Gå til innhold

Har hodet festet seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hvordan kjenner man dette? Eller må jordmor kjenne etter? Er i uke 36+3, han har ligget med hodet ned siden uke 20-30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er ikke så lett å kjenne det selv, men man kan jo merke at magen synker litt. Og at man får nedtrykksfølelse/hyppigere vannlating og mindre spark opp i ribbbena. Jeg var hos jordmor idag, trodde hodet var festet for jeg har hatt sånn nedtrykksfølelse de siste dagene+mindre bevegelse. Men dengang ei. Han lå over bekkkenet. Jordmor forklarte hvordan jeg kunne kjenne hodet nederst på magen, og hvordan jeg kan kjenne at det fortsatt er bevegelig. Har man ikke den store erfaringen med dette er det ikke så lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å vite at det visstnok ikke går noe lenger tid til fødselen selv om hodet ikke er festet! De fleste fødsler starter med rier og riene vil gjøre at babyen går ned i bekkenet.. Godt å vite for meg iallefall, har bare 2 dager til termin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen mi har også ligget med hodet ned i flere uker.. er i uke 31..

jg har ikke kjent noe spark mot ribbena i det hele tatt jeg.. kommer det snart? eller ligger han bare lavt i magen tro?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 34+2 og jordmora sa at han lå med hode ned i uke 31. Men jeg har heller ikke kjent direkte spark oppover, bare litt knuffing.. He he:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...