Gå til innhold

kan noen svare??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er det slik at man nesten alltid får rier før vannet går?? og da man får rier, er de da såpass vonde, at man ikke klarer gjøre noe som helst? og man bare må reise på sykehuset liksom?

hva vis vannet går om natten, merker man det da? da ligger man jo bare der liksom....hehe...... eller får man vondt da oxo?er vel sjelden slik at ungen kommer så raskt at man ikke rekker sykehuset og greier??

begynner å få litt panikk her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om vannet går før man får rier eller ikke, tror jeg varierer veldig.

Alle fødsler er jo også ganske ulike...

Ved mitt forrige svangerskap, hadde jeg mye vonde kynnere den siste tiden. Er vel dette som kalles maserier eller falske rier.

Hadde mye av dette dagen da fødselen startet også. Hadde småvondt hele dagen, men plutselig ble det veldig vondt, så vondt at jeg følte jeg måtte spy. Det kom veldig fort og da var jeg ikke i tvil!

Begynte med småvondt ca kl 8 om morgenen og dro på sykehuset kl 2 på natten.

 

Har det helt likt dette svangerskapet også. Har nå hatt rier med 5 min. mellomrom i 2 1/2 time, men lurer på om det bare er maserier... Prøver å sove og hvile ut, men det er nemen ikke lett!

 

Men jeg tror nok du mereker det når det er i gang, og det er ikke så vanlig at babyen bare "detter" ut i en fart ;-)

 

Vannet merker du nok når det går. For meg var det som om en vannballong eksploderte inne i meg. Men for andre begynner det bare å renne ut... Så det er aldri godt å si hvordan en fødsel blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannet kan gå først ja, og det kan faktisk ta en god stund før riene starter. hvis riene ikke starter etter en viss tid, (nesten 2 dager etter)blir man satt igang. i mellomtiden blir man sendt hjem, og skal sjekke at vannet (som antagelig stadig kan komme litt og litt) ikke blir misfarget. hvis riene starer, skal man ned på sykehuset når riene kommer hvert 5 min, og varer over ett min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok veldig forskjellig ja, men tror generelt det er sånn at du bare vet det når det er i gang. hos meg gikk aldri vannet (til slutt "tok" de det, da jeg var på sykehuset). jeg hadde sterke kynnere uken før fødselen, og døgnet før det satte i gang skikkelig hadde jeg ordentlige rier i perioder - men de ble ikke regelmessige, langvarige eller skikkelig vonde før over ett døgn etter de startet (stoppet også helt opp innimellom). vi reiste på sykehuset da de ble regelmessige (mindre enn 5 min. mellom hver) og langvarige (mer enn ett minutt lange). Vi reiste nok likevel inn litt for tidlig, hadde bare 2 cm åpning men fikk bli der likevel. Riene som kom senere i forløpet var MYE vondere og kom mye tettere - så denne gangen kommer jeg til å vente lenger før vi drar. det enkleste er vel å ringe føden når du kjenner det er i gang - når du (eller mannen din) forklarer hvordan det står til, så kan de nok svare på om dere bør reise inn eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

De sier jo det at de fødslene som skjer i ekstremt tempo, er gjerne ukompliserte, slik at man klarer seg uten jm. Tror ikke det er mulig å sove seg gjennom en fødsel. Hm, det ville jo vært drømmefødsel da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...