Gå til innhold

kløe på kjønnslepper


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hatt det! Vask deg nedentil ofte og bytt truse et par ganger om dagen. Det kan fort bli inf. når man er gravid, så jeg råder deg til å gå på apoteket å kjøpte melkesyretabl. til å balansere den normale melkesyren i skjeden din :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok fått en soppinfeksjon. Den er det viktig å bli kvitt før fødsel, siden man har en tendens til å revne mer i tillegg til at barnet kan bli smittet og få trøske i munnen. Melkesyretabletter hjelper ikke når man først har fått en infeksjon. Dette har jeg erfart selv - i tillegg til at det er vist i en rekke studier (det fant jeg ut etterpå - leste bla en art. i tidsskrift for den norske legeforening).

 

Bruk Canesten kombinasjonsbehandling. Reseptfritt på apoteket og helt ufarlig.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare klør på kjønnsleppene, ville jeg prøvd med bare canesten krem først. (ikke denne pillen som skal opp i skjeden.) Har vært masse plaget med sopp selv, men har kun brukt kremen, da jeg får "helt hetta" av den pilla... Skal man ikke også være forsiktig med bruk av pille når det nærmer seg termin??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått veldig skjøre slimhinner som gjør at huden sprekker lett og blør helt utvendig. d er ikke sopp men kan jo fort bli det m at det setter seg i sprekkene.. Hold rent men ikke vask for mye, bryk asan og bommulsundertøy, og luftige bukser, og husk glidekrem...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det lønner seg vel kanskje å bruke melkesyre tabletter når man har blitt kvitt soppen? For å forebygge. Ihvertfall når det nærmer seg fødselen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man har sopp på kjønnsleppene har man også sopp inne i skjeden, og da hjelper det ikke med kun utvendig behandling.

 

Hva mener du med at får "hette" av stikkpillen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være du har sopp, og da kan du godt bruke både canesten krem og stikkpille! Du skal IKKE vaske deg ofte, det gjør bare vondt værre, når du vasker deg bør du helst bruke bare vann (lunket/kaldt vann lindrer litt), evt asan. Bruk ikke vaskeklut, og invester i så mykt toalettpapir som mulig. Prøv å "lufte" så mye som mulig, evt sove uten truse hvis du kan. Yoghurt naturell kan også hjelpe litt hvis det blir ille (smøres på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. "hetta av stikkpillen".... vil si at jeg bare synes det er kjempe ekkelt. Vet ikke hvorfor,men jeg liker det ikke. (man har noen sånne "greier" som man sliter med....:-)) Jeg har smurt godt oppi skjeden med kremen da, det har tatt bort symptomene når jeg har kjent det. -Men hadde jeg ikke vært så pyse, så kan det jo hende at disse stikkpillene hadde hjulpet å holde soppen borte over lengre tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at det er bedre å bruke dr. Greve enn asan fordi dr.Greve har lavere PH-verdi. 3,5 mot 5,5. Det skal være et surt miljø i underlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være lurt å kutte ut string-trusene for en stund og se om det blir bedre da. ( måtte bare skyte inn...:-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...