Gå til innhold

mye temprament, lite tålmodighet i disse dager, flere?


mamma til 2 i august

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli såååå lei nå, kjenner at det går på humøret løs. Har ingen tålmodighet med hverken mann eller barn. Føler meg som den verste hormonbomba om dagen. Får liksom ikke gjort noe heller.....Hva gjør dere for å få tida til å gå? Jeg tør ikke reise langt avgårde så det blir mest å holde seg i byen, pusler hjemme, men det er jo begrenset hvor mange ganger man kan pusse vinduene! Har i tillegg dårlig samvittighet for den flotte gutten min som ikke fortjener å ha en så utålmodig mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, gjett om jeg kjenner meg igjen!!! Har tålmodighet på størrelse med et knappenålshode om dagen og det går selvfølgelig utover sambo, sønn, hund og katt. Og innimellom tror jeg naboene får med seg hva som skjer også.... Hehe... :)

 

Dårlig samvittighet, særlig i fht sønnen, begynner å bli dagligdags og det er ikke sjelden jeg føler meg som verdens verste mamma. Det hjelper jo selvfølgelig stort på humøret...

 

Trøster meg med at det nok går seg til bare lille knøttet har kommet. Håper ihvertfall det!!

 

Dagene blir stort sett tilbragt hjemme. Er så utrolig sliten for tida, så jeg har egentlig mer enn nok med å ta meg av guttungen jeg. Selv om han må være verdens greieste unge, krever han jo sitt. Og så er jeg litt redd for at det plutselig skal starte opp noe, så da er det greit å være i nærheten av hjemmet syns jeg...

 

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu, her er jeg! Jeg er full av dragehormoner. Tålmodighet?? Hva er det? *ler*

 

Jeg har stort sett ligget på sofaen de tre siste mnd. Kan ikke gjøre stort annet en å surfe på nettet. Var ute med storeror (2 år og 2 mnd) i en time i dag. Resultatet: jeg har så vondt i bekkenet at jeg har mest lyst til å grine. Kl 9 i morges var altså dagens kvote oppbrukt :o(

 

Mannen tok heldigvis med seg Gullknott bort til bestemoren hans. Jeg kan hvile og sove uten dårlig samnvittighet.

 

THIS TOO SHALL PASS!!!

 

Om ikke lenge er svangerskapet over, og da håper jeg på bedre tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg som går rundt å føler det slik.

Jeg er også helt på tuppa for tiden. I dag har det gått utover min mann...igjen... han roter og roter. Vi har et gjesterom/kontor. Jeg har gitt han beskjed om at der skal det være ryddig frem til fødselen i tilfelle vi må avgårde om natta og svigermor må sove her. Tror du han hører? nei. Det ser helt bomba ut. Står jeg opp senere enn ham så kan du banne på at resten av kåken ser likedann ut.Jeg er drittlei, hormonell og sliten. Lunta er tent og den eksploderer straks.

Likedann har også jeg kjempedårlig samvittighet overfor vår godgutt på 2 år. Jeg føler meg heller ikke særlig mye som mamma for han om dagen. Godt termindatoen nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen her ja, blir lett irritert både på samboeren og datteren vår. Jeg får ofte dårlig samvittighet, men det er ikke så lett. Snart er det over:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjenner meg igjen der jeg å, blir sur for ingen ting irritert. unga skjønner jo ingen ting, stakkars dem.. min mann har vært igjenom dette før, så han skjønner.. var litt sånn med nr to også.. men nå synes jeg er ille, gleder meg til jenta kommer ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp:) samma her, men det går heldigvis ikke ut over mannen min, men andre menn deriomot, spes idioter i trafikken, syklister...

 

En gubbe i 50årene kjefta på meg fordi jeg skitna til vannet i vaskebøtta på bensinstasjonen da jeg vaska bilruta, og jeg ble bare iskald, svarte ham kort og tvert, og bad ham passe sine egne saker, hehe. Brukte lang tid på å vaske rutene på bilen. Følte meg helt på topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har gått veldig opp og ned med humøret, ikke så ille nå, men både sent og tidlig i svangerskapet har jeg hatt hormonbombe-dager - i januar /februar gikk jeg bare rundt og var rasende hele tiden, gikk ut over hunden dessverre, i juni/ juli har både fremmede folk i butikk og parkeringsplasser + foreldre fått seg noen sinnesutbrudd! Mannen min irriterer meg heldigvis sjelden (javsst, er heldig der!)

 

Når det gjelder ting å gjøre: jeg går tur, leser bøker og limer bilder inn i album + litt husarbeid, bimming, tv-titting og spising

Og slik går nå dagene....

bare en dag til termin nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre små gutter som ikke fortjener dette her...

Jeg har sååå dårlig samvittighet, føler meg som verdens verste mor om dagen. Jeg har hverken kapasitet eller tålmodighet nok desverre. Ikke har det blitt noen kul ferie eller noen ting. Stakkars unger...og de har nok skjønnt noe og. Kommer bort og spør om jeg har vondt, søte små trolla...

Litt mindre dårlig samvittighet ovenfor mannen min, for han kunne avlastet meg litt mer. Jeg har skikkelig bevegelsesproblemer, og han vet så inderlig vel at rot og liknende svekker min tålmodighet, men gjør han noe for det da? Han kan bruke en hel ettermiddag og kveld på å ta oppvasken, men det synes ikke engang, sukk...Så han fortjener at jeg er grinete egentlig.....(så hormonell er jeg !!!)

 

Nå kom ene sønnen min bort og klemte meg "jeg er så glad i deg". Jeg er verden heldigste.... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går heldigvis ikke så ofte utover samboeren min, for hjemme er jeg så vanvittig trøtt at alt jeg orker er å sove, spise og bimme litt.

 

Men mens jeg fremdeles jobbet var jeg så sinna på den dumme mannlige vikaren på avdelingen. Fy, så sinna jeg blei for at han var dum og kom med teite vulgære spøker, generelt virka teit og etterligna dialekta mi med et dumt dumt tonefall! Heldigvis er jeg sykemeldt nå, for det var rett før jeg sprakk. Og jeg er ikke helt sikker på om han bare er teit eller om jeg var veldig hormonell... Litt av begge deler kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj,gjør meg godt å lese at det finnes mange som meg der ute... :))

Er helt på bærtur om dagene,eksploderer for alt&ingenting..

Har tenkt x-antall ganger at jeg skal flytte fra samboer,for han går meg på nervene..

Så kan jeg le av det 2 minuttter etterpå..

Åhh..er så sykt å ha det sånn her..

Skal være glad når ongen er ute,å ting stabiliserer seg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk,det høres veldig kjent ut..... min stakkars flotte treåring får virkelig ikke den oppmerksomheten han trenger for tiden....

Jeg bjeffer etter både ham og sambo for den minste ting. Fy f,,, for en kjerring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt som står beskrevet ovenfor høres DESVERRE alt for kjent ut!! Har heldigvis verdens beste mann som tar seg av både hus og barn nå da:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff...kjenner meg igjen så det holder...akkurat nå er jeg så irritert at jeg ikke klarer å legge meg...mannen min orka ikke mer så bare gikk å la seg....anklaga han for alt mulig rart....stakkars...så på nyhetene ang fiskemesse og strippeklubb...ble helt stressa jeg og anklaga alle menn for å dra på sånne steder med en gang de er bortreist...inkludert mannen min som ikke skjønte noen ting....skjønner ikke hva som går av meg...begynte å grine og klikka helt....uff..uff..uff....orker ikke mere...gir opp hele greia...vil bli ferdig med dette her...hormonene kommer i tonnevis...hyyll.....har begynt å grine 3 ganger i dag for ingen ting...mannen min er heldigvis veldig tålmodig...kom bare å ga meg en klem og sa at det går over....snille han....jaja....bedre dag i morgen...god natt alle sammen....håper vi blir fylt med litt endorfiner i natt...er ikke det lykkehormoner? hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja utålmodigheten den er veldig tydelig her også............ Er hjemme med min toåring og hun har ikke den mest spennende moren sin for tiden.

Stor og tung :-)

 

Men huset er ihvertfall strøkent og ryddig fra topp til tå så vi sysselsetter oss med det.

Det blir ikke lange turer fra huset her heller så det blir lange dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...