Gå til innhold

hvordan bli raskere moden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er det noe man selv kan gjøre for å bli raskere moden, og da eventuelt sette fødselen igang.. Foruten å ha sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vet ikke om noe som kan påvirke modningsprosessen direkte utenom sæd grunnet det stoffet i sæd... desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette inlegget vil jeg gjerne svare på:)

dette med modning osv. Det går ikke å få det til å modnes på egenhånd.(kan ved sæd..men da må d være opp til flere ganger i løpet av døgnet) om man allerede er moden er det mange ting som kan hjelpe for å få i gang fødselen.

 

Men tenk deg selv, naturen går sin gang..babyen vokser osv...og babyen kommer ut når den er klar. Jeg har akkurat født og innså det ikke føre nå..ingenting hjelper..kjedelig men sant.

smør deg med tolmodighet bare..nyt den siste tiden gravid..nyt sparkene og ikke minst stillheten:):)

jeg måtte sette i gang fødselen med gele i skjeden på sykehuset...det ble nesten keisersnitt fordi babyen ikke var klar for å ut og det ville heller ikke åpne seg. men det gikk heldigvis greit mot slutten..

ved å sette i gang fødselen føre babyen vil ut selv får man også tøffere fødsel..mye værre, tro meg.

jeg måttesette i gang pga veldig lite liv..

 

ikke lur dere selv til å tro at noe kan hjelpe. du blir bare skuffet...det skjer når det skjer..:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frantic

Modningsakupunktur kan hjelpe med å stimulere modningen raskere! Har kjempegod erfaring fra mitt andre svangerskap, og går nå til modningsakupunktur med tredje også. Kjenner akkurat som sist gang at kynnerene øker, mer stikking i underlivet og økende grad av smårier som kommer og går - alle tegn på at det modnes :-) Og fødselen jeg hadde med nr 2 var en skikkelig drømmefødsel, noe jordmoren tilskreiv modningsakupunkturen som hadde modnet godt over litt tid, så når fødselen startet gikk alt veldig fort og greit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frantic: Når begynte du med akupunktur? Har termin 22. september og har fått første time hos akupunktur 9. Gikk veldig lenge over sist og var ikke moden i det hele tatt da fødselen ble indusert. Orker ikke det en gang til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har gått til akupunktør fra midten av svangerskapet pga andre plager. Begynte med modningsakupunktur i uke 35. Jeg har da hatt 1 time i uke 35, 1 i uke 36 og skal fortsette videre til uka (i uke 37), nå er jeg 36+6. Jeg regner med å fortsette frem til fødselen, men vet jo ikke om det hjelper, er førstegangsfødende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frantic

Hei igjen!

 

Jeg begynte 3 uker før termin både forrige og denne gangen. Da var utgangspunktet at jeg fødte 8 dager før termin første gang, men vet at noen jordmødre ikke vil starte med modningsakupunktur før du har 2 uker igjen til termn. Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...