerunger idag langt over 4 kg så er jo det kanskje en liten, men med tanke på fødsel synes jeg det er evig nok hehehehe.

Noen babyer vokser visstnok i rykk og napp og ellers så er det morkake og blodgjennomstrømming de særlig sjekker på UL. Hvis barnet blir lite pleier ofte magemål å stagnere da hjerne og hode prioriteres. Morkakesvikt er nok ofte grunnen til at babyen blir liten. Den er sikkert like frisk og rask som store babyer for det. Det kjenner du vel med spark, bevegelser og pusteøvelser? Vondt å høre at babyen er liten syntes jeg, men nå har jeg bestemt meg for å fokusere på det som er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar!

 

Fikk både ultralyd og ble målt med magebelte igår,så alt ser ut til å være kjempefint.Kjenner masse liv hver dag,så det er selvsagt veldig betryggende.:)

Eneste var at hun som hadde ul på meg igår,var utenlandsk,og snakket svært dårlig norsk.Så vi fikk ikke vite så mye,bare at alt ser bra ut,og at jeg skal inn på ny sjekk neste uke.

Er forsåvidt ganske glad det ikke er en stooor baby i magen,men vil jo gjerne at hun vokser greit og at hun har det bra:)

 

Lykke til videre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.jeg har lite sf mål.ligget under grønnlinja hele tiden.var en rask tur på kanten av den en gang.har vært to ganger på vekstkontroll,og nå ligger han 10% under.ikke mye,men mer enn sist.alt sto bra til,heldigvis.skal på nok en kontroll om to uker.her er det lite liv,kun bevegelser av og til,men svar på hvorfor fikk jeg egentlig ikke.

så lenge alt er i orden tror jeg vi får stole på legene og bare slappe av =0) vet bare at jeg skal ta jm bekymring med en klype salt heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har to ganger tidligere fått barn som er mindre enn gjennomsnittet, med nummer 1 kom det veldig uventet på legene, vet ikke hvor mange prosent mindre hun var, men veide 2620 gram 4 dager over termin, nummer 2 var 10 prosent mindre enn gjennomsnittet hvis han kom til termin, han kom 6 dager over og veide 3330 gram.

 

Begge to er friske og raske, og feiler ingenting:o)

Jenta var lita lenge, men har først nå vokst etter, hun blir 7.

 

Denne babyen ligger på mellom 15 og 20 prosent avvik, så d blir spennende og se..

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min baby var 5% under gj.snittet i uke 29 hverft...er i uke 30 nå og blir spennende og se fremover...ALLE tror jeg skal føde den kjempebabyen siden jeg er 173cm og samboeren er en veldig breiskuldra/kraftig mann på 194 cm!!!

hehe

men tror ikke det har noe med hvor høye foreldrene er----ei jeg kjenner er 155cm høy og fødte en 5 kg baby!! (med keisersnitt da....) ganske utrolig..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar folkens!

Godt å høre at dere som allerede har født små babyer,har fått friske babyer!

Ble litt mer avslappet nå!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...