Gå til innhold

Hvis vannet går...


♥Koseklumpen-3 barnsmor♥

Anbefalte innlegg

...og jeg ikke vet om hodet er festet, hva gjør jeg da? Trenger jeg å ligge til ambulanse kommer, eller kan jeg reise til sykehuset på egenhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På hjemmesiden til Ullevål sykehus står det at man har gått bort fra dette. Uansett om hodet er festet eller ikke kan man trygt ta drosje/ vanlig bil. Men du bør selvfølgelig ikke kjøre selv da, men det sier seg vel selv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare ser for meg at jeg er på et kjøpesenter eller noe, og må legge meg ned blant klesstativer eller på en benk eller noe...:-) Jeg går rundt med mobil hele tiden for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ganske fort merker om det er behov for å legge seg ned eller om det holder å sette seg. Dersom det kommer litt vann, har hodet antagelig festet seg og da slipper du stresse med å legge deg ned. Dersom det kommer MYE ville jeg prøvd å legge meg ned og kommet meg fortere til sykehuset enn i det andre tilfellet. Det er snakk om tyngdekraften her og det å unngå at navle strengen blir skylt ned sammen med babyen og kommer i klem.

 

Dersom babyen har festet seg tror jeg du merker det ganske godt. Min har ikke det og jeg kjenner fortsatt rompa hennes ganske høyt opp. Det virker som om de fleste som har babyer som har festet seg har rompa i navlehøyde.

 

Kan berolige deg med at det er kun 20% av fødselene som starter med vannavgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg at det ikke kan ha så mye å si så lenge hodet ligger ned jeg. Hos de fleste flergangs fødende fester ikke hodet seg i det hele og de trenger ikke legge seg ned... Men når vannet går bør en jo uansett ringe føden. Og da er det jo bare å spørre da. Tror nok ikke det gjør noe om vi sitter den korte tiden det er snakk om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått beskjed om å legge meg ned uansett av min lege. Hodet er festet, og jeg er 4. gangs. Men hodet kan faktisk hoppe opp igjen når det er 4. gang.

 

Det er jo verstfalls tenkning, og en billig forsikring.... Uansett så er det ikke så ofte at fødslen starter med vannavgang.

 

Ville ha hørt med lege/jordmor og fulgt det rådet du fikk der. Den du går til kontroll hos kjenner tross alt din situasjon best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...