Gå til innhold

Prematur fødsel


Tr@mpe

Anbefalte innlegg

Noen flere som har fått beskjed om at det er fare for prematur fødsel?

 

Jeg har hatt blødninger siden uke 11, 4 styrtblødninger eller blødde jeg som ved mensen. Mistet så mye blod at jeg måtte få blodoverføring. Lenge trodde legene at vi ville miste babyen, men hun klorte seg fast inni der. I uke 25 fikk jeg lungemodningssprøytene, og ingen trodde vi ville nå uke 28.

 

Nå er vi i uke 29, det er 3 uker siden sist vi var innlagt på sykehus (ny rekord) Babyen i magen har det helt flott, i uke 27 ble hun målt til 1180g. Jeg har masse, tildels kraftige, kynnere, menssmerter( så det holder) og slimproppen har begynt å gå. Men vi satser på å dra det enda noen uker...

 

Noen flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

forstår deg jeg..har det på samme måte selv...hadde rier sist uke men det gikk over fikk da riedempende tabletter...har kraftige kynnere som jeg blør av, slimpropen er gått for lengst den..babyen koser seg med å sparke twenty four seven.... er 33 uker på vei nå...de mener at hvis jeg kan holde henne inne 14 dager er det fint....

 

men hva gjør du med disse menssmertene?? Jeg holder på å bli gaaaaal.....la inn et innlegg idag om det idag....men har kun fått foreslått akupunktur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

paracet har virket glimrende glimrende til vanlige menssmerter...men disse smertene er kraftigere enn noen menssmerte jeg noen gang har hatt og vet ikke hvorfor men paraceten tar ikke toppen av smertene engang desverre...paraceten har jeg brukt når jeg har seriøøøs hodepine og lyskekrampe, men til disse kynnerne er de nytteløse bu hu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen gode råd til deg. Jeg har forsøkt det meste, men det virker som vi bare må finne oss i disse smertene. Om du finner noe som hjelper, gi en lyd...

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

varm dusj hjelper når jeg står i altså inni dusjen og skyller over de vonde områdene...men smerten kommer tilbake raskt ettrpå...å gå tur hjelper også så lenger jeg ikke går på asfalt og turen ikke er altfor lang pga av min bekkenløsning...akkurat som det hjelper å bevege el varme musklene...men med en gang jeg slutter å bevege meg el 5 min etter jeg har gått ut av dusjen er det på an igjen...:(

 

har du prøvd magnesium?Hjelper på noen, men ikke på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg ogsa har blodd sa a si etter uke 11 og har hatt to styrtblodninger i uke 15 og 16 har fatt vite at jeg har ei morkake som flytter pa seg og ligger langt nede.

jeg er na i uke 19 og tar det meste med ro.

 

hva er orsaken din at du blor??

ma du ta det med ro eller lever du som normalt?

 

onsker deg lykketil videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hører ikke til her før neste uke, men... siden jeg antakelig kommer til å føde før mange her inne, tar jeg sjansen på å svare...

Mistet vannet i uke 18+3, legene ville avslutte, men jeg nektet. Vannmengden har vært økende/stabil siden, men jeg lekker fortsatt, og mer og mer ettersom trykket øker (er 27+2 idag). Junior har likevel vann og plass nok der inne, selv om det jo er åpent ett eller annet sted, og faren for infeksjoner er STOR...

Så akkurat som hos deg, Tr@mpe, så kan det skje når som helst... Jeg har ingen andre symptomer, ingen (regelmessige) smerter - skal liksom rase inn på sykehuset så fort det skjer NOE utenom det vanlige. (Smerter, forandring i utflod, feber, uvelhet - you name it)

De kommer til å sette i gang/gi meg ks i uke 33/34 hvis ingenting skjer før det... Og det er nok også maks av den tid min forstand kan klare å gå sånn :-)

 

Lykke til med deres mirakler, alle sammen!!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...