Gå til innhold

Hjelp! Har fått en kjempehemoroide som er så vond!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og skal føde om kort tid. Kan tenke meg den blir forferdelig vond når jeg skal presse.... Har prøvd Alcos-anal, men fungerer ikke. Kan de gjøre noe med den når jeg kommer til sykehuset? Har dere noen tips til hvordan bli kvitt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd med honning? Litt grisete, men det funka for meg! En annen ting som funka var en salve jeg kjøpte på helsekosten som jeg ikke kan huske hva heter, men den går også an å få kjøpt i tablettform som er kanonbra for forkjølelse. Det funker i allefall på sånne humorister i rompa:-) Ellers har jeg hørt at akupunktur er en sikker vinner, det har jeg ikke prøvd enda, men det skal jeg prøve hvis jeg får flere... Mulig jordmor på sykehuset kan sette akupunktur, de setter jo for så mye annet - smerter, få i gang melkeproduksjon o.l.

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå treg mage og forstoppelse. Å forebygge er alltid viktigere og lettere enn å behandle. Husker du rikelig drikke og mosjon har du kommet langt! Vær forsiktig og ikke press for hardt når du har avføring. Gå regelmessig på toalettet, og ikke løft tungt.

Varier sittestilling. Ikke stå for lenge, og legg deg nedpå flere ganger i løpet av dagen.

 

Tøm fulle hemoroider ved å dytte de opp forbi lukkemuskelen i endetarmen. Da blir de mindre, og gir dermed mindre ubehag.

 

God hygiene med vask etter hver avføring hindrer irritasjon.

 

Det finnes gode lokalbehandlende midler (salve eller stikkpiller) både på og uten resept. Ring legen din å få en resept, han trenger ikke undersøke deg. Du kan også prøve med zink-salve, noen har god lindring av dette.

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite enkelt tips til her....ta en vaskeklut med is-kaldt vann å dytt på etter hver do-runde hold en god stund,dette lindrer godt,er det riktig ille kan en kald dusj der gjøre godt oxo....

Salve som fungerte for meg var forresten sheriproct( tror det er slik det skrives??...) En skal ikke bruke den de 3 første mnd i sv.sk står det,ellers rådføre deg med lege.....den vikrer iallefall (tok ca 3-4 dg før jeg merket god effekt....og siden har det vært bra,tross fortsatt nokså opstipert....

 

Lykke til da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noen tabletter i Thailand som virket kjempebra. Vet dessverre ikke navnet, for thailansk skrift er litt "vanskelig", men de virket på den måten at de fikk venene til å utvide seg fikk jeg forklart. Og de var effektive!!!! Jeg fikk hemoroide på flyet og den var så vond at jeg kunne nesten ikke gå eller sitte. Den ble bra etter bare et par dager! Kan jo spørre om det finnes noen tabletter med den effekten her i Norge også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kan se ut som små vorter/rosiner og/eller plommer (kommer an på str) som henger på utsiden av rumpehullet/ tarmringen,de kan oxo bare være invortes.

De er vondest og vanskeligere å få bukt med visst de sitter utvendig. Høres så ekkelt ut å skulle beskrive,men er vel egentlig ikke noe finere måte å si det på.....er jo naturlig dette og da he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...