Gå til innhold

Symfysemål og vektøkning


fidoline

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har menstermin 15 august og ultralydtermin 31 august, er rimelig sikker på at det er den første som stemmer. Er slank i utgangspunktet og har slitt veldig med å legge på meg, enda jeg spiser greit og ikke kaster opp. Har spist mindre de siste ukene på grunn av smerter i magen i forbindelse m matinntak. Symfysemålene har vært over gjsnt hele veien, men de siste ukene har de nærmest stagnert sammen m vekten min, lagt på meg 1 kilo siden 1 juni. Har vært på ultralyd for en uke siden og der så alt ut som det skal, babyen er stor, nærmere menstermin enn ultralydtermin. Men hos jordmor igjen i dag er symfysemålet fremdeles lavt. (Har blitt målt av samme person hele veien). Er det noen som vet hva de gjør hvis dette fortsetter, må jeg settes igang eller går de etter at alt så greit ut på ultralyden?. De klarer ikke finne ut av magesmertene.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er akkurat slik jeg har det og... en termin 2 aug og ul termin12 aug.. Har vært på ekstra ul på sykehuset nå da sf målet og vekt har stagnert ved uke 34/35.. sykehuset forsikret meg om at bebyen "tar" det den skal og estimert vekt på termin er 3500 +... Ingen fare mener de i og med fostervann ol er så lillegutt klarer seg..

 

I dette svangerskapet er vektenøkningen helt normal, mot forrige gang helt normal sf vektøkning på 6 kg og baby født på 3000 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom svangerskapet har jeg lagt på meg 7 kilo, gått ned litt de siste ukene, til tross for normalt inntak av mat. SF har økt hele tiden til tross for stagnasjon/nedgang i vekt. Babyen estimert til "stor", men det skjedde forrige gang ogs og da fikk vi en gutt på ca 3500 g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er foretatt UL og sett at alt er bra med babyen, at veksten er god og blodgjennommstrømningen er fin fra navlestreng til baby, er nok alt veldig bra med deg. Jeg har lagt på meg tre kilo siden slutten av april, og er nå å uke 40. I mine tre svangerskap har jeg opplevd at vekta har stoppet opp, SF-målet har flatet ut og det har tilsynelatende vært babyer inne i magen som er blitt estimert til å ligge under gjennomsnittet i vekt. Førstemann var 3800, født til termin, andremann var 4500 født 12 dager over termin. SF- målet er ikke et mål på hvor stor babyen er, har jeg fått erfare.

 

Leit at du har smerter ifm matinntak, og dumt at de ikke finner ut av hva det er. Det er jo vanlig å få mye mindre plass til mat i siste trimesteret, og det er nok derfor mange opplever at vekta stagnerer. Du har jo uansett ikke så lenge igjen, og forhåpentligvis blir du fulgt opp litt ekstra nøye på slutten.

 

Lykke til:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...