Gå til innhold

Hvilket bilsete har dere valgt?


skytte75:)

Anbefalte innlegg

Hei:) samboeren min og jeg hadde bestemt oss for bilsete, be safe setet, som kan legges helt flatt (når man ikke kjører). Dessverre viste det seg at dette setet var bly tungt:(. Vi ble veldig usikre, noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Akta graco sitt sete med base har vi kjøpt:)

 

Veldig greit å slippe å tre selen hver gang.. Bare å klikke rett på:)

 

Dette har også et ''water'' som viser deg riktig vinkel setet skal stå i, slik at babyen ligger riktig.

 

Veldig god polstring og gode høye kanter i forhold til mange andre seter.

 

Et veldig lett sete å bære:)

 

Dette har solgt veldig bra i Norge de siste mnd, og har vært ''best i test'' (men det har vel *alle* vært da:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også kjøpt Akta Graco m. base, samt en trille som man kan feste setet på. Har jo ikke prøvd det enda, men har hørt mange som har skrytt av setet, så jeg tror jeg blir fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt Britax bilsete med base. Basen kan brukes til de ulike bilsetene etter som barnet vokser. Hvis du har iso-fix-feste i bilen, er dette et veldig bra sete. Det kan også festes med den vanlige sikkerhetsselen hvis man er i en bil uten iso-fix-feste. Setet har 5-punkts sele til barnet, god støtte til hodet og pute til rompa/ryggen som fjernes når barnet blir større.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte BeSafe IziSleep. Det er uansett ikke anbefalt at man bærer ungene rundt i bilsetet, så vi ville ha det som er tryggest selv om det er tungt. Noen har påpekt at det er mulig å montere feil til tross for monteringsindikator, men da skal man virkelig gå inn for det (det er MULIG å legge setet ned mens det er montert, men da viser indikatoren rødt).

 

AKTA-setene løsnet i test i Foreldre og Barn, og var dermed desidert dårligst. Da hjelper det ikke at de er bedre å bære -synes jeg. Et alternativ kan jo være den gamle testvinneren Britax/Römer BabySafe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Dette med akta graco setet som løsnet i den testen, ble rettet på senere.. Var monteringsfeil utført av en som ikke hadde noe der å montere etter å gjøre:) Så er nok første og siste gang dette skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer å kjøpe nye modellen til Akto Graco. Logico s. Det er arvtageren til autobaby og kommer i begynnelsen av sept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt hts besafe Izisleep. Det er klargjort for isofix som skal komme iløpet av høsten, svarte iallefall produsenten meg på mail. Frem til det kan det også festes enkelt med bilbelte. Synes det er flott at setet kan legges ned i liggestilling og i tillegg har en gyngefunksjon. Den var veldig enkel å justere beltene til barnet og setet er lengere i ryggen enn de fleste andre slik at det også kan brukes lengre. I tillegg så er det flott å se på (betyr lite i den store sammenhengen, men alikevel)

 

Fikk med solskjerm også relativt billig ettersom jeg kjøpte både setet og solskjermen samtidig. Likte dårlig testen til actagraco, og føler meg tryggere med besafe sitt sete selv om det er tyngere å bære. Verken meg eller sambo er små og puslete, så den vekta skal vi klare :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt acta graco autobaby med base. På Happyland Svinesund var denne på tilbud nå. Kostet bare 890,- norske kroner. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte Maxi Cosi CabrioFix, siden dette setet gjorde det best i Forbrukerrådets test fra 2006. Det var dessuten ikke så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også kjøpt acta graco autobaby med base. Tror vi blir veldig fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt Maxi Cosi sete pluss at vi skal leie sikringsnett til å ha over hard bag i bilen. Den hardbaggen kommer alltid til å være fast i bilen så lenge babyen kan bruke den, veldig greit, så ligger babyen trygt på ryggen ved litt lengre bilturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt oss Maxi Cosi Cabrio vi. Hadde det sist og var veldig fornøyde. Det kan tas inn og ut av bilen for hver gang og kan brukes som stol inne. Den har buet underside og kan brukes for å vogge små sure trøtte i søvn. Det er ikke tungt å bære på heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte maxi cosi cabrio fix i dag! Flere i butikken som hadde brukt det og var kjempe fornøyde! Var på tilbud, fikk det for 999 kr, vanligvis koster det 1500 kr..

Så det var deilig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...