Gå til innhold

blodprosent?


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen her som sliter med blodprosenten? Jeg har termin 31.august og min blodprosent ligger på 8.. jeg spiser jern osv.. men den vil liksom ikke opp.. noen med erfaring? Har fått beskjed om at den MÅ opp før fødselen! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj! Jeg trodde min var lav, den er 9,8 og jeg spiser jern...

Håper det stiger hos deg, kanskje du skulle prøvd et annet merke?

Det er også viktig å svelge ned med fks juice og ikke melk for at kroppen best mulig skal ta opp jern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo ikke hva du spiser og sånn, men tilpasser du kostholdet også? Som Pusemamma skriver så er det lurt å svelge ned jerntablettene med appelsinjuice (eller evt spise en kiwi til, eller noe annet med mye C-vitaminer i). Unngå melk og kaffe (og cola ol.) når du tar jerntablettene, og unngå også melk og kaffe til måltider! Det er mye jern i grovt brød og en del i grønne grønnsaker + litt i jordbær, bringebær ol :) Spis også kjøtt og innmat.

 

Men dette visste du gjerne fra før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordmoren min anbefalte meg at jeg tok jerntablettene sammen med en c-vitamintablett, dette for å lette opptaket. også å ta tablettene om kvelden, og aldri sammen med melk- dette hindrer opptaket. kanskje du skal prøve det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...