Gå til innhold

Trasig,dette gjelder alle!!


Gjest Cathleo-76.Mor til Marcus!! :)

Anbefalte innlegg

Gjest Cathleo-76.Mor til Marcus!! :)

Idag har jeg snakket, med en av disse uheldige kvinnenne som mistet sitt barn, pga. av denne infeksjonen... Hun gikk gravid en stund før meg,barnet døde i mors liv, jeg fikk mitt kjære barn for 3. uker siden, og alt er så bra.. så det var så trist og snakke med henne, men jeg er glad før at jeg gjorde det!! For det er ikke noe verre enn å unngå henne.. Jeg har tenkt på henne under svangerskapet, og hvor forferdeli, familien, hennes har hatt det! Jeg har hatt vondt i magen, når jeg har trillet, og hun har kjørt forbi! Jeg vet hva jeg har!!! Hun vet hva hun ikke har!! stakkar... Vi snakket lenge sammen, Jeg ga henne en klem, og er gla jeg stoppet opp, for praten! Hun gråt, og jeg gråt da jeg kom til bilen, etterpå! Snakket med min venninne, som fikk beibi, for 3.mnd siden, hun skulle sette inn spiral, forleden, legen tok noen tester samtidig, og fant ut at hun var bærer, av dette viruset, og har sannsynligvis hatt det under hele svangerskapet!! Jeg har ikke sjekket meg, men skal det, nå på etterkontrollen!! Råder alle dere i slutten av svangerskapet om og ta denne testen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig, veldig trist og tragisk, men viser til innlegget "dette sa min lege .." etc lenger nede på siden. Tror det er viktig at vi ikke lar oss skremme, spesielt nå som vi nærmer oss slutten på svangerskapet. Nok av ting å bekymre seg over, dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skremme nei, men hvorfor er de uvillige til å ta testen på gravide da?! Tenker det har med penger å gjøre... Man trenger jo ikke sette alle man har testet på antibiotika, men man kan jo bli beroliget i det minste over at man har kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har ikke kontroll, men da vet man at man har en bitteliten økt risiko.

Snakk med fødselsleger, dette er ikke noe nytt for dem, du vil få en svært god forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har man kontrollen hvis man tester positivt da? Selv om man er positiv er det jo bare 1-2 % sjanse for at barnet blir smittet. Dessuten kan antibiotikaen være like skadelig for barnet som selve bakterien (pga bivirkninger)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal lese noen av de andre innleggene om temaet. Det finnes utmerket gode grunner for å ikke teste, og ingen av de grunnene er økonomi.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cathleo-76.Mor til Marcus!! :)

jeg vil ikke at det skal være 1-2 % sjangse for å bli smittet!!! Tenk på utfallet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mager trøst er jo at det går bra med 60% av de som blir smittet. Men er selvfølgelig bekymret selv, tror de fleste er det, ikke lett å vite dette her. Har valgt å stole på legene, men var veldig usikker før siste kontroll. Veldig uheldig at dette skjer nå rett før vi skal føde. Siden er er en økning av slike barnedødsfall må vi selvfølgelig være ekstra på vakt, og det stoler jeg på at de er på sykehusene også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, merkelig at vårt lille land med 4-5 mill innbyggere alltid scorer best når vi sammenligner oss med andre land?

 

Hvorfor testes det automatisk i andre land? Hvorfor skjærer vi ned på antall sv.skapskontroller pr gravide kvinne, hvorfor får danske kvinner testet seg og fosteret for kromosonfeil selv om man ikke er over 38 år (om man vil, og da med mildere metoder enn fostervannsprøve), hvorfor har så mange norske kvinner bekkenproblemer under sv,skap, mens kvinner i feks Pakistan ikke har det? (jo fordi man der og andre steder tar det MED RO , og ikke føler man skulker om man kuler´n litt med hensyn til jobb etc under sv,skapet. Hvorfor får ikke alle gravide tilbud om jordmor? Hvorfor under en MA jeg hadde i høst, måtte jeg vente på utskraping fra fredag kveld til lørdag kveld kl 23, (liggende i sykesengen) fordi det var en (1) gynekolog på vakt på Ullevåll, og jeg var sikkert ikke den siste pasienten hun skulle se til den kvelden..

 

Jo, vi har det fint, og vi har et helsevesen som funker, men det må da være lov å stille krav og spørsmål ? Synes de som ønsker å teste seg må får lov til det. De er bare mennesker som jobber i helsevesenet, og de gjør også feil. Og økonomi styrer faktisk det aller meste. Dessverre, men det er et fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg er så lei av alle disse trådene på GBS. Eneste som skjer er jo at vi (iallefall jeg) blir skremt!

 

Er også lei av at alle skal klage på helsevesenet, som om helsevesenet er ute etter å gjøre oss vondt. Jobber selv i helsevesenet, og vet at ikke dette er tilfelle.

 

Selvfølgelig tragisk med de dødstallene omkr. strept.B tilfellene, men det er mye annet som kan gå galt også og jeg ønsker ikke at vi skal minne hverandre på det hele tiden...

 

Så la oss være litt positive :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...