Gå til innhold

Skal? Skal ikke? Bruker dere mye penger på ny vogn??


baby3-2013 :)

Anbefalte innlegg

Takk for svar ang. porto på barnevogn, pris på basson roma + porto blir 4250 kroner. MYE penger synes jeg, men samtidig ikke så ille når det er snakk om ei splitter ny barnevogn :-)

samboer og jeg var egentlig enige om at vi ikke skulle bruke penger på ny vogn, fordi vi skulle få låne av et vennepar. Kjempefint det, men nå synes jeg at jeg har kommet over et kjempetilbud da.

Så skal jeg? Eller skal jeg ikke? Jeg finner vel ikke ei duovogn som er enda billigere enn dette og like bra som basson sin??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg ville ikkje ha lånt barnevogn, men det er no meg. Ei vogn blir brukt masse, og gjerne slitt etterkvart.

 

Så eg synast ikkje 4250 kr er masse, på noko som blir brukt så ofte som vogner vanligvis blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det kommer an på økonomien deres. har dere råd til det, og det ikke går så mye ut over andre ting dere trenger, så kjøp. hvis dere behandler vognen fint, er det helt sikkert ikke noe problem å få solgt den igjen for ca halv pris når dere er ferdig å bruke den. da blir den ikke så dyr likevel...? hvis dere generelt har en stram økonomi, ville jeg gått for en brukt vogn. mange kjempefine, pent brukte og billigere vogner på markedet (finn.no) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet at den vogna vil bli brukt så lenge barnet trenger vogn, er jo ikke prisen så høy. Men jeg tror ikke jeg kjenner en eneste person med duovogn (med unntak av One Tree Hill) som ikke har byttet til sportsvogn før det er gått et år.

 

Jeg kjenner ikke akkurat den modellen du snakker om, men de fleste duovogner er ganske store og klumpete og tunge. Hvis du tror det blir fristende med en lett og kjapp vogn etter hvert, er det kanskje like greit å låne eller kjøpe brukt i starten?

 

Vi kjøpte en splitter ny, liten og lett kombivogn til førstemann. Den har vi brukt omtrent ihjel i to år, og har ikke hatt behov for noen annen. Nå blir den nestemann sin vogn. Hvis jeg deler 5500 kroner på 4 x 12 måneder, blir det bare 114,50 i måneden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt en 9 år gammel Emmaljunga kombi vogn av søstra mi for 500,-. Den er mørke blå med noe hvite felt og etter å ha vasket hele vogna og gått over med nuppefjerner så ser den faktisk helt ny ut selv om den er brukt til to babyer tidligere. Er kjempefornøyd med den vi iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvorhenne du bor jeg... fordi jeg var innom babybutikken/lekebutikken på jessheim i dag og der har de vogner av utgåtte modeller(05) til 2990 kroner.. Bare et tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løp og kjøp! Kjenner så mange som vil spare inn penger på vognkjøp med førstemann, og ender enten med å kjøpe ny vogn etter et par måneder, eller med nestemann. Mao: De angrer på at de ikke investerte i ny vogn med en gang.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har kjøpt ny vogn.. vi synest det var viktig for oss å ha heilt ny vogn.. det er vår første baby nå og rekner med at me kan bruke denne vogna vist vi får flere barn:) vi har kjøpt simo kombi 06 mod og betalte 6000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her. Takk for alle svar. Det er så mye å velge mellom i denne kjøpejungelen, fort gjort å "gå seg litt bort" også. Så godt å få innspill fra andre :-)

Nå har jeg bestilt vogna :-) Gleder meg til å få den i hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi investerte i ny vogn til nesten 7000,- totalt, ei Teutonia duovogn da storebror ble født for litt over tre år siden, han har brukt den frem til i vinter, da slutta han å sove om dagen (han sov i vogna). Den er myyyye brukt, men er behandlet veldig fint og den skal vi gjenbruke nå til nestemann. Basson Roma er vel en av de vognene som har vært kåret til best i test og tenker det er et godt kjøp og så er det nå ekstra stas med ny vogn til førstemann....................syns nå jeg da. Ikke ha dårlig samvittighet hvis det er det du helst ønsker da. Du vil neppe angre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant en duo vogn på finn.no som bare var brukt i TO måneder. Og den kostet bare 1000 kroner. En kan ikke se at vognen er brukt en gang. Fikk da med stelleveske, voksipose, regntrekk, myggtrekk og paraply. Så man kan faktisk gjøre et godt kjøp selv om det er brukt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt en brukt Brio-vogn på Qxl.no for 2.000,-. Akkurat passe synes jeg, vogner er grisedyre dersom en skal ha litt kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg, men nå har mine fantastiske svigerforeldre skjemt oss bort med den vogna, så jeg kan ikke klage! Men helt ærlig - vogn virker på meg som urimelig dyrt altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...