Gå til innhold

Mye sukker = stor baby?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Huff, jeg har blitt så nervøs for at jeg skal få en kjempestor baby jeg nå... jeg spiser ganske sunn mat og drikker sjelden brus med sukker, MEN jeg putter i meg enten småodt, sjokolade, is eller kake nesten hver eneste dag. Føler liksom at jeg har ferie hele tiden og tillater meg derfor å fråtse litt. Men jeg vet jo at dette ikke er bra...men det er jo så godt med smågodt og is i varmen :)

 

Er det noen som har spist veldig mye godteri men allikevel fått en normalvektig baby? Og nå snakker jeg godteri stort sett hver eneste dag altså, ikke bare litt i helgene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

de sier så, at da kan barnet lettere bli stort/fet etc... selv fikk eg en estimert vekt på barnet i uke 29 på 1600 og fikk spm om eg spiste mye snop... dte er jo både ja og nei, spiser mindre enn tidligere, men mye mer i forhold til andre...

 

men, de sier så ivertfall, sku gjerne visst om det stemmer, erfaringer fra andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg... nå er det full skjerpings de siste 2 ukene i hvertfall. Må legge til at jeg er normalvektig, at jeg ligger midt på den røde streken på symfysemål og lagt på meg 12 kg hittil (er snart i uke 39)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var avhengig av cola og drakk sikkert for mye av det gjennom sist svangerskap.

Har aldrig vert glad i snop å sånn men chips spiser jeg endel av.

Gutten min var 3045 når han var født så tror ikke dette stemmer på alle,men att det er en større risiko for det det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre. Jeg spiser ikke chips og heller ikke cola... og jeg spiser helt vanlig mat. Havregryn til frokost, knekkebrød til lunch, vanlig middag og et par knekkebrød igjen til kvelds. Men innimellom dette spiser jeg mye snop... men jeg får trøste meg med at symfysemålene er helt normale og jeg ikke har sukker i urinen og svangerskapsdiabetes. Bare han ikke er over 4 kg så er det greit liksom, men har plutselig fått angst for å presse ut en plugg på 4-5 kg... au!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den teroien stemmer ikke alltid altså... har mye å si genetisk og..

Sist jeg var gravid så veide jeg 74 kg når jeg fant ut at jeg ble gravid... Jeg tok helt av og spiste alt jeg hadde lyst på.. .fikk dilla på crispo sjokolade..mmm.. en hver dag... den dagen jeg skulle føde veide jeg 102 kg... ( så ikke ut ) Jeg er ganske høy ( 1,75.) men fordet da..

Ut kom en liten gutt på 3,425 og 50 cm lang... ( han var helt normal sa de. tilogmed under normal vekt for gutter nå til dags...( Jeg veide selv 3,390 og mannen min 3530 når vi ble født. ( begge 50 lang )

Vennina mi fødte 2 mnd senere.Hun er ganske liten 1,63, veide 48 kg når hun ble gravid, la på seg12 kg... Ut kom en jente på 4120 og 52 lang.. ( hun selv var over 4000 og lang når hun ble født... Kjærsten og..:)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe i gamledager fikk tynne gravide havregryn for å sikre næringa til baby... så det kan visst gi større unge... men gjelder sikkert de som "lever" på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist godteri hver eneste dag til jeg fikk sukker i urinen. I uke 38, for fire dager siden, ble baby estimert til 3000. Det er jo ikke spes stort.

Det var ikke litt godteri jeg spiste hver dag. Det var både is og sjokolade hver dag.

 

Vet jo ennå ikke om barnet blir så lite som 3400 omtrent til fødsel, da. Kan jo ha noe med gener å gjøre? Selv var jeg 3100, men faren var 4200. (lurer litt på om det er ei jente...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min var 49cm og 3000 i uke 38+5 hvordan er det da? Men har ikke spist godis i løpet av sv. heller da, mistet rett og slett lysten =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også dette har med gener å gjøre. Mange av mine veninner har spist en del sjokolade og kake under svangerskapet og fått barn av helt normal størrelse. Har en veninne som spiste sunt i hele svangerskapet og ikke rørte snop i det heletatt - hun fikk en kjempe baby på nesten fem kg. Selvfølgelig bør man spise sundt - men jeg unner meg da gjerne sjokolade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke. Jeg er en godtegris til tusen.. :) Spiser gjerne sjokolade,smågodt og potetgull hver dag( det gjorde jeg med min første) Men hun var allikavel veldig liten. Ho veide 2760.. og var 46cm.

Vet ikke om det har noe å si at jeg var så liten når jeg ble født (veide 2150, og var 48cm) Men jeg tror ikke det har noe å si, så bare kos deg med snopen du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå ble jeg glad. Trodde jeg var dømt til å få en stor baby jeg nå... Håper det er mest genetisk da, for jeg var 3600 og sambo 3500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spier snop hver dag jeg da :-) Har gått opp 18 kg. (stoppet litt der?) Vet ikke hvorfor! Sambo var 4500 og jeg var 3200, så dette kan jo bli spennende :-) Skulle jeg tro på vektøkningen, så får jeg jo en megababy :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...